Ani by som sa nedivil, kebyže to DPB nakoniec pochopí tak, že pri 15 stupňoch sa má dať klimatizácia na 5 stupňov a pri 38 stupňoch na 32 stupňov, a ešte sa budú tváriť, že ako presne naplnili predpis.
Proste tu ani nejde o tie stupne, ale serie ma ten princíp, že v dobe, keď autá majú kadejaké automatické X-zónové klimatizácie, kde človek raz nastaví teplotu a má pokoj, tak každý druhý trolejbus za 200 tisíc eur má na prd nastavenú teplotu.
V tejto veci sa angažuje už aj regionálny úrad verejného zdravotníctva, ktorý už listom upozornil že klíma by nemala byť nastavená na zásadne nižšiu teplotu, ako je vonku. Teda že ten rozdiel by mal byť tu spomínaných 6-10 stupňov (presne číslo si už nepamätám).
Takže možno sa dočkáme aj nejakých oficiálnych nariadení ?
Tak ale v lietadle to má svoje opodstatnenie, a človek na to je pripravený.
Ja nie som z cukru, takže sa ani neroztopím, ani nestuhnem, ale proste toto sú tie detaily, ktoré občas naštvú a kvôli ním sa stále častejšie zvyknem rozhodnúť ísť autom namiesto MHD.
Samozrejme prežijem aj bez klimatizácie, ale o tom táto diskusia nie je.
Andy kvôli 20 minútam? keď ideš lietadlom 12 hodín, nastúpiš niekde, kde je pomaly 40 stupňov, máš dlhé nohavice, sveter, deku dostaneš a aj tak v ňom vymrzneš a nepomôžeš si. MHD kľudne nech aj mrzne. Zdravý človek to musí zvládnuť bez následkov.
Ja tiež nie som baba, ale nedávno som mal podobnú skúsenosť, pri vonkajších cca 21 stupňoch bolo v trolejbuse evidentne zima, a pri 20-minútovej jazde trolejbusom mi už tých cca 16 stupňov vadilo. Keď je vonku 21 stupňov, tak neočakávam, že v trolejbuse bude o toľko chladnejšie, že si kvôli tomu budem musieť zobrať dlhé nohavice.
Teplota vonku a vo voze rovnaká? Načo by potom tá klimatizácia bola? A v trolejbuse 18°C? máš evidentne porušené udržovanie termorovnováhy v organizme. Nie si v skutočnosti baba?
Netreba zabudat, ze najlepsie je udrziavat teplotu od rana a potom netreba mat klimu naplno.
Ked sme v kancli na noc vypinali klimu a rano vypeckovali na 18°C a plny vykon, cen den sme kludne mali aj 28-29-30°C v kancelarii (taka skor plechova buda ako murovana budova). Ked sme nechali klimu bezat 24 hodin na 24°C stredny vykon, mame tak do 25-26°C. A inak to nebude ani v autobusoch
Tak nejako to je.
I keď možno, keby som spravil výskum, prišiel by som na to, že klimatizácia je zapnutá podľa nálady vodiča. Ak má náladu pod bodom mrazu, tak pustí klimu na plné gule. ☺
No tak neda sa vyhoviet vsetkym, ty ho poprosis aby klimu vypol a o par zastaviek zas nastupi niekto kto mu vynada, ze ju nema zapnutu... Vodic je tiez len clovek a ma len jedny nervy. Pokial chodis rano okolo 6tej ked je este cca 20 stupnov tak je to fakt cudne, ze ju ma zapnutu, ale ak chodis okolo 8mej vtedy uz je bezne 24-26 stupnov tak je normalne, ze ju ma zapnutu... A aj ked je vo vozidle viac ludi tiez stupne teplota. A inak ak ti je zima, sadni si dozadu k motoru, tie sorkove vyzaruju plno zbytkoveho tepla do priestoru
Keď idem ráno o pol šiestej do práce a vonku je 21 °C. V trolejbuse 16 - 18 °C, a to sa človek oblečie tak, že cez deň bude 35 - 37 °C. Skoro ráno býva v trolejbusoch linky č. 201 neskutočná kosa.
Existuje nejaké pravidlo, či nariadenie, ohľadne používanie klimatizácie? Počul som, že vraj klímu majú vodiči púšťať, až keď je nad 24 °C.
Čo môžem spraviť, keď v ranných hodinách poprosím vodiča o vypnutie alebo aspoň stlmenie klimatizácie, a on odmietne? Jediné, čo vtedy robím (a to sa mnohým nepáči), že sa presuniem ďalej od vodiča a otvorím si okno, nech aspoň troška teplého vzduchu prúdi.
Keby tá blbá klíma nefúkala priamo na krk. Kamkoľvek sa postavím, či sadnem, fúka to na mňa, čo mi spôsobuje zdravotné problémy.
Ja som možno jediný, čo preklína klímu.
Donedávna nebola žiadna klimatizácia, a všetci sme prežili. ?
Keby aspoň vodič nastavil teplotu tak, aby teplota vonku a vo voze bola rovnaká, alebo o 1, max. 2 °C nižšia. A nie o 5 - 8 °C.
Logicky, keď idem von oblečiem sa tak, aby mi vonku bolo čo najpríjemnejšie, teda nie tak, ako bude v v prostriedku verejnej dopravy, v ktorom sa veziem 20 - 23 minút. Takže si v lete neobliekam sveter ani šál a preto mrznem v prostriedkoch verejnej dopravy. ?
SuchSoft
Keď idem ráno o pol šiestej do práce a vonku je 21 °C. V trolejbuse 16 - 18 °C, a to sa človek oblečie tak, že cez deň bude 35 - 37 °C. Skoro ráno býva v trolejbusoch linky č. 201 neskutočná kosa.
Existuje nejaké pravidlo, či nariadenie, ohľadne používanie klimatizácie? Počul som, že vraj klímu majú vodiči púšťať, až keď je nad 24 °C.
Čo môžem spraviť, keď v ranných hodinách poprosím vodiča o vypnutie alebo aspoň stlmenie klimatizácie, a on odmietne? Jediné, čo vtedy robím (a to sa mnohým nepáči), že sa presuniem ďalej od vodiča a otvorím si okno, nech aspoň troška teplého vzduchu prúdi.
Keby tá blbá klíma nefúkala priamo na krk. Kamkoľvek sa postavím, či sadnem, fúka to na mňa, čo mi spôsobuje zdravotné problémy.
Ja som možno jediný, čo preklína klímu.
Donedávna nebola žiadna klimatizácia, a všetci sme prežili. ?
Keby aspoň vodič nastavil teplotu tak, aby teplota vonku a vo voze bola rovnaká, alebo o 1, max. 2 °C nižšia. A nie o 5 - 8 °C.
Logicky, keď idem von oblečiem sa tak, aby mi vonku bolo čo najpríjemnejšie, teda nie tak, ako bude v v prostriedku verejnej dopravy, v ktorom sa veziem 20 - 23 minút. Takže si v lete neobliekam sveter ani šál a preto mrznem v prostriedkoch verejnej dopravy. ?