Tak prave v BA by som sirku ulicky neriesil. Pokial viem, vzdy sa stoji pri prvej tyci od dveri.... takze realne je kapacita MBCC aj NB18 rovnaka...a nech sledujem akokolvek, az na cakanie fotobuniek v MBCC prakticky rovnaka doba statia ako s NB18..bez rozdielov.
A to by ma zaujimalo, aky voz dokaze odseknut polku chodidla....bol som privrety neraz aj na gilotine IK280...s poriadne natlakovanym systemom...a bez gumy vo dverach (petrzalske vozy bezna zalezitost)...a som cely...
Pockat, senzory nemal ziaden bus..az do prichodu tychto novotin... Ten tambusacky kusok som uz videl....ale netusil ze to dakto aj aplikoval v realite osobne asi najlepsi kusok bolo "preprogramovanie" chopdu dveri, kedy pri plnom otvoreni vse otvorilo, a jedny zavrelo..a pri zavreti vse zavrelo, a tie jedny otvorilo
Text bol pisany v duchu - kym taketo hluposti na vozoch neboli, tie vozy jazdili rychlejsie. Nie ani tak rychlostou, ako pobytmi v zastavkasch. ROzjazd a dojazd karosy kedy sa otvarali dvere za jazdy, a pri zatvarani uz voz dosahoval 15km/h bol jednoducho brutal cas. Dnes ked pozorujem, ako NB18 pride, pribrzdi, zastavi, odfukne, nakloni, otvori dvere, vyzvana, zatvara, odfukne, a rozbehne sa, bambus aj vrakosa uz boli na dalsej zastavke. Dobre to je vidno na Farskeho kde "zhodou nahod" uz 10 rokov jazdi 84 a 99 zasadne z ovsista a do ovsista spolu. Zastavia naraz, IK na 99 uz odchadza, sorka este sotva otvorila dvere....Ik uz v nedohladne, a NB18 sa pomaly zacne rozbiehat.....
TAM 272 mal skutočne dobré senzory vo dverách... a najmä dopyt, ktorý ak si stlačil zvonka počas otvorených dverí, tak si ich zavrel a privrel nastupujúcich ľudí.
(osobne raz nechtiac vyskúšané)
Ci dokonca neskorsi model Nie je vsetko len o pocte dveri. TAM 272 mal v spicke lepsie zastavkove casy nez ktorykolvek MB ci dokonca SOR....Rychlost zatvarania, otvarania, zastavkova brzda, senzory vo dverach, zvysuje sa ti "bezpecnost" (i ked ziaden vazny ani smrtelny uraz z dovodu dveri nenastal ani na starych vozoch) no na ukor casu....zlate dobre stare autobusy. Isiel si z bodu a) do bodu b) a dostal si sa cca v case aky bol na CP. Dnes je ten cas o polovicu dlhsie, autobus vyhrava vseliake melodie, nedaj boze aby sa dvere skusili zatvorit ked je dakdo v okoli jednoho metra......lebo dnesna doba vobec nie je o case....tych 5 dveri je dan za rychlosti a "bezpecnost"...i ked by bohate stacilo nerobit v busoch take uzke dvere ako ma sorka vpredu....MBCC ma sice 4ks, no dostatocne velkych...a naberie to rovnako rychlo...
Rekacia DPB na ich FB stranke na to ako bude nova elina vystavena stoji za to ..hlavne posledna veta..?
Citujem:
Školy v rámci takejto zaujímavej akcie zareagovali pozitívne a v rámci vyučovania prídu aj so žiakmi na odbornú prednášku. Električka bude vystavená až do 14:00. V prípade, že by sme ju nechali vystavenú dlhšie, cestou späť do vozovne by sa nevyhla dopravným kolónam, čo v prípade takéhoto nového vozidla nechceme riskovať.....? ? ?
včera som sa vyskytol v Bruseli a musím povedať, že sú sto rokov za nami ... na expresnej busovej linke č. 12, ktorá premáva mezi letiskom Zaventem a centrom mesta (Schumann), teda na linke, ktorá je permanentne vyťažená ľuďmi, ktorí denne dochádzajú na rokovania v euroinštitúciách, premávajú autobusy zn. MERCEDES, ktoré sú síce dlhé a pohodlné, ale majú len 4 dvere ... ak by kompetentní v Bruseli oslovili expertov z Magoriátu, tak by už dávno vedeli, že podľa najnovších poznatkov sa v praxi uplatňujú zásadne produkty s 5 dverami ...
Ámos