jasne ze nie. Zavola sa 112 a spusti epidemilologicky scenar c 3. V zasade sa vsetci cestujuci musia v poli osprchovat, ti co su si sympaticky sa mozu aj spolu a nasadia sa im sirokospektralne antibiotika. Tym co su si sympaticky sa nasadi aj antikoncepcia.
Pokiaľ sa jedná o banalizovanú trať, t.j. trať vybavenú zabezpečovacím zariadením, umožňujúcim po každej koľaji jazdu oboma smermi s rovnakým stupňom zabezpečenia, je to jazda proti správnemu smeru. Pokiaľ sa jedná o nebanalizovanú alebo len čiastočne banalizovanú trať, je to jazda po nesprávnej koľaji.
...nemá vlastné auto vyše 30% obyvatelov, narodených po roku 1980...
A dokonca nemá vlastné auto takmer žiadny obyvatel, narodený po roku 1997. To je zase vypovedajúci prieskum...
V aktualne platnych pomockach GVD sa pre tento postup pouzivaju napriklad vyrazy "jazda po nespravnej tratovej kolaji", alebo "jazda proti spravnemu smeru".
Dopravca samozrejme nemoze rozhodnut o tom ako je riadena doprava na drahe.
Je to uplne standardny postup na vacsine trati, pomerne casto sa vyuziva napriklad aj medzi Bratislavou a Trnavou.
Kontrola je samozrejme viacstupnova. Laicky sa to da vysvetlit takto, ale odbornk na zabezpecovacie zariadenie nie som:
Pri zmene smeru na trati zabezpecenej autoblokom (napr. na tych dvojkolajkach ako spominas) musia dat suhlas na zmenu smeru vypravcovia na oboch stranach useku (ak to riadi centralne dispecer prebieha to inak). Navesti (semafory) autobloku svietia vzdy len v smere v ktorom je povolena jazda, v opacnom su zhasnute. Ak sa tam ocitne vlak v protismere pre rusnovodica to znaci ze musi zvysit pozornost, spomalit a byt pripraveny okamzite zastat, informuje ho o tom aj navestny opakovac na lokomotive. Vlak v spravnom smere je informovany navestami stoj / vystraha podla vzdialenosti protismerneho vlaku. Vlak ktory sa dostane do protismeru musel prejst navest Stoj, resp. dostal rozkaz ze ma pokracovat aj napriek navesti stoj.
Incidentov ked vlak nezastavi pred navestidlom Stoj sa udeje len za Slovensku niekolko tyzdenne. Vacsinou ide o par metrov, ked rusnovodic nestihol dobrzdit. V stanici pri prejdeni navesti stoj by sa mali vsetky navesti automaticky prestavit do polohy Stoj pre vsetky vlaky.
No a teraz trochu praxe. Za vsetkym je ludsky faktor, vid lietadlo Germanwings. Ak si rusnovodic nevsimne stoj, nereaguje na zhasnute navestidla, vypnute napetie v troleji, nevolnost rusnovodica ci vypravcu, vypravca porusi predpisy, obide postup, strhne plombu pri stavani vlakovej cesty,.... nestastie je na svete.
Ze sa to deje dokazuju knizky Zeleznicne nehody na Slovensku od Jozefa Gulika.
Bubulak
V strede noveho mosta ..(http://goo.gl/P4l6fy) (http://goo.gl/vjQ6i2)