Ale bud nech to nerobi, alebo jeho zamestnavatel DPB, a.s. ma urobit vsetko pre to, aby informoval poriadne cestujuceho - vid vyuzitie BUSE systemu, a inych veci...
Moje male nesmele vyjadrenie sa k teme "ja nie som informator, ja som vodic"
Vezmime si na ilustraciu autobusovu linku (je jedno, ktoru). Dajme tomu, ze ide o cisto delenkarsku linku, kde vodic nastupuje do sluzby rano o 4tej a ranny diel konci cca. o 9tej, popoludni ide do sluzby na 13tu a konci cca. o 19 tej (vsetko je len zhruba ilustracne). Za ranny diel prevezie priblizne tak okolo 5000 cestujucich-popritom stiha limity dozajdov a odjazdov, vyhyba sa kaskaderom, sem-tam uviazne v nejakej zapche a ma niekedy znacny problem dohnat meskanie. A pri tomto vsetkom sa mu za ranny diel dobija do kabiny v priemere 10 ludi za hodinu, ktori maju otazky, na ktore je treba niekedy uviest odpoved nie jednovetovu! No-a potom sa z utrob busu ozyvaju nervozni ludia, preco sa stoji, vodic znervoznie tiez, pretoze ak nechce byt hulvatsky k tazatelovi, bude mat zarucene neskory odchod zo zostavky a tym padom aj meskanie, ktore nedobehne, pretoze musi dodrzat dopravne predpisy...
A-BTW-ani na zeleznici sa cestujuci nedobijaju k rusnovodicovi, ci ide ten vlak tam a tam...Cestujuci ma podla mna dost sposobov, aby sa informoval skor, ako nastupi...
Dovolte aj mne, aby som sa vyjadril k teme "co by ste ako prve zmenili v DPB".
Moja odpoved - zamestnancov. Z vodicov by som vyhodil dobru polovicu (take tie typky, ktore su schopne povedat "ja nie som informator, ja som vodic" alebo maju podobne kydy na pasazierov...) a ostatnych zamestnancov by som vyhodil VSETKYCH. Vedenie, uradnikov, upratovacky, vrcharov, tratovakov, udrzbu... Ved ked som v BA a divam sa na to, co to tam mate, tak mam dojem, ze prislusne profesie nerobia vobec nic. Tak naco im platit mzdu?
No vložit článek by neměl bejt problém . Prototyp K3N stejně bude mít *****así čela. Ale jde o to jestli se jim podaří vyrobit plnohodnotný hnací podvozky pod klouby na oba rozchody. Aby to nedopadlo stejně jako s KT8, kde pro 1000 mm prostě kloubový hnací podvozky nebyly.
Sám osobně si myslím že náklady na rekonstrukci a modernizaci podstatně převýšej užitečnost tohohle pasqilu. Vždyť podle stavu některejch vozů se to skoro rovná novostavbě. Oprava rámu, přeplechování bočnic, oprava (výměna) střechy, nový okna, nová výzbroj , oprava a reko podvozků , oprava/výměna motorů (možná asynchron), výroba 2 hnacích podvozků, výroba NP článku, úprava kloubů/výroba čelníků , nový čela, dveře, interiér. Z toho vozu zůstanou tak akorát papíry. Navíc to bude další atyp do sbírky.Takže si myslím že lepší by bylo ty prachy nacpat do urychlení reko KT8 na částečně NP a vytvoření souprav VarCB3 a NVV. I když bych radši tady viděl vozy vyrobený podle licence z německa. Ony ty nízkopodlažní vleky za T6A2 co si tam dělaj se víc podobaj klasický T6/T3 než tenhle vlek . A aspoň jsou 100% NP a maj troje dveře. Takže pro kaštany by se celkem nic nezměnilo. A šířka by šla upravit při výrobě. A když už se něco schvaluje, tak ať to aspoň má pořádný parametry a nejni to nějakěj zmetek, narychlo načmáranej .
Jednoduché:
1) Nesmie to jazdiť na Rajskú - odporná konečná, stále balíky, bez sociálky, praží na teba Oskar, čučia na Teba vlky.
2) Nesmie to jazdiť na Hl.st. - Balíky, odporná konečná.
3) Nesmie to byť sólo z HROBUSTova - hnusné vozy zberačopadavé.
4) Mohla by to byť klobása - s klobásou sa jazdí lepšie.
5) Podľa možnosti by to nemuselo jazdiť po Šancovej - odporný úsek
6) Mohlo by to mať čo najdlhšiu trať - na dlhých linkách sú väčšinou aj dlhšie prestávky a je lepšie dlhšie ísť a mať ľuskú pauzu, než sa točiť na zvrátenej 210. Okrem toho na zákrutovitej a kopcovitej linke si človek aspoň zajazdí.
I.
Videl. Veľa pekné. Akurát pár pripomienok či otázok by som mal:
1) Prečo DP sústavne ignoruje elektromotoricky stavané výhybky?
2) Prečo DP ignoruje elektricky stavané kríže?
3) Prečo DP ignoruje výhybky fy. ELEKTROLINE, keď sú spoľahlivejšie, tichšie, rýchlejšie a menej náročné na údržbu než ESKO?
4) Aký účel plní tá pevná svorka v prostriedku tej stopy z otočky do mesta?
5) Prečo je priama stopa od HROBUSTova do centra nepriama a tak cikcakoidná, že bude problém tam prísť do presunutej zastávky s klasickými zberačmi rýchlosťou 20 km/h?
6) Prečo sa nemohlo zachovať pôvodné usporiadanie otočky s novými armatúrami?
7) Prečo je tých kosoštvorcových oblúkových pseudofrancúzskych svoriek asi 3 ks a nie trebárs už celá otočka?
Netušíš?
I.
1) No ale čo bránilo KE kúpiť si 18m Solárne klobásy:-)?
2) Ten systém je vo svojej podstate blbosť - pri max. trojmiestnom číslovaní nemôže postihnúť viacero liniek idúcich medzi rovnakými (a veľmi rozsiahlymi) mestskými časťami a už vôbec nie ich rôzne trasy. Napr. Petržalka má cca. 150.000 obyvateľov a patria jej čísla "oblastí" 8 a 9. Takže skús prosím prečíslovať napr. všetky prešovské linky na max. trojmiestne čísla tak, aby mali na začiatku aj na konci 8 (sever) alebo 9 (juh) a aby to skutočne vypovedalo aj o ich trasách:-).
I.
1) No ale čo bránilo KE kúpiť si 18m Solárne klobásy:-)?
2) Ten systém je vo svojej podstate blbosť - pri max. trojmiestnom číslovaní nemôže postihnúť viacero liniek idúcich medzi rovnakými (a veľmi rozsiahlymi) mestskými časťami a už vôbec nie ich rôzne trasy. Napr. Petržalka má cca. 150.000 obyvateľov a patria jej čísla "oblastí" 8 a 9. Takže skús prosím prečíslovať napr. všetky prešovské linky na max. trojmiestne čísla tak, aby mali na začiatku aj na konci 8 (sever) alebo 9 (juh) a aby to skutočne vypovedalo aj o ich trasách:-).
I.
Ano-asi mas pravdu-ale chcela som tym ilustrovat, ze nie kazdy spinavy a smrdiaci obcan sa necha pokojne vystrnadit z verejneho dopravneho prostriedku-a tak aj vodic asi radsej znesie par skaredych pohladov od pohorsenych cestujucich ako par faciek niekde na konecnej... :I
Aj ja pridam jednu zo skusenosti "z terenu"-linka 43, klbova Karosa CNG, premavka cez vikend. Na konecnej v lesoparku do busu nastupila skupina podgurazenych bezdomovcov. Rozvalili sa na sedadlach, pili pivo a veselo fajcili v buse. Ked ich vodic poziadal, aby sa spravali v dopravnom prostriedku ako sa patri, lebo budu musiet vystupit, odpovedou mu bol arogantny smiech a vyhrazky. Zratajme to:vodic SAM proti SKUPINE-zodpovedny za milionove vozidlo-keby volal dispecing a policiu, je to minimalne 7 minut--a SAM proti SKUPINE je bez sance...Cize sa musel rozhodnut pre "mensie zlo" a vyckat par zastavok, kym bezdomovci opustili bus sami... :I
1. toto nie su stranky DP Bratislava, t.j. nie si na spravnej adrese aby sa s tym nieco dalej robilo...
2. rozlisuj medzi "ma pravo" a "ma povinnost" - to ze ma pravo znamena ze moze ale nemusi...
Pred časom v dopravných prostriedkoch MHD-BA boli rozlepené kópie članku z noviín, v ktorom sa hovorilo, že vodič vozidla má právo vyhodiť špinavého príp. zapachajúceho cestujúceho z vozidla. Včera, okolo 18.00 vo vozidle 6630 na linke 202 na zastavke Miletičova smerom na Dolné Hony som sa presvedčil, ako to vyzerá v praxi. Vodič rozhodne videl nastupovať dvoch mužov v červených monterkách z firmy SEWAGE (má to súvis s kanalizáciou), poriadne zašpinených a podľa niektorých náznakov ešte aj nelegálnych gastarbeitrov, ale moje upozornenie AROGANTNE odmietol na ten spôsob, že mi ani neotvoril dvere.
Žiadam dopravný podnik o prislušné voči nemu sankcie, lebo tie nehorazné peniaze, čo platíme za dopravu zahrňujú v sebe aj to, aby sme cestovali v cistom prostredi aspoň takom, aké je v súsednom Rakúsku, lebo nás to cestovné "boli" viac ako tých Rakúšanov. Lebo raz sa može stať, že naštvaní cestujúci začnú vyhadzovať z vozidla takých hulvatov, ako spomenúty vodič. Uvedomte si, že nielen pán premier môže dostať úpal z týchto horučáv, ale aj (tobôž) aj občan, odkázaný na MHD.
Čakám na Vašu odpoveď.
Riko