heh, dobry napad
DPB by mal zamestnat dvoch ludi na plny pracovny uvazok co nebudu cele dni nic ine robit ako davat falosne listky a falosne info o pohybe revizorov...
alebo ma napadla ešte jedna inovácia. Po nastúpení revízora a zavretí dverí stlačí tlačidlo a automaticky sa rozzvonia všetky telefony v buse s platným SMS listkom. a tak revizor uz len skontroluje zvysnych ludi.
• a akým spôsobom skontroluje, či tá-ktorá SMS je platná a korektná? jedine vizuálne, či má predpísaný formát, či je odosielateľ 1100 atď. ak by mal skontrolovat listok poriadne porovanim, musel by opísať kontrolný kód a porovnať so zoznamom alebo mrk ockom na SMS mrk do zoznamu, jedno aj druhe je casovo narocne, druhe aj fyzicky.
ak sa pýtame, kto čo myslí vážne, tak ja musím teraz pochybovať o tvojej vážnosti v tejto odpovedi.
• ty si spomínal, že si jeden z implementačného tímu SMS lístkov v DPB. nepredpokladam ze by si robil zadarmo. ak áno, rád by som si objednal taketo tvoje sluzby aj ja.
• NFC nemá každý, ale časom sa to zlepší. a ten čas je rádovo rok až dva. to ubehne ako voda.
a ja skončím od začiatku, ktorý sa stal koncom, no to je koniec už teraz....
4. ak mi skopíruješ celý článok z Wikipedie, budem prevelice šťastný, rozšíriš moje obzory a ja sa naučím niečo nové. Rovnako ty sa môžeš napríklad dozvedieť, že dnes GPS je celosvetovým štandardom a je ním vybavený priemerný smartfón, ktorého rozšírenosť na Slovensku je veľmi dobrá.
Argumentácia, že je potreba smartfon a aplikáciu sa podobá tým, že treba mať mobilný telefón, keď chceš SMS lístok. hej noa? keď nemáš, stále máš možnosť klasického papierového lístka.
presne tak, môže si tam dať čokoľvek. otázka je prínos a efektivita takéhoto "čokoľvek".
pôvodne som GPS a IMEI hodil len ako súčasť brainstromingu, teraz už ironizujem celú debatu, nakoľko sa ukazuje, že je to kontraproduktívne.
3. nie je to také jednoduché, na to aby si mal odosielatela 1100 a príslušný text potrebujes mat iste zrucnosti a zrejme aj dalsie technicke vybavenie. skusal som aj tu apku co davali na sme a neumoznuje preposielat listky ako standardnu fukciu. puberťáci sú určite šikovní a zruční, ale toto je ďaleko zložitejšie. nezabúdaj, že musí sedieť aj čas a nie vždy vieš dopredu povedať kedy ho potrebujes. ano, mozes pouzit denny listok. vsetko sa da ked sa chce. otazka je umernosti namahy a nakladov. ako na strane porusovatelov tak i na strane kontroly.
dovolim si tvrdit, ze drviva vacsina cestujucich nema potrebne zrucnosti.
2. nuž pravdupovediac, podľa vystupovania a príspevkov viacerých tunajších som už takýto pocit aj nadobúdal. okrem ekonoma a veštca som očakával dopravného inžiniera, matematika, manažera, HR, IT inžiniera, a mnohé ďalšie odborné vedomosti.
1. myliš sa. ja mu ukažem SMS. vizuálna kontrola dajme tomu trvá 5 sekund a môže postúpiť k ďalšiemu cestujúcemu. Medzi dvomi zástavkami (čo je podľa grafikonu zväčša 1 až 2 minúty) tak môže skontrolovať cca 12 až 24 cestujúcich, tento počet sa znásobuje počtom revízorov nasadených na danú linku. niekedy je jeden, niekdy dvaja a niekedy traja plus SBS.
avšak ak ma má prezvoniť, tak dodatočný čas zaberie prepísanie kontrolného kódu do prístroja (dajme tomu 5 sekund - 11miestny kod), vytacanie a skontrolovanie ci je to spravne cislo dajme tomu 3 sekundy. tak vykon kontroly sa predlzi na cca 13 sekund, cim sa vykonnost jedneho revizora znizi na tretinu až štvrtinu. miesto 12 skontrolovaných len 4.
No neviem ci mizive percento, takmer kazdy novy SAMSUNG to už má. Btw. Je to logicke ze to nebudu mat hned vsetky smartfony, aj iPhone 5 to mal mat, no nakoniec nema. OSobne vyuzivam NFCcko aj ako O2 mobilnu platbu a je to ppč.
presne tak. máme k dispozícii ešte aj inú trianguláciu a tak každý, kto bude chcieť využívať SMS lístok bude musieť byť sprevádzaný geodétom, ktorý v pravidelných intervaloch vyznačí jeho aktuálnu polohu podla nivelizačných znažiek. prípustné je použitie aj námorného navigačného dôstojníka a súčasťou výzbroje revízorov sa stane aj sextant a totálnou stanicou. revízor si bude musieť pri každej kontrole skontrolovať následne nielen správnosť kontrolného kódu a čísla ale aj zemepisnej polohy porovnaním GPS záznamu alebo geodetických poznámok s vlastným meraním.
doplním - revízorská čítačka funguje aj ako mobilný telefón (prijíma dátovo zoznam električeniek zakúpených cez internet ako aj aktuálny zoznam SMS lístkov), preto má aj funkcionalitu prezvonenia, stačí iba klik ?
čo to táraš, ja hovorím o tom čo už dnes je, nie čo sa mi snívalo včera v noci... ja nemám ambície priživovať sa na niečom, ale tak podľa seba súdim teba, že
zacnem od konca
4. GPS je Global Positioning System, navigacny system vlady USA... co s tym ma DPB netusim...
GPS modul nie je sucastou zdaleka kazdeho mobilneho telefonu... ok, moze si to DPB dat do podmienok... nuz ale, to si moze dat do podmienok cokolvek...
3. urobit falosnu SMS je jednoduche, vsak to zvladne dnesne dieta zakladnej skoly...
2. co som ja???? ekonom DPB a vestica?
1. ano... kontrola SMS listkov je velmi casovo narocna... to mi bolo zrejme uz od zaciatku... ked uz revizor natuka SMSkod do svojho zariadenia, tak prezvonenie alebo kontrola SMS by mala byt otazka jedneho kliku v jeho zariadeni... cize to uz nie je ziadna casova strata
1. lenze tu si vzajomne odporuju viacere poziadavky
• kontrola má byť rýchla. zatialčo revízor kontroluje a prezváňa jedného cestujúceho, zvyšný 30 rýchlo vystupujú na ďalšej zástavke.
• prezváňať síce môže, ale ako prezvoní mňa, keď revízor moje číslo nepozná. a ja mu ho nedám. potom musí odpísať alfanumerický kontrolný kód (čo môže robiť už teraz) a zistí, že to bolo poslané na nejaké číslo. to cislo nasledne prezvoni. to je v rozpore s predchádzajúcou požiadavkou rýchlosti a teda efektivity.
2. aký je výnos z pokút, teda, koľko čiernych pasažierov dnes reálne máme?
3. sú cestujúci a medzi nimi aj čierni pasažieri natoľko technicky zručný, že si dokážu bežne takto falšovať lístky? dovolím si pochybovať.
4. prečo nie IMEI alebo GPS? dnešné smartfony umožňujú inštalovať aplikácie, ktoré vedia čitať a využiť tieto informácie. Tak by DPB vyvinul aplikáciu, ktorá by po spustení umožnila zakupit si listok, pričom sučasťou objednavky by bolo nielen cislo ale aj IMEI. a od zakupenia listka po dobu jeho platnosti by aplikacia umoznovala trackovanie polohy. kontrola by nasledne prebiehala automaticky, stačilo by, aby telefon mal spustene NFC (automaticku bymenu dat s inym zariadenim).
do budúcna spolu s elektronickým občianskym preukazom môžeme spárovať kontrolu aj s týmto, prípadne využívať aj biometrické prvky. Dnes už mobily umožňujú blokovať telefón miesto PIN daktyloskopickou stopu. sucastou prenasanej informacie do DPB by teda bola aj tato info, pri kontrole by cestujuci len prilozil prst na displej revizorovej citacky...
ano, toto je este hudba buducnosti a ma to mnohe obmedzenia. ale preco nie? napadaju ma len dva dovody: je to zbytocne drahe a nepotrebne.
klasický arogantný vševedko, čo dokopy nič nevie. Pre tvoju informáciu GPS nemá každý mobilný telefón a v prípade ak má, nemusí byť aktivované (nakoľko to žerie akumulátor cca dvojnásobne). Sú síce aplikácie, ktoré to vedia zapnúť, ale uživateľovi sa vždy ponúkne hláška, či súhlasí.
Druhá vec je, že chytiť GPS signál v zastavanom území a najmä v dopravnom prostriedku nie je tak ľahké.
problem je, ze aj obrana proti tomu je dost lahka...
a vznikne tu kyber vojna... akych je po svete kopa...
vyspele staty a firmy uz davno zamestnavaju kopu IT vojakov a analytikov, ktory maju presne toto nastarosti...
zial v dnesnom svete tak ako je nevyhnutny policajt na ulici, tak bude potrebny i policajt za pocitacom... ziadny system nikdy nebude dokonaly a jedina moznost je, ze na strane zakona bude niekto kto bude nekale aktivity sledovat, analyzovat a roznym sposobom prinalezitym situacii proti nim zakrocovat...
to je inak asi najefektivnejsi boj proti tomuto druhu podvodu...
presne tak...
zahltit podvodnikov falosnymi udajmi je lacnejsie a efektivnejsie ako vymyslat akekolvek systemy kontroly a cokolvek... DPB by na to mohol vyclenit 1 brigadnika...
- vsak to konstatujem, podla mojich skusenosti revizor kontroluje akurat tak ci SMS vyzera v spravnom formate... a spolahne sa na cas a datum v SMSke, nijak neoveruje ani kod... Ja urcite nic zabezpecovat nechcem...
- akym sposobom bude zadavat cislo na prezvonenie? nuz ja ti neviem... najjednoduchsie sa mi javi, ze vytiahne mobilny telefon a zavola... resp. zariadenie co pouzivaju revizori zrejme ma SIMkartu a ma aj funkcie mobilneho telefonu...
- predpokladam ze DPB nebol tak hlupy a do podmienok pouzivania sluzby dal to ze uzivatel pouzitim sluzby svoje telefonne cislo dovoluje pouzit na cokolvek a bla, bla, bla... aj ked zase ze DPB nebol tak hlupy, na to by som sa zase nespoliehal, ale vzdy sa to da doplnit... pouzivat SMS listok je moznost, nie pravo a povinnost...
- IMEI??? prosim ta... a GPS suradnice??? tak to uz hadam naozaj nie... podla coho?a ty vies co je vobec GPS prosim ta? bezny telefon??? a na 70 minutovy listok sa da vpodstat precestovat z jedneho konca mesta na druhy...
Marcelllooo
4. ak mi skopíruješ celý článok z Wikipedie, budem prevelice šťastný, rozšíriš moje obzory a ja sa naučím niečo nové. Rovnako ty sa môžeš napríklad dozvedieť, že dnes GPS je celosvetovým štandardom a je ním vybavený priemerný smartfón, ktorého rozšírenosť na Slovensku je veľmi dobrá.
Argumentácia, že je potreba smartfon a aplikáciu sa podobá tým, že treba mať mobilný telefón, keď chceš SMS lístok. hej noa? keď nemáš, stále máš možnosť klasického papierového lístka.
presne tak, môže si tam dať čokoľvek. otázka je prínos a efektivita takéhoto "čokoľvek".
pôvodne som GPS a IMEI hodil len ako súčasť brainstromingu, teraz už ironizujem celú debatu, nakoľko sa ukazuje, že je to kontraproduktívne.
3. nie je to také jednoduché, na to aby si mal odosielatela 1100 a príslušný text potrebujes mat iste zrucnosti a zrejme aj dalsie technicke vybavenie. skusal som aj tu apku co davali na sme a neumoznuje preposielat listky ako standardnu fukciu. puberťáci sú určite šikovní a zruční, ale toto je ďaleko zložitejšie. nezabúdaj, že musí sedieť aj čas a nie vždy vieš dopredu povedať kedy ho potrebujes. ano, mozes pouzit denny listok. vsetko sa da ked sa chce. otazka je umernosti namahy a nakladov. ako na strane porusovatelov tak i na strane kontroly.
dovolim si tvrdit, ze drviva vacsina cestujucich nema potrebne zrucnosti.
2. nuž pravdupovediac, podľa vystupovania a príspevkov viacerých tunajších som už takýto pocit aj nadobúdal. okrem ekonoma a veštca som očakával dopravného inžiniera, matematika, manažera, HR, IT inžiniera, a mnohé ďalšie odborné vedomosti.
1. myliš sa. ja mu ukažem SMS. vizuálna kontrola dajme tomu trvá 5 sekund a môže postúpiť k ďalšiemu cestujúcemu. Medzi dvomi zástavkami (čo je podľa grafikonu zväčša 1 až 2 minúty) tak môže skontrolovať cca 12 až 24 cestujúcich, tento počet sa znásobuje počtom revízorov nasadených na danú linku. niekedy je jeden, niekdy dvaja a niekedy traja plus SBS.
avšak ak ma má prezvoniť, tak dodatočný čas zaberie prepísanie kontrolného kódu do prístroja (dajme tomu 5 sekund - 11miestny kod), vytacanie a skontrolovanie ci je to spravne cislo dajme tomu 3 sekundy. tak vykon kontroly sa predlzi na cca 13 sekund, cim sa vykonnost jedneho revizora znizi na tretinu až štvrtinu. miesto 12 skontrolovaných len 4.