Existuju pripady kedy turista (alebo proste obcasny navstevnik) z roznych dovodov chce pouzivat kredit (napr. cestuje relativne malo), alebo tarifny system ani inu moznost velmi nepozna... kazdopadne, ja som urcite za papierove listky, ale ked uz je ten kartovy system, tie karty by mali byt co najjednoduhsie zohnatelne. Hlavne bez tlaciv. Samozrejme, najvhodnejsie by bolo po vzore Londyna zacat akceptovat PayPass a PayWave karty a v podstate problem solved.
Priklad: Mal som obdobie kedy som dost casto chodil do BB, v case ked toto obdobie zacinalo som tam ale chodil najma cez vikend - spravidla som tam prisiel v piatok v takom case ze uz sa DK vybavit nedala. Pritom MHD som pouzival relativne frekventovane. Toto trvalo par mesiacov kym sa mi konecne podarilo dostavit sa tam v pre dopravcu vhodnejsiom case.
Myslím, že oveľa lepšie ako ponúkať turistovi nejakú prenosnú kartu je ponúknuť obyčajný papierový turistický lístok, ako je aj vo väčších mestách SR štandardom. Jednoducho kúpim, maximálne raz označím, vopchám do peňaženky a bez starostí objavujem mesto. Kupovanie karty a odpípavanie mi pripadá také balkánske/škandinávske (toto prekvapivo majú tieto inak odlišné kúty Európy podobné).
Spravidla som bol svedkom takeho systemu ze karta sa vydala ako nepersonalizovana a nasledne sa dala "zaregistrovat" na osobu. Samozrejme existovala aj ta moznost ist pekne k okienku a kartu uz dostat personifikovanu. Pre mna ako turistu vsak bolo vyhodnejsie proste tu kartu zobrat z automatu a neriesit registraciu...
S druhym odstavcom uplne suhlasim... ja som trochu dufal ze s BIDkou sa toho zbavime aspon v BSK a houby, prave naopak...
Len to je zas také, že emtrest je všade všade...
Síce viem, že tie znamienká sa prenášali z CP pred 1.1.2013, nič chybné v tom nie je, ale trošku ma tie cesťáky tak "potešili." ☺
Zaujímavé na ňom je, že nepretína Malý Dunaj kolmo, alebo teda v najmenšej možnej dĺžke, ale výrazne šikmo. Druhá zaujímavosť je, ako je prehnutý.
Po tom, ako prišli do módy google.maps a čoraz lepšie satelitné snímky som zistil, že to má čosi dočinenia navádzaním lietadiel na letisko. Ale stále nechápem ten tvar. Vie mi niekto vysvetliť, aký to má význam, obzvlášť keď svetelné signalizácie je v jednej rovine?
to nema nic spolocne s mierou (NE)zodpovednosti populacie. netreba si zakrivat oci a pozriet sa do zrkadla. Stav preco si tento narod uz dva razy na celo krajiny vybral autoritarsku osobnost(myslim dve rozdielne osobnosti), za prezidenta ma uz 9 rokov pravu ruku cloveka, ktory spravil z tejto krajiny ciernu dieru Europy a boli sme prirovnavany k Bielorusku a Lukasenkovi je zjavny.
Sme proste debilny zlodejsky narod bacov a kym nezmenime, radikalne nezmenime vzdelavaci system tejto republiky, tak nim aj nadalej ostaneme.
nedokáže udržať ani ten "socialistický stav" osobne ani toto si nemyslim.
Vnutorny dlh na budovach a infrastrukture po socializme bol tak obrovsky, ze akakolvek ekonomika po takej strate trhov ako nastali po pade socializmu by s tym mala obrovske problemy. Osobne si myslim, ze krajina sa s tym celkom dobre vysporiadala.
Ved ked si len vezmem ten dlh na historickych budovach... A aj to co sa za socializmu opravilo sa dnes musi nakladne rekonstruovat, kedze vtedy sa vsetko vylialo betonom a bolo. O stratenych hodnotach (uz len v Bratislave a nie len tu) ani nehovorim.
Časy odchodov spojov 23-ky na Mláku a späť ani ja nechápem. Čo si pamätám, tak vkuse odkedy tam jazdila 51-ka (neskôr 27-ka a potom 23-ka a neskôr aj 128-ka) tam autobus jazdil 7 dní v týždni od skorého rána do neskorého večera v pravidelných minimálne 60-minútových intervaloch.
Chápem, že to bolo treba zredukovať, ale to bola naozaj požiadavka SOŠ PZ, aby cez pracovné dni išiel odtiaľ posledný autobus už 16:19 h?? ?
A cez víkendy ide v 60-minútovom intervale, ale až od 17:19 h do 22:19 h a dovtedy nič? Možno je tam naozaj ešte ten internát, iné zdôvodnenie pre večerné spoje mi nenapadá. http://www.minv.sk/?kontakty-19
Ja predpokladám, že toto ešte nie je definitívny CP na Mláku a späť, že do leta sa ešte nejako upraví...
Tú 128-ku poriadne zredukovali teda. ? Posledný odchod od Glavice každý deň už 15:47 h. ?
O tom, či bolo lepšie vtedy, alebo dnes by sa dalo písať a písať... Ale fakt je ten, že dnešná situácia (a to sa bavíme len o MHD) je napi** , a v časoch komunistických bola MHD na lepšej úrovni (teda na tú dobu)... Len by ma tak zaujímalo, že prečo sa v 90-tych rokoch tak zredukovala MHD? Nebol dopyt, alebo to bolo "len tak"?! A prečo je ružinovská trojkoľajná ? Inak, to by aj mňa zaujímalo, keby bolo ako by dnes vyzeralo metro
Ike
Niekoľko rokov dozadu som absolvoval splav Malého Dunaja a kúsok za Vrakuňou sme podplávali tento "zvláštny" most
http://i47.tinypic.com/2u9u7oi.jpg
Zaujímavé na ňom je, že nepretína Malý Dunaj kolmo, alebo teda v najmenšej možnej dĺžke, ale výrazne šikmo. Druhá zaujímavosť je, ako je prehnutý.
Po tom, ako prišli do módy google.maps a čoraz lepšie satelitné snímky som zistil, že to má čosi dočinenia navádzaním lietadiel na letisko. Ale stále nechápem ten tvar. Vie mi niekto vysvetliť, aký to má význam, obzvlášť keď svetelné signalizácie je v jednej rovine?