Moze byt, ja som to len uviedol ako mozny protiargument Urcite nie som za akekolvek zasahovanie do 88, povazujem ju za jednu z najlepsie riesenych liniek v meste.
Linka 80 chodi uz beztak dost prepchata.. Najma rano. Keby sa tam mali tlacit aj povodni cestujuci z 88, tak neviem, aky interval by tam bol vhodny potom. 2minuty? ?
Aj keby sme hned povazovali useknutie 88 v Petrzalke za dobry napad, tak ju nemas kde otocit Plus by si zhorsil spojenie pre okolie zast. Zaporozska, hoci tam by sa dalo argumentovat ze 80ka je sama o sebe dost dobre spojenie.
Obmedzeine 83 a 84 by nebolo ziaduce, sice tiez idu z Petrzalky do Dubravky, ale po uplne inej trase a teda obsluhuju aj uplne nesuvisiace relacie (napr. Petrzalka - Patronka, Patronka - Dubravka, centrum - Dubravka, atd).
Linkovanie autobusov by som okrem upravy 95ky v zasade vobec neriesil - sucasne linkove vedenie uz s elektrickami pocita. Mozno by som akurat este uvazoval od nejakom napojeni Auparku na elektricku.
V X13ke, odchod zo šťanici o 8:48 (vozidlo bolo tusim #1065) vnutorny mega displej ukazoval cislo linky 813 a nie X13 ?
Inac ten spoj bol ale riadne natrieskany, ked sme odisli zo SAV som sa az cudoval ze vsetkych pobral ?
To ma napadlo keby pod most išla aj L6. No asi fakt nie je moc na nej čo meniť. Okolie Záporožskej potrebuje spojenie do centra pod most. Useknutie L88 v Petržalke by im skomplikovalo cestovanie.
Tiež som niekde čítal o predbežnom návrhu L6 preto som to napísal. Pokiaľ by však mala ísť až do Dúbravky bude rozhodne treba obmedziť duplicitné spojenie Petržalka Dúbravka vo forme L83 alebo L84.
Mne tam stále chýba rýchle spojenie západ - východ vo forme bývalej L34 prípadne spojenia L39+84 a následnom posilnení L31.
No ak nebude električka výrazne rýchlejšia ako busy tak Dúbravčania ich nezačnú využívať. No a to tak skoro nebude...
Tipujem ze Dubravke zostane L6 ktora sa od januara predlzi do Petrzalky. No L1+L6 mi pride najsomarska kombinacia do Petrzalky. Aj mne sa pozdava L1+L3 do Petrzalky, o ktorej uz recnim polroka min.
Vyhladovo teda:
L1 a L3 s 30T - cca 22 vozidiel do Petrzalky
L4 - zbytok 30T
L5 . krasnanske 29T - 15 vozov, 1-2 2T6
L9 - juracke 29T - 13 vozov
L2,L6,L8 s K2S
L8 - NLS - Ruzinov cez Obchodnu
L6 KV - VInohrady
L1 určite pôjde v trase Petržalka - Hl. stanica aj ,keď je bude o niečo dlhšia jazdná doba. Donekonečna nebude jazdiť X13. Nosná trasa L1 bude Petržalka - Obchodná a v určitých časoch to bude aj centrum - stanica.
K Eurovei pred vchod ostane L210.
K druhej linke ktorá to bude ťažko povedať. ja som to tipoval aj na L6 Petržalka - Karlova Ves po nábreží. Následne by sa dalo hýbať aj s trasou L 88. Prípadne aj ako navrhoval 810 zssk 1+3.
No cestovať na stanicu cez Štefanovičovu pohodlne električkou bez prestupu je fajn. Neviem či niekto niekedy išiel v nedeľu večer alebo v piatok popoludní z/na stanicu tak L1 a 2 boli naozaj natrieskané. Mimochodom bolo povedané, že akonáhle sa otvorí Štúrová ulica, linka X13 úplne zanikne, čiže de facto by sa človek z Petržalky dostal električkou do mesta a nemal by kde prestúpiť na iný spoj a preto by ostal sedieť v L1 a išiel pekne tam, kde mu treba. A tiež si myslím, že na Obchodnej ulici sa pohybuje veľa Petržalčanov.
L3 alebo 8 do Petržalky ? Dobrý nápad, najmä ako spojenie Trnavského mýta z Petržalkou cez Špitálsku , len ja by som asi zvolil variant, aby L9 bola presunutá do Petržalky a aby prišla na stálo L6 z Karlovky ku ŽST Vinohrady, tak ako chodila pred rozkopaním Jesenského. Zabezpečil by sa kvalitný spoj jednak Trnavského mýta z Petržalkou, stále by bol zabezpečený spoj s Karlovou Vsou (L4) a takisto by sa z Karlovky L6 posilnila doprava aj do Rače.
Pravdu mas, moja predstavivost sa sekla ? Ale aj tak sa mi zda zbytocne mat linku specialne pre vlakom prichodzich turistov, ktorych teda ziadne davy nie su. A teda otazka stoji - mat radsej L1 pre nemnoho turistov alebo so zbytocnou kapacitou co moze chybat inde? (A v pripade, ze by bol do Pe dvojlinkovy variant, tak ta kapacita chybat velmi kde nema, pretoze raca by sa posilnila skrz 30T na 3 a ruzinovska vetva je pretazena v trase Tr.myto-Kamenne ktoru 30T na L8 nevyriesia)
Variant kedy by do Petrzalky chodili 1 a 3 je podla mna na km zhruba rovnako narocny ako variant s 3 a 8. Pretoze vozy ti najazdia to iste, len v inych kombinaciach (ta 8 bude aj tak musiet jazdit a tocit sa v meste ako by sa tocila 1).
S kapacitou suhlasim... Riesit raciansky problem cez Petrzalku je jednoduche a uzitocne, hoci tiez len docasne. Avsak 1 ako ozivenie 13ky pokladam za riziko - zbytocne plytvat vozokm na solo linku (lebo vozit tam co i len K2S je mrhanie a nenasobne intervaly vyrobia akurat tak vlaciky, ktore budu prepchavat uzol Safko/Jesenskeho pri pocte 5 liniek), plus na zastavku pod Manderlakom su uz dake terminy vystavby? A na SND vobec dake plany?
(a jeden povzdych na zaver)
Podla mna petrzalska elektricka vypali nateraz ako fail tak ci tak, pretoze 1. etapa nevyriesi pre vacsinu obyvatelov nic, lebo tomu nie je prisposobene autobusove LV. Co donuti ludi uprednostnit pomalsie spojenie s dalsim prestupom na mieste, kde viacmenej nic nie je? A vobec, preco by sme ich mali na nieco take nutit? (napr rusenim ci skracovanim liniek). Takze cokolvek tam pojde, problemy s kapacitou to mat nebude. Ale necham sa prekvapit, ludia su nevyspytatelni.
Viko
(a jeden povzdych na zaver)
Podla mna petrzalska elektricka vypali nateraz ako fail tak ci tak, pretoze 1. etapa nevyriesi pre vacsinu obyvatelov nic, lebo tomu nie je prisposobene autobusove LV. Co donuti ludi uprednostnit pomalsie spojenie s dalsim prestupom na mieste, kde viacmenej nic nie je? A vobec, preco by sme ich mali na nieco take nutit? (napr rusenim ci skracovanim liniek). Takze cokolvek tam pojde, problemy s kapacitou to mat nebude. Ale necham sa prekvapit, ludia su nevyspytatelni.