Neviem ako teraz ale pred dvoma rokmi mi v Budapesti na stanici pri požiadavke na na 24 hod. ho začala tetuška za okienkom vypisovať ručne. Jednorázové bolo problém zohnať ako píšeš. Cez deň sa dali kúpiť v minipotravinách po meste no neskoro večer smola. Taxíky boli však cenovo prístupné ako v BA.
Pri vstupoch do metra bola všade kontrola lístkov. 100% zamestnanosť....
V BA Novinach pisu o skuske oboch rozchodov na Staronovom moste a aj na Sturovej. S cim sa to bude skusat? S tou prazskou T3, co vratili do BA z neuskutocneho pojektu (ak uz nie je v srote), alebo niecim inaksim? ?
To vieš, do Budapešti jazdia inteligentnejší turisti, tí si vedia kúpiť lístky podľa potreby hneď pri príchode mesta, prípadne neskôr na najfrekventovanejších zastávkach. Naopak, do BA cestujú len tí jednoduchší a tých napadne spoliehať sa, že práve na tej ich zastávke automat určite bude.
Áno, automatov je v BA viac než dosť... žiaľ, mnohé z nich majú pomaly 20 rokov, pričom do ich obnovy sa po celú dobu nič neinvestovalo. Takže skôr či neskôr dožijú. A až k tomu príde, bude treba rozhodnúť, či je ekonomické do nich investovať, alebo znížiť ich počty, čím by sa napríklad mohlo stať, že v okruhu 100 metrov od zastávky Kamenné nám. ich nebude 5 (4 na nástupišti a jeden pred východom z Tesca), ale možno len dva. ?
Tisíce turistov začínajú svoju cestu napr. na zastávkach Mláka, Údernícka, Kopčianska-stred, alebo pred bránou bývalého Istrochemu alebo Iuventou v Karlovke.
V Budapesti je špecifická situácia, že automaty na zastávkach proste nie sú. Len v minulom roku BKK začal osádzať nové multifunkčné, ale na 90 % zastávok (aj veľmi frekventovaných) proste nie sú automaty. Turisti si kupujú lístky v automatoch v staniciach metra, alebo hneď na žel. staniciach.
Každopádne Bratislava má celkom dobrú sieť automatov, je to veľké pozitívum, a zopár rokov ešte určite ostanú, aj keď asi už priveľmi budovať nové nebudú (samozrejme nepočítam multifunkčné nové pri modernizáciach radiál).
A nebratislavčania, o cudzincoch ani nehovoriac, sa pôjdu pásť? Najmä v svetle aktuálnych snáh o likvidáciu predplatených SIM-kariet (v rámci údajného boja proti terorizmu), tým pádom nemožnosti získať SMS-lístok.
Ale ja som nikde nepovedal, že automaty úplne zaniknú (aspoň zatiaľ určite nie). Ale, že s postupnou elektronizáciou CL by sa mohlo začať s ich redukciou.
A co napr. turisti a pod. ktori nemaju cipovu kartu a ani by nemali byt tlaceni do vybavovania cipovych kariet? Budu si kupovat v stankoch pripadne priamo u DPB?
To je zaujimave, nevidel si nahodou kde mal noru? Lebo pod mostom je taky popraskany beton, ze si potkan lahko najde dieru, ale na Hbf moc priestoru pre hlodavcov nevidim ?
Napríklad preto, že to môže byť dočasný prestupný bod pre P+R (nepočítam, že do 2018 začnú stavať RP2), už v súčasnosti sa tak využíva parkovisko v smere na KV. No a potom Hotel Sorea, rezidenti z okolia a tak. Jeden automat pre 4 zastávky snáď nie je tak veľa.
A ved naco by si tam daval automat v priebehu 2 rokov, PKO budu rujny resp. zaklady RR2, po polroku bude max. promenada. Tj pri PKO sa bude koncetrovat stale to iste percento ludi jak doposial ?. Inak pevne verim ze aj skor sa zacne robit reko KV. Udajne sa zacne obratiskom KV - aby mohli pocas rekonstrukcie priamo v KV jazdit plnohodnotne nejake X5 eliny v useku Obratisko KV- Dubravka
Mikimaus