"To, že peniaze namiesto Filiálky išli nakoniec na trolejbusy, autobusy a električky podľa Freša znamená komfortnejšie cestovanie, ale po rovnako nekvalitných cestách a v rovnakých zápchach."
-> Sa ho spytam v ktorych rovnakych zapchach byva elektricka. Mozna tak v zapchach sposobenych inymi elektrickami, ale viacmenej vsade, hlavne na radialach jazdi elektricka po vlastnom telese (ktore je vsak krizovane cestami)
"Prinieslo by to pracovné miesta v Bratislave, ale hlavne novú bratislavskú stanicu, do ktorej by sa zbiehali vlaky zo všetkých smerov"
-> Zo vsetkych smerov? To naplanovali uz aj odbocku z hlavnej stanice? A ani si niesom isty ci bola naplanovana odbock smerom na vlacik Nove Mesto a dalej na trat 131. Este ani nespomenul ci tam ma byt aj tunel, lebo v tom pripade by pri chybajucej odbocke smerom vlacik Nove Mesto chybalo aj spojenie do Petrzky a dalej do Rakuska a Madarska
"Podľa Freša sa dá stanica urobiť len z európskych peňazí."
-> A tieto peniaze by sa mali lepsie vyuzit ako na stanicu ktora nic neriesi. Ak chce Freso aj tunel, tak si viem predstavit ze to EU nepreplati, pretoze tunel pod Dunajom vypadol z TEN-T a EU nema neobmedzene peniaze na to, aby tu platila nejake megalomanske tunely (v dvojitom zmysle ? ).
Radsej by sa malo poriadne investovat do hlavnej stanica, ktora ma spojenie na trat 110 kde jazdia ECcka a aj na TEN-T cez Marchegg, a tak isto ma aj iste spojenie z ZST Nove Mesto a trat 131 (+ trat smerom do Petrzalky a dalej)
Pre všetkých, ktorí sa tešíte aj tento rok na akciu "Vlak a Lidl" mám informáciu, že tento rok na Slovensku nebude. Zverejnil to Lidl na svojej Facebook stránke.
To fakt myslia vazne s nekurenim v elinach, obmedzovanim NS? Este jedna takata ftakovina a zvysenie cien PCL za sluzbu, ktoru nedostavam resp. nedostavam poriadne..tak definitivne presedlam natrvalo do IGK..sice ma to bude stat 200% viac, ale aj o 200% budem pohodlnejsie travit cas presunom..a usetrim 5 hodin tyzdene, ktore mozem vyuzit ucelnejsie; nez na cakanie spoja a presuvanim sa na zastavku ? ☠ ?
Intervaly nie je mozne vnimat izolovane od ostatnej MHD. Potom to vyzera tak ako teraz - je x skupin liniek, pricom kazda skupina jazdi v inych intervaloch, a ked clovek musi prestupovat medzi linkami roznych skupin, tak je len cirou nahodou, ci mu prestupy vyjdu, alebo dlho caka na zastavkach.
Okrem toho interval nad 10' si moze elektrickova doprava dovolit naozaj len v okrajovych rezimoch. Inak sa da tazko hovorit o tom, ze je nosna. Nie je to len o kapacite, ale aj o garancii priemerneho cakania na spoj.
Na slovinskej okolo cca 14:00 chcel do L96 (2204) nastúpiť bezdomovec, s kočíkom v ktorom mal kufor. ? Vodič vystúpil z kabíny: Nezobriem vás. Dajte si to... von ? Tak treba ?
Keď už DPB potrebuje tak veľmi šetriť, čo poviete na môj nasledujúci električkový šotonápad vedúci k väčšej prehľadnosti CP? Prečítajte si však aj nižšie uvedené podmienky, ktoré by podľa môjho návrhu museli byť splnené:
- cez pracovné dni školského roka zmeniť interval z 8 na 10 minút
- cez pracovné dni školských prázdnin zmeniť interval z 10 na 12 minút
- cez víkendy zachovať 15-minútový interval
PODMIENKY:
Linka 6:
- nasadzované by boli iba K2S bez výnimky (dupláky by boli potrebné na iných linkách)
- v rannej špičke by bol polovičný interval (čiže 5-minútový školský rok, 6-minútový prázdniny)
- zaviedla by sa premávka cez víkendy (v preklade so 4-kou na nábreží)
- v prípade potreby by sa zaviedla premávka aj v doobedňajšom sedle (PO-PIA)
Linka 7:
- v prípade potreby by sa zaviedla premávka aj v doobedňajšom sedle (PO-PIA)
- zaviedla by sa premávka v nedele poobede (hlavne pre vysokoškolákov)
Ostatné linky:
- v prípade potreby by v PO-PIA začal 15-minútový interval až po 20 h (teraz je po 19 h).
Čo sa kapacity vozidiel cez pracovné dni týka, tak všade kde by to bolo možné by boli dupláky. K2S by boli iba na linkách 6 a 7, ktoré slúžia ako kapacitná posila pre iné linky.
Zadelenia sa operatívne prerábajú a akutalizujú... ale aj keď možno čím ďalej tým menej, ale stále je základom ročný projekt organizácie dopravy, to zn. akú dĺžku vozidla si mesto na akú linku objednalo u DPB...
Pričom by ideálne malo platiť že pokiaľ nie je k dispozícií dosť vozidiel danej dĺžky, môže ísť na linku vozidlo väčšej dĺžky..
A potom, ak vznikne priestor po dohode s objednávateľom na variabilitu dĺžky vozidla na linke, alebo zvýšenie kapacity, sa robí zadelenie podľa toho aby vodičom sedeli úväzky a boli medzi jednotlivými zadeleniami podľa možnosti vyrovnané...
aj keď primárne je snaha aby bol vodič čo najviac na svojom pridelenom vozidle, potom môžu vzniknúť výnimky ako povedzme víkendová 43 v zadelení tedomov, ale v lete keď sú tam kĺbaky tak to má vodič z tedomu, alebo 28 v zadelení kĺbakov, ale v zime tam ide vodič z kĺbaku s tedomom...
Najlepšie by bolo keby Jurajov dvor a Trnávka vypracovali nové zadelenie jednotlivých typov autobusov na linky,ktoré majú ,,pod palcom". Ale to by samozrejme musel niekto tam hore chcieť ?
ty si sa zase odkial vzal ? TEDOMY su kapacitne nevhodne pre L32 cez vikend , hlavne v nedelu podvecer, kedy aj SOLARIS je LTT. A ano radsej zoberem staru haraburdu ako nejaky solo TEDOM 1.,2,serie.
Ike
Je to ako sekretárka, ktorá zvádza šéfa, ale nikdy mu nedá, lebo potom by ho už nič nemotivovalo si ju držať ?