Mrtvy sa podla zakona nechava lezat 2h v kazdom pripade, ci uz je to dopravna nehoda alebo hoci aj nahla smrt v dosledku choroby atd.
Niecoho takeho som bol svedkom len pred troma tyzdnami, 23.8. Nikomu neprajem byt pri tom.
Na tej kosickej pomalokrivodrahe som sa koncom augusta t.r. viezol s KT8D5 z roku 1986 (17 rocny voz) rychlostou 80 km/h . Ukazoval to digitalny tachograf. Rychla jazda bola dohodnuta, dokazovali sme navsteve z CR, ze uz trochu krive kolajnice maju sice 11 rokov od velkej rekonstrukcie, ale este vzdy sa po nej da prefrcat.
Ale uz odbocujem od toho, co som chcel. Vyhybky po hrote sa mi nezdaju. Operativne cuvat aj s cestujucimi, hoci aj zo zadnej plosiny "B" vozidla a napr. v takom centre sa mi zda prilis velkym hazardom. A napokon, ked sa jednou vyhybkou dostanes proti smeru, nasledujuca musi byt vlastne po hrote, aby si sa z protismeru zaradil do spravneho smeru po hrote. Takto by vsak sa dalo prechadzat len v jednom smere, preto by bola najlepsia asi kolajova splietka, uprostred s kolajovou krizovatkou. Po tej by sa standardne nejazdilo (iba v pripade vyluky), takze to by nebolo az take zle, az na to, ze by to bol pomerne drahy spas. Vybudovat aspon 4 taketo vyhybne by to vsak, podla mna, za pokus stalo.
No revizori v BA nie su zas taki zli. Zatial som sa nestretol s tym, ze by niekto mal dva zlavenene listky. No ked byva problem, ze napriklad ma niekto zlavneny listok a nema uplne narok na zlavu, tak sa s revizorom da dohodnut. Toleruju aj take, ze vcera prestala platit elektricenka. A co sa tyka deti napriklad, ked nemaju listok, s tymi sa chvilu porozpravaju a potom ich obvykle pustia.
Vyhybky mozu byt nielen v blizkosti zastavky, ale aj priamo v urovni zastavok. Perfektnym priladom je napr. prazska zastavka HLAVNI NADRAZI. Kolajova spojka je tam sice opacne (z oboch stran po hrote), ale to nevadi, prave naopak, prisla velmi vhod pri prazdninovej vyluke, pricom sa tu uvratovo otacali KT8D5 na vylukovych linkach 35 a 39.
Okrem toho, coraz viac sa vracia ku klasickemu otvorenemu zvrsku s vignolovymi kolajnicami, kde sa daju pouzit aj "zeleznicne" vyhybky, ktore mozu byt aj elektricke ovladane. Na takychto vyhybkach sa daju uz dosahovat aj krasne rychlosti. Existuju vsak aj klasicke "zliabkove" vyhybky, ktore su stavane aj na vyssie rychlosti. V KE sa odvcera pouziva jedna takato (vyrobca DT Prostejov) na rekonstruovanej trati na Juznej triede, ktora je stavana na rychlost 50 km/h aj proti hrotu.
ako je to teda s tymi np? je aspon trochu jasne, ake vozy pridu? (ci sa ma zmysel predierat k zst petrzalka kazdopadne skoda, ze ten graf (asi) nepride -- fotka grafu s neznymi siluetami petrzalskych panelakov v pozadi... :)))
Vladimír: Jo to ma nenapadlo,že by sa to dalo dať aj do zastávok. To by bolo fajn. A dalo by sa to využívať aj pri výlukách. Teda vždy by sa robilo iba na jednej kolaji. Bolo by to síce so zdržaním, ale na tú chvíľu by to nevadilo.
Kami: a ten Solaris aj viezol ľudí? Kto by kupoval Solaris 18. BB nie ani Prešov. KE by písali na diskus. No napadá ma Nitra. Avšak mohla si ho kúpiť aj normálna firma, avšak na čo NP. Minule som tak videl SOR s logom Slovenských telekomunikácií. Ale načo je ST 11m SOR. Som z toho jeleň. Máš bojovú úlohu zistiť čo a ako
žeby si DPB urobil z nás srandu a vybavil Suchoj 18 na linku zťp na nedeľu Veď Poliaci sú taký nábožný, že by ho pomaly aj zadarmo dali
Vec s platnosťou lístkov som okomentoval už v príspevku pre Andyho. Ja som mal iné info a sám sa rád dozviem, ako je to vlastne.
Čo sa týka koľajových spojok, dnes sú predsa k dispozícii výhybky, cez ktoré sa dá krásne rýchlo prechádzať. Okrem toho, spojky môžu byť v blízkosti zastávok, kde by sa napríklad muselo aj tak brzdiť do zastávok, takže cestujúci by zdržanie nepociťovali. V dnešnej dobe sa už nedá povedať, čo je rýchlejšie, či bus alebo elina. Ide o to, čo si ako rýchlejšie postavíš. A električka v tomto ohľade v žiadnom prípade za busom nezaostáva.
Re Z: Suchoj označujem Solaris Urbino pretože mu dávajú skratku SU Ale keď už o tých stíhačkách. Poznáš z dielne Suchoju S-37 Berkut. Má opačnú šípovitosť krídiel a veľmi dobrú manevrovateľnosť. Potom čo bola predstavená tak amicí znovu obnovili vývoj lietadiel s opačnou šípovitosťou
SU 27 je najkrajší keď robí kobru. Vtedy mám pocit, že popreli fyzikálne zákony keďže chvost má viac vpredu ako kabínu čiže defakto cúva. Keď to videli amíci čumeli a nechceli sa pustiť do vzdušného boja pre divákov. Vraj im to nedovolujú predpisy
A nehumanne účely. Myslím si, že vojna je humanna, keďže humanne je to čo vymyslel človek. A vojna je len výtvorom človeka. Ale chápem ako si to myslela
Tie kolajové spojky by brzdili dopravu. Už teraz mám nervy keď na každej výhybke musí brzdiť jak chmulo. Vivat busy v tomto sú lepšie. Avšak paralélny bus je na houby pokial trať nebude zrýchlodrážnená. v dúbravke by ako doplnok postačila 83 a 34, krčace to nepotrebujú a v Karlovke by sa niečo vymyslelo z dlhých dielov. V Ružinove by sa upravila 78 a potom 50, v Rači 75 a na Vajnorskej by sa niečo vymyslelo. Avšak Vajnorská je už teraz dobrá a rýchla.
Vladimír: Zase nerob z DPB oné, neviem čo. Neverím tomu, že keby ma revízor chytil so 12 kounovým lístkom a cestoval by som 50 minút avšak preukázl by som sa mu právom na zľavu, že by mi dal pokutu. A ak áno, tak neverím, že po napísaní žiadosti o odpustenie by mi ju neuznali. Zase keď to nie je jasné napísané v prepravnom poriadku neznamená, že to nefunguje.
Jeden môj kamarát dostal pokutu za to, že už mu neplatil lístok, ale ten predtým bus vynechal. Napísal žiadosť a odpustili mu ju.
Druhý dostal pokutu úplne právom, napísal žiadosť s tým, že to bolo prvý krát a že ho to mrzí a viec to nespraví a odpustili mu ju.
Andy, D3k0: vychadzam z toho co som videl a z vyjadreni viacerych Bratislavcanov. Kto nemusi, z domu nevychadza. BB je velka ako Petrzalka. Aj auta sa budu tlacit co najblizsie a zrejme ich nakoniec pustia k autobusom. Iste treba aj kyvadlovku a posilnenu dopravu zo stanic. Ale inak bude mesto spat (ako nedelne dopoludnie na dedine ). Prichod putnikov je rozlozeny do niekolkych hodin, co je nic proti rannej spicke. Problemy budu, ale nic co by BA nezazivala. Kazdopadne som zvedavy na vase fotky z akcie.
BTW: zase siel Solaris. V strede ma biely pas, tmava farba sa neda v tme identifikovat.
No lenze ako chces docielit, aby sa ludia z tych parkovisk dostali na omsu do Petrzalky? A este k tomu na exprese hovorili poobede zdrzanie do hodiny kvoli zapcham klavne pri tescu a carrefoure.
Vidíš? Ďalšia nehoráznosť od DPB, ktorej riešenie nestojí ani korunu! Prečo sa lístky nedajú sčítavať? Prečo ak nemám po ruke 30min. lístok za 16 Sk a doplnkový predaj neexistuje, NEMÔŽEM si označiť ako náhradu 2 10 min. lístky po 14 Sk? Veď DPB svoje peniaze dostal, dokonca som si priplatil!
V tomto ako príklad môže poslúžiť Prešov (sorry, že zas začínam), ale aj také Košice. Už dávnejšie sa z textov na CL vypustili také slovíčka ako "obyčajný", "zľavnený", "II. pásmo" a pod. Rozhodujúca je cena. Ak potrebujem zaplatiť 12 Sk a mám pri sebe jeden lístok za 8 a druhý za 4 Sk, tak po označení platia ako lístok za 12 Sk. Tak isto môžem použiť aj 3 lístky po 4 Sk a kombinovať ako chcem. Na niektorých zastávkach v Prešove napr. nie je v predaji občiansky lístok za 8 Sk, ale je tam len automat na 4Sk lístky, na ktorých tučným výrazným fontom (aby každý pochopil) napísané: Lístok 8 Sk = 2 lístky po 4 Sk!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
galiyosha