Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Valec #200573:
Je to domnienka na základe viacerých indícií. Aj keď som sa vyjadril zle. V absolútnom počte samozrejme využívajú IAD v BA Bratislavčania, ale myslím tým podiel v rámci skupiny. Zjednodušene povedané, obyvatelia Bratislavy nevolia vždy a v každom prípade IAD. Obyvateľ suburbia, obzvlášť tej lokality, kde je VD na slabej úrovni v rámci možností vždy ?

Venuje sa tomu niekoľko výskumov u nás i v ČR, sám som na niektorých participoval (napr. stránka suburbanizace.cz ponúka celkom laické zhodnotenie). Ak na to rodina v suburbiu má, osobný automobil majú všetci dospelý členovia. A nemajú ho na to, aby bolo v garáži 😉

Dopravu v prímestskej zóne nevyriešime, ani kongescie na vstupe do BA, ale budovanie P+R a MHD, ktorá by tomu bola prispôsobená by dokázalo (podľa mňa) výrazne eliminovať dopravu z tzv. vnútorného mesta.
Reply on: Ike #200570:
"V druhom rade si treba uvedomiť, ktorá skupina ľudí v BA najviac využíva IAD. Sú to prímetskí dochádzajúci."
Toto máš niečim podložené, alebo je to len tvoja domnienka... pretože ja práve o tomto dosť pochybujem.

"Človek každý deň narazí v MHD na psychopata."
Vymenil by som skratku MHD za DPB. ?
Reply on: 810zssk #200571:
Aby si k tebe do nehnuteľnosti nenahlásil trvalý pobyt človek, ktorého ani nepoznáš. ? Pri prenájme bytov by mohol byť celkom slušný problém ukončiť nájomnú zmluvu.
Reply on: Ike #200570:
"Možnosť meniť trvalý pobyt bez súhlasu majiteľa by som rozhodne nepovolil" - Nejaky argument pre tento postoj, prosim? 🙂
Inak dopravná politika mesta nie je, že pravá ruka nevie, čo robí ľavá, ale že ukazovák nevie, čo robí prostredník (ktorý je väčšinou jediný vystretý) ?

V prvom rade treba z problematiky vylúčiť dopravu, ktorá je nevyhnutná:
- tranzit (ten je celkom vyriešený), taxíky, kuriéri a vozidlá, ktoré sa proste v premávke vyskytnú (napr. robotníci idúci na fušku s náradím, riaditelia firiem, ktorý musia mať určitý dresscode, nákupy starších ľudí, ktorých rozvážajú deti a vnúčatá a pod.)

V druhom rade si treba uvedomiť, ktorá skupina ľudí v BA najviac využíva IAD. Sú to prímetskí dochádzajúci. Keď niekto býva na Šancovej a cestuje do Centrálu, alebo na Nivy, tak skôr využije MHD ako rodinka, ktorá býva v Turni a pracuje/študuje v Bratislave (teda prípad, kde má automobil každý dospelý člen rodiny).

V treťom rade je treba zamerať sa na cyklodopravu, pretože verím, že existuje veľké množstvo cestujúcich MHD, ktorí by radšej cestovali na bicykli, no netrúfajú si (nečudujem sa). Ak títo cestujúci presedlajú na bicykle, uvoľní sa kapacita pre cestujúcich, ktorí chodia autom a nemuseli by.

Ďalším faktorom je bezpečnosť. Človek každý deň narazí v MHD na psychopata. Dnes sa napríklad náhodným ľudom vyhrážala socka zapichnutím. Sporadické cestovanie spojmi do vybraných lokalít za prítomnosti mestskej polície by nezaškodilo. Hádam ich neplatíme z daní len na to, aby rozdávali papuče.

No a parkovanie, myslím si, že by mala byť jednotná politika. A že rezidenti s trvalým pobytom by mali mať úľavy. Možnosť meniť trvalý pobyt bez súhlasu majiteľa by som rozhodne nepovolil. Súčasný systém (buď je majiteľ prítomný, alebo overený doklad) je dostatočne dobrý. Každopádne, by som to neaplikoval na mestské časti ale na mesto ako také (čím by sa zároveň "potrestali" vodiči zo suburbánnej zóny, ktorí sú v podstate zdrojom najväčších dopravných kongescií - paradoxne väčší ako piatkovo-pondelkový sťahovači národov). A ak si ponechajú trvalý pobyt v Bratislave a odtrepú sa do Ivanky, tak je to problém Ivanky, nie BA.

Podobne ako vraví Andy, nemal by som problém platiť za drahšiu MHD a parkovné, ale nech si kompetentní robia to, čo majú. Pretože platiť 1,5 €/h albáncovi za to, že môžem parkovať na ostrovčeku považujem za blbosť. V normálnom meste by už bol dávno zrušený. Pekne vyznačené parkovacie mestá, zákaz parkovať na chodníkoch, elektronické automaty na parkovné, jednoznačné dopravné značenie (nie, že karta nie je ako karta), funkčná a spoľahlivá MHD (vozový park je +++, ale nie všetko), zvyšenie bezpečnosti v meste (mestká polícia pohybujúca sa sporadicky vo verejných priestoroch).



Reply on: Ttom #200554:
Takže ju budú podbíjať a vydrhnú prístrešky od tagov? ?
Reply on: Solider #200567:
a primator pojde rovno zo strihania pasky do volebnej miestnosti ?
Reply on: Solider #200566:
Cena 8,2 mil. eur, realizácia od polovice júla do konca novembra.
Dúbravku zrekonštruuje Metrostav. Zdroj TASR
Reply on: Andy #200542:
By ma zaujímalo, prečo každý bratislavčan navrhuje dostatok parkovacích miest pre domácich a parkoviská P+R pre dochádzajúcich... to akože mimobratislavskí majú parkovať na okraji a využívať MHD aby domáci mohli parkovať rovno pred domom? Alebo snáď očakáva, že všetci susedia budú chodiť do P+R aby on mal pred domom prázdno?
Reply on: Andy #200563:
Ale on je nahlasitelny pomerne jednoducho, hoci suhlasim ze suhlas majitela nehnutelnosti by sa mal zrusit.
Reply on: 810zssk #200560:
Tvoj problém to nie je, a ani môj, pretože ja v mestskej časti bydliska aj práce trvalý pobyt mám, ale niektorí tu chcú vytvoriť akýsi spravodlivý systém, a potom súhlasia s takou diskriminačnou podmienkou, ako je diskriminácia na základe trvalého pobytu, ktorý v reálnom živote nefunguje. Keby bol trvalý pobyt voľne nahlásiteľný podľa skutočného miesta, kde človek býva, tak by mi to nijak nevadilo.
Reply on: Mike #200546:
No tak formalne nebudu vyberat parkovne, ale poplatok za kartu ktora ti niekde umozni parkovat 😃
Reply on: MatejBA #200556:
No však nič teraz, len som opravil príspevok diwiho, ktorý píše, že za používanie auta sa neplatia dane. Nie priamo a nie s názvom "Daň za používanie auta", ale platia.
Reply on: Andy #200540:
Tak ale to nie je moj problem ze niekto tu nema nahlaseny trvaly pobyt. Ked jeho dane idu bohviekam tak holt tam moze vyuzivat verejne sluzby za vyhodnejsich podmienok.
Reply on: diwi #200557:
Ak má štát príjem z toho, že natankujem benzín a jazdením ho spotrebujem, je to to isté, ako keby mal príjem za každý kilometer, ktorý by som prejazdil alebo ak by som za rok podobnú sumu zaplatil ako nejaký poplatok za užívanie auta. Je snáď jasné, že keď bude podstatná časť áut jazdiť na elektrinu, tak štát elektrinu zdaní tak, aby každý, kto používa auto na elektrinu, zaplatil zhruba toľko daní, ako keď jazdí na benzín alebo naftu. Je naivné myslieť si, že štát nebude chcieť výpadok príjmov nahradiť.
http://www.imgup.cz/images/2014/06/24/cldo.jpg

První Košické Vario LF2+ zachycené již složené v Košicích. Zajímavé je také užití vyšších střešních plent, které se poprvé objevuje na tomto typu. Se stejným řešením se můžeme setkat u Olomouckých vozů Vario LF+/0
Reply on: Andy #200555:
mylis si pojmy s dojmami, co pises to je spotrebna dan paliv. Nie za uzivanie auta a ciest. Ty mozes kazdy tyzden tankovat mimo SK,a SK stat ma z toho velke kulove. Nastupuju elektromobily, tam je potom ta tvoja "dan"kolko za rok 20E za DPH?
Reply on: Andy #200555:
Tak isto clovek plati dan z bytu, poplatky na roznych uradoch a mesacne/rocne dalsie veci. A co teraz?

Kebyze nie sme Autoslava, tak davno platis este dalsie dane a mozno aj mytny poplatok za vjazd do centra mesta. To len Slovensky motoristi si myslia, ze su nieco extra, ze sa im musia vsetci prisposobit.
Reply on: diwi #200550:
Ako to myslíš, že fyzická osoba za auto neplatí žiadne dane??? Veď z každého litra minutého benzínu ide z celkovej zaplatenej sumy cca 50% štátu na spotrebnej dani a DPH. Za registráciu auta sa platí 30 až 3000 eur podľa objemu motoru, z každého nového auta 20% DPH. Keď to všetko spočítaš, tak to je nula? Keď si vezmeš, že máš nejaké obyčajné auto a máš ho povedzme 10 rokov, ročne najazdíš 20 000 km, tak za rok odvedieš na daniach cca 1500 eur. To sa mi nezdá ako nič.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.