Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: MatejBA #192009:
Presne tak. Hlavne tieto prístrešky majú veľkú prednosť v tom že sú stavané tak,že vidíš prichádzajúci dopravný prostriedok a samozrejme aj jeho vodič vidí cestujúcich ktorí sú na zástavke,pretože,im nič nebráni vo výhľade a nie ako prístrešky JCDecaux kde tomu bráni stena s reklamou.No ale reklama TO PLATÍ,tak čo by sme ešte chceli?Však. ?
Reply on: MatejBA #192009:
Prístrešky si objednáva mesto. A mesto chce, aby boli čo najviac unifikované. Z toho vyplýva, že "lepšie 3x malý, ako jeden veľký ale iného typu". Najlepšie na tom všetkom je, že už pred dvoma rokmi sa vyčerpal kontingent zazmluvnených prístreškov (koniec koncov, píše sa to aj v stanoviskách), takže je možné, že:
- ďalšie už nebudú (nepredpokladám),
- ďalších bude len veľmi obmedzený počet (jedna z možností),
- ďalšie budú len za podmienky, že sa mesto s JCD dohodne na rozšírení iných foriem reklamy (rôzne svetelné billboardy) (najpravdepodobnejšie),
- mesto si bude za prístrešky (zriadenie/údržbu) v nejakej forme platiť (z kategórie sci-fi),
- niekto nájde odvahu a pokúsi sa vysúťažiť inú firmu, resp. vyjednať pre mesto lepšie podmienky (úplné scifi).
Reply on: Ttom #192008:
Tak ked si DPB nevie objednat velky pristresok od JCDecaux ... 🙂 Urcite by aj JCD zvladol nieco ako http://goo.gl/wKmDE ci http://goo.gl/l6MIt
Reply on: Lbr #192007:
ja uplne suhlasim, tie cervene slovsporty su daleko funkcnejsie ako tie sklenene kralikarne JC Decaux (teda ako ktore, ale 95 😵...nemusis sa tam neprijemne lepit na inych ludi pocas dazda
Reply on: Ámos #192003:
Presne ako píšeš - otázka je, čo je pointou nosného systému. Prečo ľudia keď vlezú do metra, sú ochotní stráviť v pohode aj viac ako 10min. peším prestupom? (napr. medzi trasami metra) Pretože "kvalitu cestovania" majú vysokú po celý čas - neprší na nich, nefučí, sú v osvetlenom, čistom priestore, obvykle sa dá aj sadnúť. To je pre mňa zásadná vec "nosnosti" systému.

A na to vôbec netreba masívne sklenené výplne... Polovicu mladosti ? som strávil na plastových socialistických zastávkach, ktoré boli síce otrasné čo do vizuálu, ale funkčne boli omnoho lepšie ako JCD. (jasné, toto je môj subjektívny názor) Je veľmi fajn, že čistota na zastávkach sa od tých čias zlepšila (a to našťastie aj v celej BA), ale funkčne to bol riadny krok späť.
Reply on: Ámos #192003:
Nie je potrebné... Dáš tam 72 hodinovú slučku a záznam si pozrieš až vtedy, ak sa na zastávke udeje nejaké bezprávie...
Reply on: anbis #192002:
Kamery na zastávkach? Tie treba akurát tak na sledovanie križovatiek, aby sa na Špitálskej mohli pri písaní stanovísk tváriť múdro a hrať sa s nastavovaním križovatiek.
Reply on: anbis #192002:
Suhlasim! Avsak pre mna je idealny nosny system taky, ze dva pristresky JCDecaux musia stacit, lebo elektricka ti pride kazde dve-tri minuty.

Ale samozrejme pristresky sa daju zrekonstruovat a osadit kamerami. Potom uz len najst niekoho, kto ich bude sledovat. ?
Reply on: Ámos #191986:
súhlasím, na druhej strane, ak chceme mať z električiek "nosný dopravný systém", ako nám tu vrchnosť stále omieľa, zastávky s 2 prístreškami JCD mu asi veľmi nepomôžu. Požiadavka magistrátu (viď. príspevok #191988 , ďakujem Lbr) na zachovanie pôvodných prístreškov ma prekvapuje a teší, konečne si niekto stojí za svojimi vyhláseniami o "podpore MHD", hoci realisticky dodávam, že ak zostane všetko po starom a na nových veciach sa nebude vykonávať žiadna údržba (lebo sú nové) a na starých žiadna, lebo sú staré, nepohneme sa... Utopistickým riešením by boli asi iba kamery snímajúce priestor prístreškov (myslím týchto "veľkorysých á la Trnavské a Dúbravka) a možno by to nebolo ani tak drahé riešenie... som zvedavý na ďalší vývoj. Predpokladám, že do tohto polorozpracovaného projektu ešte vstúpi aspoň Lepšia doprava svojimi triezvymi pripomienkami, držím palce. Nestíhal som to preletieť celé a spočiatku som bol tým projektom nadšený až na tie zastávky, ale po preštudovaní ďalších materiálov vidím, že v tom projekte je naozaj čo zlepšovať.
Reply on: TeBeCe #192000:
Veľmi pekne Ďakujem ?
Zdravím Vás,
šotouši rád by som sa vás opýtal neviete koľko stojí na prenájom Kabriokarosa na jednu hodinu prípadne nejaký kontakt na povolanú osobu? Ďakujem
Reply on: Mike #191994:
tak biela kniha doprava 2050 predpoklada dalsie investicie do infrastruktury VHD vratane podpory nakupu ekologickych vozidiel. Mozno sa dozijeme prvych busov s vodikovym pohonom ?
Reply on: Ámos #191992:
Aj vozidlá (tbusy) mali byť vymenené už pred 10rokmi... ? ?
Mazanie okolkov tiež zníženie hlučnosti.

Áno, NP vozidlá s rekuperáciou a ďalšími tech. vymoženosťami... vydržia tu nech by 12 rokov a poom DPB kúpi aké? NP ak na to bude EU norma, ak nie tak asi tiež, ale zaručené to nie je...
A tú rekuperáciu atď, to ťažko povedať...

Aj tie plyňáky do malých miest... je tam udržateľnosť tipujem ako všade 5 rokov, možno 10? ale potom patričné sadky teoreticky môžu zasa kúpiť nafťáky...
Reply on: diky #191975:
realizácia 9-12/2013 ? koľko trvala "oprava" 200 metrov trate na Vazke? 😉
btw. pred prázdninami "neboli voze" do výpravy a v septembri sa zrazu nájdu aj na NAD ? či škodosory sú už pripravené a čakajú za hranicou?
Reply on: Mike #191991:
aj trat ma limitovanu zivotnost.
Pri vozidlach je to velmi lahko zdovodnitelne.
Vysokapodlaha verzus nizka = (integrovanie vylucenych skupin)
rekuperacia verzus brzdenie do odporu = (energeticka efektivita a bezpecnost)
moderne vozidla verzus stare = podpora MHD ako ekologicky priaznivejsej formy prepravy

Ale ako ospravedlnis vymenu kolaji, dratov a jedno mazanie okolok v obratisku?
Ok este vymena BKV panelov, znizenie hlucnosti. Ale inak je to neobhajitelne. To nie je modernizacia. To je udrzba, kedze tie panely mali byt vymenene pred 10 rokmi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.