Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Chlapci, nevymýšľajte tu zbytočnosti. Zvážať ľudí na žel. zastávku, na ktorej už ani tá budova nepatrí ŽSR, ku ktorej od dediny vedie 2 km dlhá úzka cesta (podľa Google Street tak akurát na šírku autobusu), kde treba vybudovať kompletnú infraštruktúru a ešte ju kvôli nejakému návrhu okružnej linky cestu o ďalšie 2 km predlžovať... však to je hotový nezmysel. Ďaleko lepšie je navážať ľudí na stanicu do Senca, čo je navyše v silnom smere aj pre tých, čo cestujú len do SC a pri ceste na stanicu možno zároveň zobrať ľudí z centra na stanicu. A pritom tá linka vôbec na AS jazdiť nemusí, a keby aj, môže spraviť kolo cez SC (cez Svätoplukovu a Letnú) čím obslúži celý SC, čo bude mať prínos nie len pre Boldočanov, Recanov.... ale aj pre Senčanov.
Reply on: Joyki #187005:
Je mozne ze v seneckej oblasti ten PDO nie je moc odlisny od sucasneho stavu, lebo v nej sa uvazovalo o autobusoch ako nosnom systeme.
Reply on: 810zssk #187004:
Oni len v tom PDO opísali momentálne linky, nič iné. Ale na 99 % chcú naviazať celé okolie na ten super mega terminál v Senci, ktorý nebude stíhať - je malý, tiež kapacita čakárne seneckej stanice je tak na 30 ľudí. Neviem, kde vôbec budú stáť ľudia...máš tam fakt malý priestor, a samozrejme nebudeš stáť na ceste v predstaničnom priestore, jednoducho niet kde. Prístrešok stanice tiež nie je bohvie čo, husto je tam aj teraz ráno, pritom vraj nikto tam nechodí.
Samozrejme by mohli niečo nasmerovať tam, ale keď sa tam nahrnie polka Senca, autobusári, tam tak bude husto. Husto bolo už aj každý deň ešte v čase R 874 do BA o 7.10, a len 1 bus prišiel od Šamorína. Takže nebolo by odveci aspoň čiastočne odvodiť niektoré obce na ostatné zastávky: Reca a V. Biel. Ale to je otázka budúcnosti... v budúcom roku sa dozvieme, ako to bude s tým slávnym IDS.
Reply on: Joyki #187003:
Okruzna nie, to by sa tazko robili pripoje... aj ked teda, v pripade obojsmernych pripojov (teda aj na Galantu aj na Bratislavu) by to slo.

Ak by vsak boli pripoje len na Bratislavu tak dve linky:
ŽST Reca - Reca - Boldog - Senec centrum
ŽST Reca - Kráľová pri Senci - Senec centrum

Velky Grob, Cataj a dalsie by sa vozili do Bahone.

PDO v tychto smeroch uvadza linky Senec - Bahon a Senec - Hruba Borsa, blizsie neriesi ako by boli riesene pripoje.
Reply on: 810zssk #186995:
Na opačný smer? Síce z Grobu už aj teraz radšej chodia sem, ale z Boldogu späť... áno, aj by to bolo kratšie, tiež potenciál je aj do Kráľovej: 2 km od stanice. Teda obojsmerná okružná linka Reca žst-Boldog-Senec-Kráľová-Reca žst? A V.Grob? ... šoto ... ?
Realisticky: regio linka Báhoň-Senec bude návozný, do Senca, ale tú okružnú linku po príp. predlžení cesty do kráľovej možno vybojujeme, lebo by bola potrebná - nie pre mňa, mne to je len na 10 min.
Hlavné je, že snáď MinDop zistí súbežnú, tiež už minimálne využitú abusovú linku SAD DS, a skráti po žst Senec, tak, ako to bolo predtým. A ľudia aj z iných obcí by aj chodili na vlaky, ako to od nich počujem, ale momentálne sú na silu odrezaní od železnice, nechodí tam nič v zmyselných časoch.
Reply on: Valec #187001:
Vsak to je v poriadku, ale cakal by som ze aspon jeden z nich (zrejme Marianka) sa pokusi objednat si spoje tak aby bola co najlepsia obsluha...
Reply on: 810zssk #186999:
To vieš, dvaja rôzny objednávatelia.
Reply on: Valec #186997:
Presne, alebo meškania na príchode pod most a potom ľudia vidia ten svoj "prípoj" iba odchádzať (najmä 3, alebo často menej minút na presun spod mosta na nástupište 70tky býva problém)

Prípadne preklad 61 so 96, ale aj 61 so 63 potom spôsobuje, že 96 a 63 idú v úseku Avion - Slovinská obojsmerne spolu ?

A takisto dnes máme spoločné úseky liniek s 20 a 30min. intervalom (napr.
53-63 Bojnická - Trnavské Mýto ,
70-87 Lúčna - Slovnaftská a k tomu 77 v "intervale" plusminus 30 min. ale asi logickejšie ju nadväzovať na 70 ako na 87).
20-28 Opletalova - Novoveská
Btw, nikomu neprekaza ze hoci sa pred mesiacom menili CP SL, linka 37 do Marianky jazdi stale po starom? ?

Nezmyselne je napriklad ze spoje L37 z Krcov do Marianky idu v hodinovom takte 15:39 - 17:39, pricom SL ide tiez v hodinovom 13:57 - 18:57.. teda spolocny interval je 18-42 minut. Keby namiesto toho isli do Marianky spoje x:24 tak to vyjde na 33-27 co je znacne optimalnejsie.

Vecer su potom odchody Krce - Marianka nasledovne:
19:39 SL, 20:02 DPB, 20:24 SL, 21:24 SL, 22:00 DPB, 22:34 SL, 23:30 DPB
Marianka ma asi velmi vela penazi ked si plati taky luxusny interval vecer, imho by z tych DPB spojov uplne stacil 23:30.

Trochu nevhodne voleny je aj spoj 11:05 z Marianky do Bratislavy, v tom case su odchody 9:42 SL, 11:05 DPB, 11:42 SL, optimalnejsie by bolo keby do Marianky isiel skorsi spoj takze by DPB siel o 10:45, cim by vzniklo rovnomernejsie rozlozenie spojov.

Celkovo je podla mna chyba ze CP DPB vobec nereflektuje zmenu CP SL. Kedze pocet spojov SL stupol, dal by sa DPB v kladivka pekne zredukovat a financie by Marianka mohla pouzit na ich vysnivane priame spoje do Stupavy.
Reply on: Vladimír #186993:
A to všetko vyzerá krásne na papieri, a dokonca mnohokrát ani tam nie, keďže preklad 13-7 za koordináciu ani nemožno považovať.
Reply on: Mike #186992:
Áno, takto áno. Ale nie, že časť liniek prejde na 15min. int. a ostatné ostanú v 20minútovke.

Držím palce, ale za pomerne silné sci-fi považujem už výraznejší nárast km výkonov, nehovoriac o predstave, že domorodý substrát pôjde do Podunajských Biskupíc autobusom Slovak Lines Regio.
Reply on: Joyki #186994:
Tak potom by fakt najlepsie bolo keby linky z Boldogu a Recy isli len do centra, pricom k vlaku by sa ludia vozili nie na ZST Senec, ale na ZST Reca.
Reply on: 810zssk #186978:
Senec má probém v tom, že pri stavbe žel. trate využili štrk, teda vzniklo tam jazero, ktoré v 20.st. vyhĺbili až do veľkosti x ha. Takže pri žel. stanici je jazero, a nie paneláky. Pretože socík staval paneláky pri staniciach, lenže v Senci to práve nešlo - centrom sa stal naozaj centrum mesta, ďaleko od stanice. Tak všetko postavili tam, mimo stanice.
Stará AS bola v centre, teraz je odsunutá ešte ďalej. Je o 5x menšia, ako minulá, a postačuje.
Ešte si viem predstaviť okruh v meste: SNP-stanica-Letná-Svatopluková-kruháč Bratislavská-Mierové nám.-AS, tak to bolo cez výluku autobusov pri výstavbe kruháča na SNP. Ak už silou mocou chcú udržať tú AS.
Reca: ak cesta na stanicu bude po reko, musí byť aj predlžená na cestu I.tr. Senec-Sládkovičovo. Mohla by tam vzniknúť nová okružná linka.

Teraz v Senci práca stojí, ale nie je to bohvie čo... teda nebude to niečo extra. Skrátka to isté, len zámková.
Reply on: Vladimír #186991:
10. na príchod L37 zo smeru Most SNP na zastávke Patrónka nadväzuje L21 smer Devínska Nová Ves. Na príchod L21 zo smeru Devínska Nová Ves na zastávke Patrónka nadväzuje L37 smer Most SNP.
Reply on: Vladimír #186991:
Ako písal valec, spraviť koncepciu jednotného celomestkého víkendového intervalu 15 min, prípadne jeho násobkov (30, 60), resp. vybrané linky 10min.
Áno, bolo by to navýšenie vzkm, ale nie všetky linky čo majú dnes 20 min by zákonite museli mať 15 min. niektoré by mali 30 min (a pri integrovanej doprave preklad so SL (teoreticky 37 smer ZB, prípadne smer Slovnaft a Pod biskupice (70),a niektoré by sa mohli zrušiť (napr. 31).
Reply on: barack40 #186986:
V súčasnosti platia medzi linkami s 20min. intervalom nasledovné koordinácie a nadväznosti:
1. Na príchod L37 zo Záhorskej Bystrice, L70 z Podunajských Biskupíc a L91 z Čunova nadväzuje na zastávke Most SNP odchod L37 smer Záhorská Bystrica, L70 smer Podunajské Biskupice a L91 smer Čunovo.

2. L37 v úseku Most SNP - Vrančovičova je koordinovaná s L30

3. L30 v úseku Patrónka - Lamač je koordinovaná s L63

4. L63 v úseku Patrónka - Račianske mýto je koordinovaná s L21

5. L63 v úseku Nám. F. Liszta - Avion je koordinovaná s L61

6. L61 v úseku Avion - Letisko je koordinovaná s L96

7. L21 v Devínskej Novej Vsi je koordinovaná s L20

8. L61 v úseku Račianske mýto - Clementisova je koordinovaná s L39

9. L39 v úseku Trnavské mýto - Cintorín Slávičie údolie je koordinovaná s L31

Preto si neviem predstaviť vytrhnúť pár liniek z tohto kontextu a zmeniť im interval. Netvrdím, že by som 15min. interval nevnímal ako pozitívum, ale potom by naň mali prejsť všetky linky, ktoré dnes majú 15 min. a nie len niektoré. Otázka samozrejme je, kde na to vziať.
Reply on: barack40 #186988:
Áno, presne tak som to myslel. Aj keď minimálne 3 linky by boli mimo tohto - na 50, 68 (v sobotu dopoludnia) a 83 by bol akurát 10 min.
Reply on: barack40 #186988:
Aj trolejbusy majú 15, resp. jeho násobok (30) - jedine okrem 201,2,8,10.
Reply on: Valec #186987:
Nad tým som rozmýšľal tiež, ale keď už L53 je mimo (30 min. interval), tak som tomu nepripisoval moc význam. Ináč súhlasím, tých zmien by sa zišlo viac, a jednotný víkendový interval by sa (aspoň podľa mňa) najviac hodil 15 minút a jeho násobky/delitele. 20 min je hlavne kvôli električkám od veci

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.