Neviem ci by z pravneho hladiska bolo mozne rozdelit druhu etapu ne pod-etapy, ktore by sa dali sprevadzkovat skor ako ostatne (napr. etapa 2.1: k Technopolu)...
Podľa tohto,sa teda skoro 2 a pol roka bude stáť,než sa začne výstavba do Janíkovho dvora.Od roku 1985,by to postavili Pat a Mat aj s jedným fúrikom.A to sme chceli stavať metro. ?
Ano, Svajciarsko aj ja povazujem za ideal co sa tyka infosystemu (ale vlastne aj vsetkeho ostatneho). Najkrajsie je ze tam maju vsetko - je jedno cim clovek ide, vypise mu to vsetky existujuce pripoje.
Ja by som ako realista (a tým pádom pesimista vo vzťahu k Bratislave) predbežne uvítal, keby DPB dokázal do palubákov zapracovať aspoň odklonové trasy pri električkách, kde je veľmi malé množstvo možností. Zisťoval som ako je to v Prahe a mal som možnosť si to overiť hneď 2. januára cestou na ohňostroj z Palmovky k Pražskej tržnici električkou č. 10, ktorá bola odklonená na Trojský most z dôvodu auta v koľajisku pri Bulovke - samozrejme sa korektne zobrazovali odklonové zastávky bez aktívnej spolupáce vodiča, hoci šlo o operatívny odklon.
Áno, je to tak. Nemeckí Švajčiari majú podstatne vyššie nároky na informačné systémy ako tí francúzski (kým prví už roky kupujú do vozov len LCD, druhí sa aj dnes v nových vozoch často uspokoja s jednoriadkovým LEDom).
Lausanne je prvé frankofónne mesto, kde som registroval snahu doháňať zameškané. Tým, že LCD-čka zavádzali až teraz, siahli už po riešení so širokouhlými obrazovkami softvérovo rozdelenými na dve. V jednom čase tak cestujúci môže vidieť najbližšie zastávky i prípojné spoje, kým nemčúri majú už "zastarané" striedanie dvoch slajdov na jedinej obrazovke.
Bratislava má v 29/30T obrazovky ako má Lausanne, preto som výnimočne prezentoval ich rozvrhnutie informácie. Samozrejme ide o princíp, grafiku si môže DPB vymyslieť inú.
Aha, takže Ámosov príspevok mám chápať tak, že jeho ženu trolejbusár nepreviezol ale ona neskoro zvonila kvôli posunutému hláseniu? Každopádne by si mal DPB dať to hlásenie do poriadku, u iných DP takýto problém nevzniká a nemal by ani u DPB, keby sa hluchoslepo nespoliehal na GPS ale zachoval aj dráhové a dverové kritérium.
Môžem potvrdiť, obzvlášť linka 207 veľmi ojedinele hlási zastávky správne. A ak náhodou hej, na Valasskej v smere RD alebo na Hrade v smere VN sa to vždy rozhasi.
Nové palubáky prehadzujú zastávky dosť náhodne (podľa GPS polohy, ktorá často nesedí), a zvlášť pri sérií zastávok na znamenie v krátkej vzdialenosti posebe, aké sú na Mudroňovej, je ten informačný systém na dve veci. Takže tam by mal vodič ručne prehadzovať zastávky, aby to hlásilo tak ako má a hlavne tam, kde má.
Tak keď sa dostavíme na Hlavnú stanicu Juraja Jánošíka, tak tam nájdeme na LCD displejoch odchody vlakov a radenie vlakov - to sú také údaje, ktoré aj v Lipsku alebo Frankfurte nad Mohanom majú na papieri, keďže sa menia max. štyrikrát ročne (ale v 99% len raz ročne), ale naša uplakaná podfinancovaná železnica si to musí na stanici, ktorá nemá bezbariérový prístup napriek tomu, že prebehla modernizácia (vozenie invalidov a kočíkov v nákladnom výťahu so sprievodom nevrlého nádražníka, nepovažujem za riešenie), nakúpiť LCD displeje (a to v čase, keď boli ešte pomerne drahé)
Vladimír
Lausanne je prvé frankofónne mesto, kde som registroval snahu doháňať zameškané. Tým, že LCD-čka zavádzali až teraz, siahli už po riešení so širokouhlými obrazovkami softvérovo rozdelenými na dve. V jednom čase tak cestujúci môže vidieť najbližšie zastávky i prípojné spoje, kým nemčúri majú už "zastarané" striedanie dvoch slajdov na jedinej obrazovke.
Bratislava má v 29/30T obrazovky ako má Lausanne, preto som výnimočne prezentoval ich rozvrhnutie informácie. Samozrejme ide o princíp, grafiku si môže DPB vymyslieť inú.