Ta znacka je tam lebo:
1. Nemusi byt viditelne vodorovne dopravne znacenie
2. Moze ist auto "cez zebry", kde by sice nemalo co robit, ale ide po hlavnej, cize mu musis dat prednost (napr. pomaly iduci konvoj, pracovne stroje, alebo proste idiot)
no ja neviem ale ak sa nemýli jedna sa o takú istú situáciu ako na tomto mieste, teda auta idúce v lavom pruhu od ekonomickej univerzity (teda tak ako ide 68, 88) by mala mať prednost pred tými v pravom ? no neviem mne to nejako nesedí .... ale ako to tu čítam tak ak zbadám bus v lavom pruhu budem si radšej na neho dávať pozor ?
Ďalší príklad: Vjazd na diaľnicu D2 v Malackách. Ide o veľmi podobný prípad ako tie Bory. Naozaj mi chcete povedať, že podľa Vás tam majú vodiči pripájajúci sa na diaľnicu dávať prednosť niekomu kto sa len tak z nudy rozhodne prejsť z priebežnyćh pruhov do pripájacieho pruhu? ? Dávam do pozornosti že ten pripájací pruh kúsok odtiaľ končí, viď Google Maps.
Podobných prípadov by som na slovenskej diaľničnej sieti našiel desiatky až stovky. Váš výklad tej značky je úplne zlý a nezmyselný.
To je jedine vysvetlenie
Podobny pripad bol tusim doplnenie znacky DPvJ pri zjazde z Apolla na Einsteinou, kde sa sice auta pripajali sprava (teda podla VDZ), ale ked "sa" zosuchalo, zrazu by mali prednost, "lebo idu sprava"
Hm, mozno si odpovedal na to preco su tam tie znacky, hoci neni komu davat prednost Moze byt ze naozaj ich zmysel je upravovat premavku v pripade ak nie je vidno VDZ.
Tak vzhladom na tvoju prax by si mal vediet aka je ta definicia
Dam ti jednoduchu ulohu, vzhladom na tvoje prispevky urcite budes vediet odpovedat: Skus uviest ktoru zakonnu povinnost porusi vodic ktory pri zjazde z D2 smerom na kruhac neda prednost vozidlu iducemu od Borov, ktore sa chce preradit do daneho (praveho) pruhu. Som velmi zvedavy co najdes, pretoze podla mna v zakone nic take nie je.
To auto na obrazku musi dat prednost vozidlu "zlava" iba v jedinom pripade - ak by VDZ bolo zasypane snehom a nebolo ho vobec vidiet.
V ostatnych pripadoch ma auto zlava svoj jazdny pruh a auto so znackou DPvJ (pri dostizke) svoj. Takze auto z laveho pruhu, ked chce odbocit k dostizke, jednoducho musi pustit to, ktore ide (podla tvojho nazoru po "vedlajsej" ceste) v priebeznom pruhu
Ja som niekde hovoril o chybe? Preco mi stale podsuvas ze obvinujem projektanta z toho ze to spravil zle? Tie znacky su v poriadku, ale vodic z vedlajsej nema komu davat prednost.
Rovnako podla mojho nazoru nema komu davat prednost v jazde, hoci je to znacne iny pripad ako krizovatka D2-II/505. V danom pruhu totiz nema ake vozidlo byt a vodic z laveho pruhu je povinny dat prednost vozidlu vo vedlajsiom pruhu.
Ja nehovorim ze ju tam naprojektoval "len tak", ja hovorim ze na jeho zamer sa musis spytat jeho. V zmysle zakona o cestnej premavke tam neni komu davat prednost. Znacka v praxi sice vyznacuje hlavnu/vedlajsiu cestu, avsak vodic na vedlajsej nema v krizovatke komu davat prednost.
K 98 sa nevyjadrim, pretoze predmetnu krizovatku nepoznam.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk