Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: volod #202489:
Ja som na sanitke dobehol Ikarus okolo 18:30 pred Veľkým Bielom, kde sa za ním pomaly tvorila kolóna aut nakoľko išiel cca 50ou medzi BA a Sencom ? tiež som čumel keď sme ho míňali v Senci na odbočke smerom na Sládkovičovo (stará panelka na Sereď & Nitru) ☺ s kolegom sme nostalgicky zaspomínali na doby kedy sme s nimi cestovali ? a ten zápach jak dymil...Jaaaaj staré dobré časy...
Dobre vidím? 30Tr dostali konečne červený kryt na kompresor na streche? ?
Reply on: anbis #202479:
Ikarus 280 Arriva Nitra bol.
Reply on: anbis #202479:
Okružná bezplatná asi 2 hodinová jazda mestom pre návštevníkov DOD, bol to super zážitok aspoň pre mňa teda hej, sme sa vrátili do Juráku pred 18, boli sme najprv z vozovne na hlavnej stanici kde sme vzbudili obrovskú pozornosť cestujúcej verejnosti, šak bodaj by aj nie 6 vozov v kolóne, Ikarus 280 a Karosy 3 a jedna kĺbová a RTO čka, istý úsek išiel aj krátky TAM bus ten sa odpojil na Riazanskú asi išiel do Krasňan do vozovne, išlo sa ďalej na Hodžovo, po Radlinského na Račko smer Nivy potom Apollo, pobehali sme Petržalku konečnu 99 Ovsište a potom naprieč panelovým sídliskom smer Aupark, žel. st. Petrźalka pod Most SNP a potom na Staromestskú a hore na hrad po Palisádach po Mudroňovej na Patrónku kde asi Ikarus 280 ešte nikdy nebol (alebo už riadne dlho nebol, šak ani nemal byť aký...) a ďalej na nástupnú zastávku 84 okolo vozovne Hroboňova a odtiaľ dole cez mesto smerom do vozovne JD, paráda to bola zážitok na dlho pre mňa to bude, samozrejme ten najkrajší....Ikarus nesklamal, v interiéri vôňa dymu, ten zvuk zvončeka, zatváranie dverí...som si zaspomínal na časy nie až tak dávno minulé.....Po výjazde z vozovne nás dopĺˇali aj historické električky, do Petržky zašla aj kĺbová Karosa B741 z Prahy z nápisom linky 84, predtým mala v meste nápis 777 "Rajská záhrada"...Snáď o rok na DOD sa niečo podobné zopakuje, nápad to bol skvelý.
Reply on: Ike #202483:
Nie je to autobus, lebo stále má svoju rýchlosť (súťaž kto skôr bola na tej radiále, kde cesta do centra trvá v rannej špičke cca dva krát tak dlho autom, ako električkou). A plánovanými reštrikciami, resp. ničnerobením na cestách budú zápchy narastať tak, že bude výrazne rýchlejšia ako auto aj na Vajnorskej či Ružinovskej (tá Vajnorská a Krížna je porovnateľná už dnes).
V decembri, kedy je každoročne intenzita dopravy najvyššia a zápchy sú pomaly na každej hlavnej ceste v čase od 7:00 do 19:00, keď sa chcem niekam v rámci Ba dostať MHD rýchlo tak volím takú trasu, aby som čo najviac % išiel električku. Lebo tam sa môžem spoľahnúť, že jazda bude naozaj trvať toľko, ako je uvedené v cp.

Mimoriadne udalosti sa stávajú a tá flexibilita od dispečingu je tu fakt často mizivá. Druhá vec že mnoho možností skutočnej operatívy v týchto prípadoch bolo zrušených rôznymi nariadeniami zhora. Ale povedzme si, ako často sa stane nejaká MU na jednej radiále. Nemôžme brať celú sieť ako celok, lebo jeden cestujúci cestuje za deň vždy iba po jednej radiále, prípadne z jednej na opačnú a naspäť. Ak je to dva - tri krát do roka, je to podľa mňa prežiteľné. Ak je to dva krát do mesiaca, vtedy to fakt cestujúceho odradí. No na tej mojej trase to bolo tých 2-3 krát za rok.

A áno, nosný systém nie je ani v rámci dopravy v Ba ako takej, a ani nie je nosný druh dopravy v rámci MHD. A nie je ním ani v mysleniach úradníkov, projektantov, cestujúcich, ... Ale ako nosná je už v Rači, Novom Meste a Karlovke. A jej podiel vzrastie po otvorní trate do Petržalky a snáď bude nejako rozumne využitá aj tá trať na Hl. Stanicu.

Ale ináč úplne súhlasím s Tebou že preferencia na svetelne riadených križovatkách nie je, a pritom by mala byť a vieme dobre kde sú problémy. Takisto je riešenie mimoriadiek veľmi ďaleko za ideálom, Radlinského súhlasím že je problém, ak trojkoosmička mala na celej 50 minútovej trase doteraz v priemere meškanie 2 min a teraz kvôoli Blumentálu má 4 min, je to krok späť. Čiže áno, električky v Ba majú veľa nedostatkov. Ale ako som napísal, je to uhol pohľadu. Ty podľa mňa vidíš pohár poloprázdny, ja poloplný...
Reply on: Marek1978 #202485:
Nasadené budú na linky, na ktorých už takýto typ trolejbusov jazdí. - cize 204, 209 a 210? 😃
Minule na zadnom BUSE transparente v L70 svietila konečná zastávka NOVÝ MOST ... to akože za dva roky nevedia zmeniť cieľovú zastávku ? ?
Ked uz je rec o 1414, tak sa opytam - aky ma aktualne predny transparent a odkial je ziskany? Pretoze podla fotiek jazdila s inym.
Vdaka
Reply on: Mike #202471:
Dobre vieš, že ak by to bola pravda, tak by električky nestáli na každej križovatke, fungovali by na každej zastávke predzvesti, nevznikli by kváziriešenia ako na Radlinského a to sa žiaľ nebudem vyjadrovať k flexibilite, kde nehoda, prasknutá koľajnica, pokazené vozdilo, či nehoda vyradí celú radiálu. V Bratislave je električka proste autobus na koľajniciach.
Reply on: S499.1023 #202473:
Fungovať neznamená len mechanicky pracovať, ale aj plniť účel.

Ak poviem, že električková doprava v Bratislave nefunguje, tak predpokladám, že ako rozhľadený človek vieš, že tým nemyslím, že by pokazené a nefunkčné vozy stáli vo vozovniach.

V Bratislave je električka doplnok. Neplní žiadny nadradený účel. Už dávno mali byť radiála po radiále zrekonštruované na vyššiu rýchlosť (najmä na fyzicky oddelených úsekoch), mal by byť kvalitný NP vozový park, informačný systém a absolútna preferencia (práve ťa zrejme napadlo, ako ma zvozíš, že je to nereálne, ale samozrejme tým myslím relatívne absolútnu preferenciu [oxymoron, ale chápeme sa]). K tomu P+R parkoviská a obratiská prímestskej dopravy.

Ako som písal do inej diskusie, krásne laboratórium by mohla byť Račianska radiála. Počet dochádzajúcich je tu o čosi menší ako na I/61, zápchy slušné a električka sa tu celkom k NDS približuje.

Celé by so stálo len zlomok vynaložených prostriedkov na metro. Už len skutočnosť, že na Detvianskej má prednosť cestná premávka je dôkaz, že "preferencia je výsmech.

Tu by sa inak plne hodilo zariadenie opísané v 8/2009 § 10 ods. 5

"V osobitných prípadoch, napríklad na zabezpečenie
vjazdu električky na cestu, sa používa signál s červeným
svetlom „Stoj!“, ktorému predchádza signál s plným
žltým svetlom „Pozor!“; vodič je povinný zastaviť
vozidlo pred priečnou súvislou čiarou (č. V 5a, č. V 5b
alebo č. V 5c), a kde taká čiara nie je, pred svetelným
signalizačným zariadením."

čo je inak riešenie aplikovateľné práve na preferenciu električiek, ktoré som zatiaľ v praxi nikde nevidel.

Reply on: S499.1023 #202466:
? ? ? Tento prispevok bolo treba.
Reply on: AAA #202474:
v CMO mozno. Dole Dubravkou ak mas nizky prah pudu sebazachovy, tak urcite. Ale hore KV a Dubravkou, neverim. ?
dnes okolo 15.30 som bol svedkom zaujímavej súbežnej jazdy na Novej dobe (predpokladám, že išlo o vozy odchádzajúce z DOD) ? https://imagizer.imageshack.us/v2/1155x649q90/538/JOjlIJ.jpg
Reply on: AAA #202475:
Handra bola v kraťase.
Reply on: S499.1023 #202473:
Mozno vyraz "nefunguje" je trochu nepresny, ale nie je to nosny system na urovni na akej by mal byt. Vliect sa kazdou zakrutou, vyhybkou, krizovanim, stat pomaly na kazdom semafore, pripadne spomalovat kazdu chvilu na 20 lebo sa nam rozpada trat, atd. skratka nie je pre cestujuceho atraktivne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.