Chodím tadiaľ denne a ver tomu, že dosť veľa vodičov si tam ide v BUS pruhu a ide rovno ?. A značku daj prednosť v jazde si tam všimne tak jeden z 10. To sú skúsenosti. Keď sa budeš nudiť, poď si tam dať 5 kolečiek a urob si vlastnú štatistiku.
Mimochodom dnes mali začať práce na rozoberaní pilierov Starého mosta. Aktuálny pohľad webkamerou naozaj ukazuje, že práce sa už "začali".....?
Prepadnutie eurofondov každým dňom je reálnejšie....To fiasko....?
V bode 1 sa absolutne nezhodneme, som presvedceny ze toto riesenie plynulosti vyrazne pomaha. A rozhodne v pripade PV nemozes povedat ze nemozes vopred vediet ze vodic odboci doprava, tam je to uplne jednoznacne este predtym ako ty do krizovatky vojdes.
To je ten istý prípad len z pohľadu iného vodiča. Ak odbáčam z centra na Prokopa Veľkého, tak 20 vozidlám dávam prednosť a pred ďalšími dvoma, čo odbáčajú na PV mám prednosť. viď predchádzajúci príspevok.
Dobre, poďme na konkrétny prípad Prokopa Veľkého. Prečo vozidlá odbočujúce z Brninanskej od Patrónky na PV majú dať prednosť vozidlám odbočujúcim z mesta na PV, keď títo musia dávať prednosť vozidlám idúcim z Patrónky.
Pýtate sa ma, prečo mi to vadí, no ja odpoviem protiotázkou: prečo to vôbec takto realizovali?
Lebo
1) prínos na plynulosť premávky je nulový
2) prínos na bezpečnosť premávky je nulový (a vzhľadom na skúsenosti z PV záporný)
3) prínos na životné prostredie je záporný (namiesto jedného rozbiehajúceho a brzdiaceho vozidla máš dve)
4) zvýšené náklady na dopravné značenie (za normálnych okolností by ich mohlo byť o 1/2 menej).
Pri týchto vychytávkach sa aj tak veľa vodičov tvári, že ide rovno, čiže ako vodič odbočujúci vľavo im dávam prednosť, no v poslednej chvíli to strhnú vpravo (z ich pohľadu) a teda zrazu mám prednosť, ktorú si ale nestíham ani vynútiť.
Je na tom logické to, aby autá, odbočujúce z protismeru doľava, konečne dajú prednosť protiidúcim vozidlám, nemuseli dávať prednosť ešte aj vozidlám odbočujúcim vpravo, ktoré nemajú problém prebojovávať sa križovatkou. Popisu "druhého prípadu" nerozumiem. O ktorej situácii hovoríš?
V takychto pripadoch davas pri odbocovani prednost protiiducim vozidlam preto aby mohli bezpecne a plynulo prejst krizovatkou. Ono je dost zasadny rozdiel ci prerusis prud aut iducich priamo (ktorych je vela a keby davali prednost, zastavi sa vyznamny tah), alebo na chvilu zastavis vozidlo odbocujuce doprava na krizovatke kde toto odbocenie vykonava tak jedno auto za minutu, ktore ma samostatny odbocovaci pruh (teda zdrzis jedine auto).
Vie mi tu niekto z diskutujúcich poradiť, ktorá Karosa C734 v klasickom bielo-modrom prevedení jazdila na výluke počas posledných dní medzi žst. Zvolen a Vígľašom? Prípadná fotka alebo aspoň jej dopravca či ŠPZ by mi dosť pomohla. Výluka sa konala na sieti ŽSR zhruba v dňoch 12.9 až 16.9.2014, preto bola zriadená NAD od zastávky autobusov pred žst. Zvolen osobná stanica. Vďaka.
Čo je na tom logické, že keď ideš rovno, tak máš prednosť, a keď ideš doprava, tak nemáš a v druhom prípade pred jednými protiidúcimi vozidlami nemáš prednosť a pred druhými áno. Nebolo by jednoduchšie nechať to všeobecným pravidlám?
podľa mňa tá sivá farba má niečo v sebe proti hrdzaveniu... a je to jednoduhco lepšie... síce na tej červenej tá hrdza je málo vidno, ale tá sivá ak sa bude udržiavať nebolo by to zlé možno by to aj IGK neprehliadalo a nenarážalo do tých stĺpov
no ja nechválim realizáciu ☺ iba ideu, do realizácie už nevidím. Tak či tak stožiare v hornom úseku budú hádam iba "na dožitie"... a tá sivá farba sa vraj podľa magistrátu používa presne preto, že dobre kryje.
Tie znacky v tychto pripadoch su uplne v poriadku a logicke, co ti na nich vadi? Obchadzanie ostrovceka zlava nie je realny problem, VDZ ti totiz obchadzanie neumoznuje.
mark178