Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #194461:
On asi mysli medzi Petrzalkou - UNS - Nove Mesto. Mam pocit, ze to zrusili pre nezaujem cestujucich.
Reply on: Andreas.Papak #194460:
Vsak tam jazdia vlaky z Viedne.
Prečo bola vlastne zrušená osobná vlaková doprava do Petržalky?
Reply on: david1 #194458:
BA sa vyčerpalo za 13 rokov, BL je už v tretine a to sa používa len 3 roky. Aj to svedčí o geometrickom raste počtu áut v bratislavských uliciach.
Reply on: Marcelllooo #194457:
No a priepustnost bude ,len a len horsia. Áut ročne pribúda niekoľko tisíc zo značkou BL. Na juhu Petržalky máš skoro hotový komplet Slnečnice + je v pláne Južné mesto.To ,že je dnes relatívne dobre priepustná Petržalka o pár rokov nebude platit. Cielová doprava bude vždy na ľavom brehu Dunaja a tam to už moc možností na rozširovanie ciest nie je.

Riešením je momentálne jedine kolajová doprava. Momentálne električková a časom aj vlaková.To že je v centre relatívne pomalá je fakt no na radiálach je to už relatívne ok. /okrem Dúbravky/.Kedže Petržalská bude najnovšia tak neverím ,že nebude budovaná s preferenciou pre električky. No samozrejme netreba očakávať že sa bude prehánať po trati 70km/hod. Podla mňa je však zle navrhnutá prvá etapa a jej ukončenie po Bosákovu ul. Mali to stavať aspoň po Romanovu ul. s ukončením niekde pri Kauflande.
Reply on: david1 #194456:
68 je jeden zo štvorlístka mnou najčastejšie využívaných busov (68, 83, 95, 96). "vláčiky sa niekedy tvoria aj na 95-ke.

Správne si podotkol, že sa takáto skutočnosť môže objaviť v špičke, kedy je časový rozdiel medzi odchodom z konečnej zástavky 3 až 5 minút. To je dostatočne malý časový úsek, aby vďaka organizácii dopravy vznikol vláčik. Stačí, ak prvý autobus chytí z Trnavského mýta na každej križovatke červenú a druhý na každej druhej a tretí má všade zelenú - potom sa približne v priesotre Miletičovej naozaj môžu takto stretnúť. Nestáva sa to však vždy a nesledoval som ani ako často. Za posledný mesiac som sa s tým stretol raz na 68 a raz na 95.

Raz som išiel 95 zo Strečnianskej a pri Technopole som potreboval prestúpiť na 83. Keď sme čakali na semaforoch na zelenú pri ľavom odbočení, 83 akurát prišla na zastávku a za chvíľu odišla. Keď 95 zastavovala pri technopole, 83 stála už na Bradáčovej. Napriek tomu som bez problémov prestúpil z 95 na 83 na Nám. Hraničiarov. A to bolo okolo 10tej, kedy boli cesty relatívne málo vyťažené. Dôvodom boli dva semafory, na ktorých 83 chytila červenú a 95 zelenú.
Reply on: Marcelllooo #194450:
Asi ňou moc necestuješ.Zápchy máš na Košickej. Tvoria sa na nej "vláčiky" v špičke ,keď idú aj tri za sebou.
Reply on: Martin Fundárek #194442:
Zase omyl (ak nie úmyselné zavádzanie), Martin.

Mňa opakovane v priebehu 7 rokov na niekoľkých domových schôdzach splnomocnilo celkovo 64 vlastníkov bytov, čo je 58,18% všetkých vlastníkov, teda sa jedná jednoznačne o nadpolovičnú väčšinu.

V danej veci (teda zelený central park, nie 4-prúdovka a kvalitná električka) ma podporuje aj vyše desaťtisíc Petržalčanov.

V danej veci sa, Martin, podporujeme aj vzájomne, nakoľko sme 14. júna podpísali spoločnú verejnú výzvu...
Reply on: Martin Fundárek #194447:
• Moje plagáty som si všimol aj ja sám. Môžem len znovu zopakovať, že ja som si žiadnu kampaň sám nerobil. Uvedené musel rozlepiť niejaký môj fanúšik, ktorý ma chcel podporiť (grafické spracovanie som mal na svojej stránke, pre tých, čo ma chceli podporiť a zrejme sa niekto taký našiel.)
• S Norou Mojsejovou som chcel presadiť predovšetkým viacej prvkov priamej demokracie vo verejnom živote.
Reply on: drink #194445:
záleží od spôsobu akým sa light rail buduje. môže mať bližšie ak o k električke tak aj k metru.
Reply on: Martin Fundárek #194443:
Primátor mesta na verejnom prerokovaní priznal to, čo my tvrdíme od roku 2006 - že električka je dopravne a ekonomicky neodôvodnená a že v dôsledku jej realizácie sa dopravná obsluha v Petržalke zhorší.

Ing. Schlosser zároveň priznal aj to, akým spôsobom prebieha dopravné inžinierstvo v meste - stretnú sa zástupcovia mesta so zástupcami investora Petržalka city a hľadajú to, čo obom najviac vyhovuje a potom sa to snažia pretlačiť aj napriek odporu verejnosti.

Verím tomu, že takéto priznanie nebolo cieľom tejto prezentácie, ale presne toto zaznelo.
Reply on: Martin Fundárek #194444:
Prázdny pojem, bezobsažný pojem. Taký, ako je politika súčasného vedenia mesta, prázdna a bezobsažná, ktorá má vyvolať iba zdanie korektnosti a zákonnosti.

Ak to prejde v takomto znení, budem naďalej tvrdiť, že električka nie je nosným systémom MHD a budem tvrdiť, že v Petržalke sa nedá postaviť v centrálnom koridore už vôbec nič lebo:
• územný plán vypúšťa pojem nosného systému založeného na segregovanej dráhe
• platné územné rozhodnutia na metro rátajú so segregovanou rýchlodráhou

Budem zároveň tvrdiť, že toto vedenie mesta nemá jasnú víziu a aj tie, ktoré boli ruší a snaží sa z tohto mesta spraviť chaos, len aby sa mohli presadzvoať rôzne krátkodobé projekty a developerské zámery.

Martin, ak toto je to, čo je Vašim zámerom a názorom, potom ste ma sklamali. Myslím, že Vy osobne ste sa už poučili, že takéto praktiky sú obojsečné a že už boli použité raz aj proti Vám.
Reply on: david1 #194441:
má to svoje ale:
• voči zápcham trolejbus ozaj imunitu nemá, ale konkrétne 68 na zápchy nejak extra netrpí. Zápchy sú vecou organziácie dopravy.
• voči zápcham však nie je imúnna ani plánovaná električka, nakoľko má ísť o úroňové riešenie a v centre sa zapáaja do existujúceho električkového systému.
• priemerná rýchlosť klasickej električky v meste je 17km/h, autobusu 20km/h a segregovaného systému okolo 45 km/h.

Bratislava potrebuje segregovaný nosný systém. To sa navrhuje z územného plánu vypustiť.
Reply on: kecho #194433:
Áno, to sedí.

Akým spôsobom sa to vylučuje s mojim pôvodným tvrdením, že nie som členom žiadnej strany a nemám žiadneho šéfa ani šéfku?
Reply on: MatejBA #194432:
vytrhávanie z kontextu:
Môj výrok: "Ja mám právne aj morálne právo zastupovať obyvateľov Petržalky a vlastníkov bytov na Rovniankovej 14 v zmysle schválených uznesené domových schôdzí, ktoré podporilo celkovo 64 rôznych vlastníkov, čo je výrazne nadpolovičná väčšina. "

Tvoje tvrdenie vytrhnuté z kontextu: "Ja mám právne aj morálne právo zastupovať obyvateľov Petržalky"

Odpoveď nájdeš v pôvodnom výroku.

Vyše desaťtisíc Petržalčanov v petícii podporilo stanoviská Rovniankovej 14, nakoľko petícia požaduje všetko to, čo požadujeme aj my.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #194377:
"sám som žiadnu kampaň nerobil"

Ja sa pamätám, že po kandelábroch viseli plagáty s vašou fotkou. Tak ako to. že ste žiadnu kampaň nerobili?

"cieľom nebol politický úspech ale presadenie istých vecí"

A čo ste chceli presadiť s Norou Mojsejovou?
Veľmi zaujímavé čítanie výstupu z posledného rokovania komisie pre verejnú hromadnú dopravu http://www.bratislava.sk/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=700000&id_dokumenty=11038306 (PDF) komu sa nechce čítať celé vyberám:
* BUS pruh Štefánikova ulica – je prioritou a ďalším krokom je stretnutie
p. primátora s ministrom vnútra nakoľko KDI nesúhlasí
* KDI blokuje aj realizáciu BUS pruhu na Patrónke, ktorý má napomôcť
trolejbusovej doprave premávajúcej po novej trati
* upraviť značenie v oblasti Hlavnej stanice a preveriť možnosti zmeny režimu
parkovísk s možnosťou zastavenia na 10 min. zdarma a zákaz vjazdu okrem
MHD, taxi, zásobovania a ŽSR do priestoru obratiska
* o zamietavom stanovisku ODI k návrhu BUS pruhu od OD TESCO
Lamač až po pripojenie pruhu za križovatkou napojenia diaľnice (Pridánky),
ktoré žiadala MČ Lamač

Ešte sa tam venovali témam, že polícia nerieši blokovanie bus pruhov a zastávok MHD autami ... inak nechápem okresný (ODI) a krajský (KDI) dopravný inšpektorát, prečo všetky dobré nápady blokujú a neriešia čo riešiť majú....
Reply on: Marcelllooo #194427:
Light rail nie je metro, ale v podstate elektricka.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #194272:
"mesto sa snaží vypustiť segregovaný systém ako aj nosný systém ako pojem z ÚP. "

To nie je pravda. V návrhu zmien a doplnkov ÚP 03 sa mesto pojem "nosný systém" nesnaží vypustiť. Definuje ho však inak, takže sa konečne dostáva do polohy, v akej má byť - to znamená, že "nosný systém" je iba prázdny pojem, ktorý je napĺňaný rôznymi technickými riešeniami (podobne ako pojem "doplnkový systém"). V Bratislave majú byť nosným systémom koľajové dráhy (železničné, električkové a špeciálne). Konečne teda vypadnú nevhodné formulácie, na základe ktorých niektorí - najmä vy - snažili tvrdiť, že električka nemôže byť nosným systémom, pretože je to v rozpore s územným plánom. A snáď sa tým oslabí aj pôda pre tých, ktorí podkladali verejnosti tendenčné alternatívy "električka alebo nosný systém".
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Marcelllooo #194264:
"Povedal, že bez zvážania bude električka využitá maximálne na 40%."

Krásny príklad, kam vedie používanie zavádzajúcich a klamlivých argumentov. Magistrát sa týmto argumentom snaží odôvodniť výstavbu súbežnej cesty a takto sa mu to vracia...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.