Ja do centra chodím často. Ak sa dá, bez auta, ak nie, tak si zaplatím parkovné. Odkedy sú automaty, kde sa dá za 0,50 € kúpiť 30 minút, tak mi to nerobí absolútne žiadny problém. SMS parkovné je tiež super ak povedzme idem niekomu na promóciu, dá sa na diaľku reaktivovať. Pokojne by takéto rezidenčné a nerezidenčné parkovanie s automatmi mohlo byť aj v širšom centre. Ak by 100 % čistého zisku investovalo mesto do MHD, boli by sme niekde inde.
Pekny den.
Zrejme majitelov aut nahnevam, pretoze osobne auta do centra mesta nepatria. Hlavne take, kde sedi len jeden clovek. Chybaju vsak zachytne parkoviska. Chodievam na zastavku Blumental, nepochopim preco jazdia po nej auta, ked ma sluzit ludom chodcom a MHD. Budu jazdit, pokial niekoho nezabiju. Lubi sa mi elektronicka tabula prichodu a odchodu spojov. Aspon na spolocnych zastavkach mala byt naistalovana. Nuz v nasom Kocurkove je to len prianie. Na Zabotovej nedokoncili znacenie parkovania, a konecne jazdia modre auta na kontrolu a rozdavaju papucky. Podla mna je registracia na adresu spravna, lebo mozu byt viaceri s rovnakym menom a priezviskom. Piseme tu, stazujeme sa a asi tym tazko nieco zmenime. Radsej ist na pivo do senku alebo moderne do pubu. Jozef
Ja som nehovoril o systeme jedno auto na obyvatela. Ja len hovorim ze viazat to na byt je nezmysel. Byt nema auto. Ludia maju auto.
Roznymi sposobmi je mozne byt rozdelit, hoci je pravda ze len priecka vacsinou nestaci. Kvoli inej veci som to zistoval uz davnejsie, bolo to dokonca uz v stadiu pripravy podkladov na stavebne povolenie. Keby platil navrhovany system, zrazu ta ista plocha, ti isti ludia by kvoli malej stavebnej a administrativnej zmene mohli mat o auto viac ako predtym. To je hlupost.
V tom prípade je zaujímavé, že po zavedení tohto systému sa vždy a všade dá zaparkovať. Áno, niekedy som neparkoval pred domom ale vo vedľajšej ulici ale považujem to za akceptovateľné.
Nerozumiem prečo máme byť tolerantný vlastníkom áut, tak konkrétne ja bývam na dlhých dieloch a viete ako sme vyriešili parkovanie aut¿ tak že pod bytmi mame zakúpenú garáž za 20k pre 2 autá, ja som tou investíciou si len uľahčil život sebe a 2 vodičom čo teraz môžu zaparkovať na tých miestach ktoré teraz uvoľňuje za vvlastné peniaze, čiže nevidím dôvod prečo by som akože mal darovať možnosť parkovania niekomu čo nezaplatí tomuto mestu ani korunu v prípade že je to mimo BA cčloveks TP mimo mesta Bratislavy kam oodvádza dane a naše mesto má s ním len náklady
Podľa mňa to treba rozpocitat na každé auto pparkuje na verejnom priestranstve a zohľadňovať iba TP
Žijem na sídlisku, kde sa každým rokom ďalšie a ďalšie nezastavané plochy premieňajú na parkovisko, parkuje sa na cestách, na chodníkoch, na tráve, proste všade. Pred 25 rokmi norma hovorila o jednom aute na "x" rodín, neskôr sa všeobecne akceptovalo, že auto má každá rodina, dnes sa tu otvorene bavíme o tom, že štandardom sú už v rodine autá aspoň dve. Čo bude normou o ďalších dvadsať rokov? Štyri či päť áut na rodinu? Kde je hranica? A existuje vôbec?
Ja nechcem nikoho zbytočne buzerovať, ale jednoducho neverím na posvätné právo každého jedinca zaberať verejné priestranstvo ľubovoľným počtom áut. Kto má rodinný dom a pri ňom dostatočne veľkú garáž, nech má áut aj desať, jeho vec... Ale počet parkujúcich áut na uliciach podľa môjho názoru bude potrebné skôr či neskôr regulovať, a to nielen cenou parkovania, ale jednoducho počtom samotných parkovacích miest.
A práve tu mi Tebou opísaný systém nepripadá ničím prínosný. Ten rieši len cenu parkovania, nie samotný fakt, že počet vozidiel na existujúce parkovacie miesta je predimenzovaný.
cize sa tym nic nevyriesi, akurat mozno to, ze CPckari sa budu prihlasovat na trvaly pobyt v Bratislave.
Co nam je aj tak na kedze nas skvely statisticky urad vyrata, ze v Bratislave byva o 10% ludi ako v skutocnosti, kedze v zivote nepoculi o uprave statistickych vysledkov na zaklade exaktne zistenych cisiel. Tu sa 70tis. ludi odmietne scitat, kedze anonymne zistovanie nie je anonymne a oni to nijako nezapracuju do vysledkov.
Cela ta insitucia je nam na dve veci akurat nas stoji obrovske prachy.
Tak si zavedieme parkovaciu politiku, ktora nic neprinesie, parkoviskam sa neulavi, nezmiznu z parkovisk nepotrebne auta, na ktorych nikto nejazdi, lebo ved toto napiseme na mamu, toto na otca, ty uz mas 18, tak tu feldu po dedovi napiseme na teba Miško.
a este ja som tu poznamku nemyslel nijak pejorativne.
Ak clovek, ktory sa zaujima o mesto, MHD, chape dolezitost utlmu jazd autom pre dobre fungovanie mesta nechape preco system jeden byt jedno auto je lepsi ako jeden obcan jedno auto, tak potom obycajny clovek to nepochopi uz vobec.
takto stavebny zakon nefunguje, nikto si pridanim priecky nemoze z jedneho bytoveho priestoru urobit dva.
vecne som sa opytal na pozadie tvojho nazoru.Je potrebne poznat podtext.
ako som uz napisal "ak by sme presli na system jedno auto na jedneho obyvatela, tak potrebujeme v Bratislave 450tis parkovacich miest." Ale OK, beriek argument Ike, takze: ak by sme presli na system jedno auto na jedneho obyvatela, tak potrebujeme v Bratislave 350tis parkovacich miest.
v centre musia byt vsetci chapany ako hostia okrem staromestanov. Nemozeme auta 400tis. obv vtlacit na tak male uzemie.
Ostatne, treba sa pozriet aj inde vo svete ako to riesia, ale mam pocit, ze v centre je parkovanie free len pre rezidentov centra.
Ámos