Vzdialenosť medzi Filiálkou Hl.stanicou je vzdušnou čiarou asi 1500 m a výškový rozdiel 20-30 m,tak neviem ako by tá trať viedla.Musela by ísť do esíčka a tak si neviem predstaviť tie oblúky aby naviazala na trať Hl.stanica-Kúty a bola prejazdná v tom smere.
Jedna otázka pre znlých miestnych pomerov. Linka 43 má konečnú na Patrónke v smere do CMO, alebo ide ešte jednu, na Patrónku za križovatku? (Bývalá výstupná). V CP vidím len jednu zastávku Patrónka, tak sa pýtam, že o ktorú sa jedná...
Keby totiž obslúžila obe, odpadla by nutnosť prejsť podchodom na protilahlú zastávku...
Počkaj, ja som písal, že by boli na jednej trati 7,5 min. interval s tým, že jeden vlak na Filiálku a jeden na Hlavnú... pri 30 min. interval v špičke na každej stanici taká strata času, že nemá význam vlaky vetviť... najmä, keď presun MHD je tak 6 minút jazdy navyše.
Mám proti tomu to, že by to neprinieslo žiadne zlepšenie oproti teoretickej situácii, že by rovnaký (zvýšený) počet vlakov chodil na JEDNU stanicu. Alebo si myslíš, že niekto v Brestovanoch pôjde na vlak o 15 minút neskôr, lebo pôjde na Filiálku?
Filiálka ako koncová stanica je proste pre Bratislavu ZBYTOČNÁ.
Ale takýto zámer nie je aktuálny, ani ho nikto neponúka. Ako napísal Valec, keby bol z jednej žel. trate interval vlakov 15 (teoreticky 20) minút striedavo na Filiálku a na Hl.St tak to nikomu prekážať nebude..
Btw. viac ľudí do mesta verejnou dopravou na úkor áut by sa dosiahlo aj to keby všetky vlaky chodili na hlst... Len tam sú tie klasické podmienky rýchlosť, husté intervaly, nové vozidlá (vozne), pohodlný prestup, dostatočná kapacita aj v MHD, atď...
Prípadne tramtrain prepojený z trate 120 na mestskú eleltrkčikovú sieť napr. niekde ako je ŽST Predmestie prípadne križovatka J. Čabelku
Ale tak co mas proti tomu, aby sa tam urobila normalna stanica (nie nejaka megalomanska podzemna buda, ale prosto nieco s 2-3, max 4 nastupistami klasicky na zemi) a koncili by tam ranne spoje a poobedne (spickove - a nemyslim, aby sa rozdelovalo co existuje, ale aby sa napriklad urobili spoje navyse)? Vsak by to iba pomohlo dopravit viac ludi do mesta inak ako autom a robilo by sa nieco z tou kolajovou opachou v meste
Pozerám, že časť diskutérov prechádza na modrogumné pozície "ideálna doprava je vlak odvšadiaľ všade raz denn, obdeň, prípadne raz týždenne, hlavne aby sa jazdilo po každučkom kúsku koľajníc".
Neporovnateľne kratší interval. Ak by mali tvoje S40 aj S41 interval 15 minút, kľudne by mohli byť aj každý z inej stanice, keďže doba čakania je prijateľná. Ale pri 30 až 120 minútových je to rozdelenie kontraproduktívne.
Ak by to šlo každú hodinu :14 z Hlavnej a každú hodinu :47 z Filiálky... to by sa ešte možno aj ľudia naučili (aj keď je to stále zlé riešenie)... ale ak by to šlo každú druhú hodinu z hlavnej a každú druhú z Filiálky, tak to už je horšie. A to už nespomínam večerné a víkendové spoje.
Druhá vec je, že pri tých biednych intervaloch by sa kľudne mohlo stať, že tým, čo chcú ísť na Filiálku v požadovanom čase ide vlak práve na Hlavnú a opačne... čiže proklamované zlepšenie by bolo razom fuč.
Inak zaujímavé, že zatiaľ čo s redukciu električkových liniek tu väčšina diskutujúcich privítala, ale v železničnej doprave by spravila presný opak. ?
Mikimaus
http://bratislava.sme.sk/c/6894866/bratislavsky-stary-most-opravi-firma-co-stavala-r1.html