Dobrý deň, chcem sa Vás opýtať, či cez most Apollo chodí 95, podľa trasy 95 z Vyšehradskej na námestie Ľ. Štúra áno, ale na moste Apollo to nemáte vyznačené, tak isto keď som si hľadala trasu Podzahradná námestie Ľ. Štúra odkazuje ma to na nejaká zvláštny prestup, kvôli ktorému som dnes pol hodinu blúdila a išla na to námestie Ľ. Štúra peši.
Prosím o vysvetlenie, lebo toto je naozaj veľmi zvláštne presúvať sa na nejakú imaginárnu zastávku, ktorá asi ani neexistuje a na moste Apollo v smere do centra vôbec nevyznačená 95.
Verím, že mi skoro odpíšete, aby som ďalšie dni nemusela blúdiť a hľadať zastávku, ktorá ma byť dve minúty od vystúpenia.
Ďakujem.
87
► Petržalka, Ovsište
10:55 Podzáhradná NA ZNAMENIE zóna 101
12 zastávok, 16 min zóny 101, 100
11:11 Most Apollo
zóna 100
Presun medzi nástupišťami zastávky Most Apollo 2 min
95
% ► Staré Mesto, Námestie Ľudovíta Štúra
11:17 Most Apollo
zóna 100
3 zastávky, 5 min zóna 100
11:22 Nám. Ľ. Štúra
Ale ja som predsa netvrdil koľko sa toho vybudovalo Mohlo sa viac. Skôr som sa zameral na plánovanie. A dobre vieš, že to je v dnešnej doprave veľmi mizivé (tým netvrdím, že za soc. bolo super)
Ale ja predsa nie som rozculeny.
Ale proste mi vadi taketo obhajovanie typu: kolko sa toho za socializmu vybudovalo. To je proste vyhovorka, ktora neobstoji, lebo na zapade sa toho vybudovalo ovela viac.
Ano keby to v 1989 bolo naopak, ze u nas je fantasticka infrastruktura a na zapade si ju musia budovat ok. Vtedy by sa tym dala obhajovat ta nesloboda a monstroznost toho zriadenia.
Ja samozrejme nevnimam CSSR ciernobielo. Mne sa vtedy zilo uzasne, v 1989 som mal 6 rokov, cize MŠ - proste užas a mal som aj Lego. ?
Pekne sa nadýchni, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0,..... táák, dobre... okej. Prečítaj si môj príspevok ešte raz a keď to znova nepochopíš, postup zopakuj.
Kde konkrétne som napísal, že sa v tebou menovaných krajinách nič nevybudovalo? Aha nikde. Dokonca som písal o hustej sieti električiek vo Viedni a v Budapešti, tak neškatuľkuj dobre?
Chcel som len povedať toľko, že zrejme sme národ s nejakou poruchou, keď buď neplánujeme vôbec (súčasnosť - príkladov minimálne z BA by som Ti vedel teraz povedať aspoň desať), prípadne plánujeme so zlým odhadom a za cenu toho, že všetko zdevastujeme.
a ziadne 2 roky. Prva etapa mala byt ukoncena 1998 vzhladom na dodrziavanie terminov v socialistickom stavebnom priemysle by sa odovzdavalo tak 2000-2001
ja toto obhajovanie typu kolko sa toho vybudovalo nechapem.
To sa akoze v Rakusku, Nemecku, Francuzsku nic nevybudovalo do vojny? To Vieden nema cele strvte cinziakov s lacnym najomnym?
Ked si vezmeme ze tieto staty financovali svoju vystavbu len z prijmov z dani a CSSR z prijmov z celeho hospodarstva, lebo akykolvek zisk bol prijmom statu... Co dokazali postavit? na Slovensku 100km dialnic.
V case ked sa s zacalo s vystabou mesta boli planovane dalsie obrovske sidliska a Bratislave mali pribudnut dalsie statisice obyvatelov.
Ja osobne by som komunistov do jedného vreca nehádzal. Z hľadiska dopravného sa v Bratislave realizovalo zopár projektov, ktoré (čisto z dopravného hľadiska) môžeme hodnotiť ako pozitívne s pozitívnym dopadom na konkrétne dopravné riešenie v budúcnosti (hoci sú v tieni likvidácie historicky hodnotných uzemí a budov): uvádzam napríklad železničný uzol a jeho preložku, nosné komunikácie (Pražská, Šancová, Rožňavskú, Vajnorskú a pod.), ktoré by dnes určite chýbali. Boli to projekty, kde sa (či nechtiac, ako napríklad pri výstavbe panelákov, kde sa použili zámerne odolnejšie materiály s tým, že aj tak sa samotná stavba bude realizovať odfláknuto, alebo vedome) myslelo na budúcnosť, čo sa o dnešných projektoch (ktoré sa riešia za predpokladu že doprava, počet obyvateľov a mobilita je nemenná) nedá povedať (napr. bratislavská časť D1).
Na druhej strane, pri "plánovaní" dopravných projektov existovali aj také, kde sa situácia v budúcnosti podcenila, resp. naopak precenila. Metro v Bratislave považujem za projekt, ktorý bol výrazne precenený. V dobe keď sa uvažovalo o metre bolo nereálne aby bolo rentabilné a už najmenej skúsení demografi museli pomocou modelov vedieť, že ani tak skoro rentabilné nebude. Často ale išlo o ideologické zvyšovanie počtu obyvateľov a pričleňovanie okolitých obcí, len aby sme mali miliónovú Bratislavu a mohli si povedať, že to už metro byť musí.
Asi najväčší fail v tomto smere bola železničná stanica v Rožňave. A druhý by rozhodne bolo metro v Bratislave, ktoré by sa podľa mňa dostalo v súčasnosti do takého štádia, že by sa začalo rušiť a rozoberať.
Čo Bratislava potrebuje je električkový obchvat, rýchlejšiu premávku električiek a čo najmenej úrovňových križovaní. A hlavne stavať trate. Trocha to preženiem, ale keby sme boli Budapešť alebo Viedeň, tak nám električky jazdia pomaly tam, kde dnes autobusy.
Keby socializmus skoncil o dva roky neskor, mohol si si ten tvoj novinami vytrety zadok vozit teraz v metre. Takze ja osobne by som tie styri mesiace vytierania zadku novinami urcite za to metro vymenil... Sice keby to tak bolo teraz by sme neriesili sprostu elektricku do Petrzalky, ale to kde vziat peniaze na udrzbu, prevadzku a obnovu trate metra...
Prosímťa, kto by na "západe" kupoval socialistický ritný šmirgeľ? Papier nebol preto, lebo vyhorela papiereň v Harmanci a ostatné papierne v rámci socialistického plánovania nemali linky na výrobu toaletného papiera.
"V čase výstavby trate do Rače nikto neuvažoval s predĺžením, tak ako s ním nikto nikdy v Bratislave neuvažoval"... vlastne v Bratislave nikto nikdy s ničím neuvažoval.
ake ze nemyslenie do buducnosti?! Vsetko bolo naplanovane! Aj vyvezenie celej produkcie toaletneho papiera na zapad aby si potom narod tri mesiace utieral zadky novinami.
Obcas vsak plan nevysiel a tak sa vzdy v decembri upravil aby bolo cislo minimalne tesne nad 100%
to som si aj sám domyslel... že už tie sídliská stáli pravdepodobne, lebo vtedy bolo komunistické megalomanstvo a všetko sa rýchlo stavalo a vo veľkom nnožstve... nehovorím že to boo zlé alebo čo, ale jednoducho... keby troška mysleli do budúcnosti... tak by to bolo lepšie...
čo sa týka tej zákruty, ono je tam trocha voľného miesta ak som si dobre všimol, ale moc ho teda nie je
Časté nehody ani nechcem komentovať, lebo to, aby električka dávala prednosť IGK, idúc po vlastnom telese, by ma nútilo použiť slová exministra vnútra Hudeka - však vieš, policajti, momoti, oni to zosumarizovávali...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Tedomík