Reply on: Spectre #20483:
No, nielen D/A prevodníka, aj mechaniky. Čím viac informácií mechanika vyrazí z média, tým menej informácií musí oprava chýb aproximovať. A rozdiel medzi mechanikou PHILIPS (klasickoum s otočným ramienkom) a mechanikou SONY (prípadne novou PHILIPS) je registrovateľný okamžite, aj bez mrazenia.No a potom je samozrejme dôležitý aj D/A prevodník, aj digitálny filter, aj NF obvody za prevodníkom...
Ale farbením hrán (alebo dokonce ich brúsením pod 45° uhlom) CD rozhodne nič nezískame.
I.
galiyosha
Inač to som sa možno nedostatočne vyjadril, ale ja tiež nie som žiaden vinylolampofil a preferujem monitorovo-neutrálny zvuk. To bolo čo za čudný záznam, keď tam bola 14-bitová kvantizácia? Či to tak bolo práve naschvál, aby akože ukázali "aha, je to ešte o 2-bity horšie než CD, a aj tak nepočujete rozdiel"? Ja si dovolím tvrdiť, že pri priamom porovnávaní anonymnou metódou sa dá rozlíšiť 16/44,1 CDDA a 24/96, prípadne 24/192 DVD-A (samozrejme, pokiaľ bol primárny záznam robený 24/96 alebo 24/192). So živým orchestrom som to ale nikdy nemal šancu porovnávať. Každopádne heslá analógofilov typu "Co Bůh spojil, člověk nerozděluj." mi pripadali vždy veľmi humorné.
Re #20473 Spectre: No v tom prípade som mal namysli hi-fi high-end zosilňovače, keďže mám pocit, že audiofilovia konečne začínajú dostávať rozum a pred rôznymi okultistickými praktikami na zlepšovanie zvuku preferujú čistú učelnosť konštrukcie.
Re #20483 Spectre: Žiaľ, toto nie je celkom pravda. Ideálne by tak digitálny audio záznam mal fungovať, popravde tak však skutočne funguje až DVD-A a SACD, čo sú vlastne dátove disky s UDF filesystémom. CDDA nie. Prečo? No lebo nejaká múdra hlava v konzorciu Sony/Philips si povedala, že interpolovanie tých nízkoúrovňových chýb, ktoré vznikajú pri čítaní úplne každého CD už z princípu, nebude nikomu vadiť, pokiaľ CD nebude skutočne počutelne preskakovať -- to je taký istý nezmysel, ako keby tvrdili, že pokiaľ ti páska alebo platňa hrá, tak hrá stále dobe, bez ohľadu na jej fyzické poškodenie a tým pádom degradáciu uchovaného signálu --, a tak prídavné opravné kódy vymenili za úplne zbytočnú schopnosť uchovať na CD 74 minút hudby, ktorá sa aj tak používa len zriedka. U dátových CD si už žiadne interpolovanie nemohli dovoliť, a tak cca 30 % kapacity CD záznamu zaberajú redudantné informácie, ktorých účelom je to, aby si dátove CD nedokázal prečítať už len vtedy, keď ho fakt neskutočným spôsobom fyzicky poškodíš. Keby toto isté spravili aj u CDDA, vskutku by záležalo len na kvalite D/A prevodníkov a operačných zosíkov na výstupoch. Takto však dostali priestor rôzni okultisti typu Krauta a firmy, ktoré predávajú CD transporty za státisíce korún...
Ináč sa ospravedlňujem za hustý off-topic. A dúfam, že keď sa nejaká technicko-vzdelávacia schôdza bude robiť, budete v dostatočnom predstihu informovať, rád sa zúčastním.