Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: trolejbus6207 #208597:
Nahliadnuc priamo ku zdroju, do knihy "Historie trolejbusů Škoda", som naopak našiel u obidvoch prevedení (15TrM aj 15TrNEM) dĺžku 17.720 mm. A po súčte jednotlivých roztečí mi to súhlasí:
Presah predného nárazníku 150 mm
Predný previs 2500 mm
Prvý rázvor 5420 mm
Druhý rázvor 6380 mm
Zadný previs 3190 mm
Presah zadného nárazníku 80 mm.
Reply on: volod #208598:
Dnes som jeden videl na 95, normalne som sa zhrozil 🙂
Neviem či to už bolo, ale asi nie, takže bratislavské Ikarusy 435 majú rozlúčkovú fotojazdu už za sebou.
http://ms12.rajce.idnes.cz/Fotojazda_s_Ikarusmi_-_10.07.2015_-_vozy_4824_a_2818/
z 10.7.2015
posledné dva ks v premávke s cestujúcimi (vrátane 4122 potom tri ks)
Reply on: S499.1023 #208596:
podľa tunajšieho katalógu to na facelift ani nevyzerá - 15Tr dĺžka 17,36m a 15TrM dĺžka 17,72m... ?
inde som našiel obe dĺžky rovnaké(17,36m), kde je pravda❓
Reply on: Ike #208593:
Čiste fakticky: 15TrM samozrejme JE 15Tr, tak isto ako Š120LS je stále Š120 a Škoda Octavia II po facelifte je stále Škoda Octavia II.
Ono to označenie 15TrM bolo volené AJ z toho dôvodu, aby bolo jasné, že sa nejedná o žiadny úplne nový typ ale len o facelift.
Naozaj by stačilo vo vozidlách len 1 tlačidlo, ktoré znamená aj STOP aj otvára dvere. Záropveň by sa mali zjednotiť otvárače, veľmi dobré sú v SOR vozidlách v strede dvier, takže ich cestujúci nehľadajú (obostranné, ako v trolejbusoch). Predsa ak objednávateľ špecifikuje, aký druh tlačidla chce a kde umiestnený, výrobca sa prispôsobí zadaniu. Načo dvojo tlačidiel, keď stačí jedno s dvojitou funkciou.
Reply on: Ike #208593:
Samozrejme, nerobme z komára somára, išlo len o nevinný "podpich"... Tunajší katalóg to nerozlišuje, ale tak ide o dva rozdielne typy, aj to bol dôvod môjho počiatočného "podpichu".

Môj názor je podobný, avšak linka 208 aj naďalej spôsobuje, že jednoducho nemôžu byť vyradené.
Reply on: skopi #208592:
Nebudem tu živiť off-topic, ale myslím, že z môjho príspevku bolo dostatočne jasné, že sa jedná o trolejbusy. 15Tr je všeobecné označenie pre modelový rad, ktorý sa o. i. používa aj v tunajšom katalógu. Teraz sa idem učiť všetky modifikácie jednotlivých modelov vozidiel, aby som nabudúce nemusel použiť tak nejednoznačný a nekonkrétny termín ako je napr. "trolejbus".

Apropo, 15Tr síce je legenda, v slušnej MHD pri finančných prostriedkoch, ktoré má/mal dpb k dispozícii vďaka OPD na nákup trolejbusov nemá v premávke čo hľadať (azda s výnimkou historických jázd). Pokojne ma ukameňujte.
Reply on: Ike #208591:
Ja považujem za akúsi iróniu, keď niekoho, kto sa nekonkrétne vyjadrí len poopravím ?
Ono, citujem "staré krabice s plesnivou harmonikou a poodlupovanými smajlíkmi" by sa dalo použiť aj trebárs na Karosy... Ale nevadí, každý máme svoj pojem, ja 15Tr považujem za legendy, hádam sa pre to nezabijem ?
Reply on: skopi #208589:
"nemajú správne spojenú ľavú a pravú mozgovú hemisféru nevedia vycítiť iróniu a sarkazmus"

podčiarkni si posledné dve plnovýznamové slová a ešte raz si prečítaj na aký príspevok reaguješ ? ?

teraz vážne: použitie všeobecného označenia nijako informačne neznehodnotilo môj príspevok. Podľa mňa by bol zrozumiteľný aj keby som miesto 15Tr napísal staré krabice s plesnivou harmonikou a poodlupovanými smajlíkmi. ?
Reply on: skopi #208586:
Inak, vlastne som sa sekol - posledná 15Tr v Bratislave dojazdila 26.6.2015... Pardon za omyl.
Reply on: Ike #208588:
Fuuu, dúfam že som ja, nevinný šotouš nikoho neurazil... Bože chráň. Raz som započul niečo v tom zmysle, že ľudia, ktorí nemajú správne spojenú ľavú a pravú mozgovú hemisféru nevedia vycítiť iróniu a sarkazmus. Nejde o nič vážne, avšak takáto reakcia na taký nevinný šotopost, ako úprava, že v Bratislave nejazdia 15Tr, aj keď všetci sa tu snažia byť konkrétni, akosi mi to nesedí, ale možno aj ja mám niečo s tým spojom, ktovie...
P.S. - zabudol si na 15Tr07/7
Reply on: skopi #208586:
Ó vaše ctené šotoušské veličenctvo. Vaša excelencia. Hlboko sa ospravedlňujem za urážku antického šotoušského učenia a predovšetkým porušenia 6. bodu dvadsatora prikázaní, ktoré hovorí "nevyslovíš všeobecné modelové označenie nadarmo". Na odpustenie si pred spaním zopakujem 6x všetky VIN čísla všetkých 15Tr, 15Tr 08/06, 15Tr 13/6M a 15Tr 11/7, ktoré kedysi jazdili v Bratislave.
Reply on: Andy #208578:
Elektricenku dostane len ten, kto absolvuje test zo znalosti vsetkych moznych druhov tlacitok. Pri kazdom novom type vozidla, ktore bude mat samozrejme iny sposob otvarania, si bude cestujuci musiet test obnovit. ?
Reply on: Ike #208583:
15Tr už v uliciach dosť dlho nebehajú ?
Reply on: TeBeCe #208574:
Na starych SORoch bol piktogram celej ruky stacil prst. Tu treba ruku, miesto toho su sipky. Ako u debilov (teda v DPB).
V principe staci jeden typ tlacidla na vsetko... Ak by si to objednali, vsetky vozy to budu mat rovnako.

Reply on: Ike #208583:
1. lebo Cintorín Vrakuňa
2. lebo 50ks 31Tr je na Hroboňke
3. lebo pravdepodobne iba 6ks 31Tr z Trnávky má papiere

čo si práve prišiel z inej galaxie? ?
DPB má problém zmysluplne nasadiť všetky 31Tr, všakže. A zrejme plánuje pozlučovať linky tak, aby čo najviac spojov bolo zabezpečených 31Tr, všakže. Tak mi, prosím, niekto vysvetlite, prečo sú v uliciach 15Tr?
Reply on: Dadino #208581:
Dlanou? Ja som to doteraz vzdy stlacal ako ine tlacidla (viacero prstov, nikdy neratam ich pocet ? ) a reagovalo to 🙂
Reply on: Joyki #208580:
Presne to by som im napisal k tomu clanku z by mohli teda na tie dvere dat maly obraok ze to treba otvorit dlanou. Lebo ja sa niekedy citim ako opakovaci papagaj kolko krat to stihnem ludom povedat z Hranicnej na torysku. 😃

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.