Reply on: VLK #187785:
No presne ? Za prvú etapu (po "Bosákovu"; dúfam že to obratisko bude reálne pri nám . Hraničiarov, tak ako bolo v prvej aj druhej DUR) viem, že pôvodne mala ísť nad Bosákovou estakáda a až potom trať mala ísť na úroveň terénu a potom sa z úporných dôvodov rozhodlo, že trať bude klesať tak ako dnes cesta od. ST. mostu a prekríži Bosákovu úrovňovo. Estakáda = poistka proti blbým projektantom a záujmom policajtov a všetkým alibistom atď.. nepreferovať električku, alebo aj v prípade ak by mala preferenciu poistka proti nehodám el.-igk..
Alebo garancia toho, že okrem MU (kedy by manipulácia bola o to horšia - neprístupnosť pre servisné vozidlá) pôjde električka od Šafka plynulo až po obratisko so zastavením iba na zastávkach.
Úrovňové kríženie: podstatne lacnejšie (na estakáde nad Bosákovou mala byť zastávka, takže plus cena za zábradlia, schody, výťahy,...), ale pre samotných cestujúcich nakoniec aj dostupnejšie, avšak zraniteľnejšie... áno, ak sa dobre nastaví CSS na reálnu preferenciu el, tak to pôjde (až na tie nehody s autom, či chodcami ale to nie je faktor s ktorým by sa malo počítať), ale sme nohami aj hlavou v Bratislave stále...
810zssk
Ak chceme verit ze tam raz bude interval 120 sekund (povodne sa hovorilo o 90) tak sa kludne moze stat ze elektricka pojde cez krizovatku kazdych 60 sekund (kedze su tam dva smery). Ako budu riesene signalne plany na tychto krizovatkach?
Uz ani nehovorim o tom ze na takejto trati nikto nikdy nepovoli vyssiu rychlost ako 50 km/h (a nikto sa uz ani len netvari ze by to bol ciel)... Je teda zrejme ze nepojde o ziadnu rychlodrahu alebo nadstandardnu trat, ale uplne beznu bratislavsku pomalodrahu. Zabita prilezitosti. Najtragickejsie je ze ta estakada na Bosakovej uz bola naplanovana...
Z mojho pohladu je idealne stavat trate ktore budu mat len dva druhy krizovani:
1. Urovnove s absolutnou preferenciou na MENEJ VYTAZENYCH KRIZOVATKACH
2. Mimourovnove na vytazenejsich krizovatkach
Absolutne neprijatelne su urovnove krizovania bez preferencie, alebo dokonca bez CSS. A ja by som stavil nejake peniaze na to ze sa takych dockame aj v Petrzalke, najneskor v druhej etape.
Samozrejme, mesto sa pri takto vyznamnom projekte ani neunuva zverejnit projekty....