Ano, naposledy ju sledovali natolko intenzivne ze som cakal hodinu v Raci na dalsiu N55 kedze nevyckal pripoj (na druhej strane, z toho vodica N56 by tiez neubudlo keby cez vysielacku upozornil dispecerov ze ma meskanie a cestujucich).
" Dispečeri sledujú polohu vozidiel, kontrolujú nadväznosť spojov, majú prehľad o odchýlkach od cestovného poriadku a sledujú tiež spotrebu či rýchlosť vozidiel. "
? ?
Projekty sa najskôr nakreslia a odsúhlasia na tie trate, ktoré sú v územnom pláne. Takže to asi nebude tak celkom ako si predstavuješ... (územný plán je zverejnený..)
Jasné, že sa aj ten územný plán môže meniť a aj sa teraz bude dosť často a veľa meniť.. ide o to aby sa tam dostali požiadavky akutalizovať to vedenie tých tratí...
1. Budu sa budovat nove trate kde ako na L63 bude treba dalsie klbaky
2. Je lepsie mat zbytocny klbak na solo linke ako natrieskane solo na klbovej linke ?
Pozor, toto nie je Translohr ale TVR od Bombardieru. Translohr nevie jazdiť mimo vodiacu koľajnicu (Clermont-Ferrand, Paris a ďalšie), TVR má normálny volant je ešte nespoľahlivejší ako Translohr a Bombardier už ohlásil ukončenie tohto programu. Caen chce stavať klasickú električku čiastočne práve za peniaze, ktoeré sa chystá vysúdiť od Bombardieru za to, že ukončil podporu systému.
Úplne najlepší je ale systém Optiguide (vozidlá Civis, Rouen), ten" vykoľajuje" a búra stĺpy, keď nasneží ? .
Dôvod existencie systémov ako Translohr a VAL je zmieňovaný v tom článku, čo ti linkol Kodaň a dá sa popísať jedným slovom: Michelin. Okrem iných nevýhod je tam napríklad to, že gumové pneumatiky navádzaného vozidla idú stále v presne tej istej stope, takže dochádza k extrémnemu opotrebovaniu jazdnej dráhy. Neporovnatelne vyššia spotreba oproti kovokolným systémom, drahé pneumatiky s krátkou životnosťou, všadeprítomný smrad spálenej gumy (metro Paríž) etc.
810zssk