Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #186525:
ono je v podstate jedno v ktorej vozovni sú aké vozy , hlavne je aby bol dobre nastavený interval a k tomu patričná kapacita vozidla (a nie ako je to na niektorých linkách teraz že sú zhruba rovnako vyťažené linky pričom na jednej chodí napr. 20m voz každých 5 min a na druhej 18m raz za 10min. a pritom sa v nich odvezie zhruba rovnaký počet ludi)
A keby sa veľmi chcelo tak MBCC dostať napr. na 61 by nebol veľký problém aj keby boli v petržalke stačilo by že by 96 prebrala Petržalka a tie vozy by robili aj 61 (takto by nevznikali skoro žiadne zbytočné kilometre) a aby zostala prepravná kapacita na 196/96 zhruba rovnaká tak by na 196 mohli isť 15m vozy a niečo takéto by sa dalo vymyslieť aj na 21 keby sa chcelo
Na niektorých linkách by stačilo posilniť interval keďže 41 MBCC nebude stačiť na všetky klbove linky ako by to asi niektorý chceli
A ešte sa tu spomínala Petržalská električka lenže tá nahradí akurát tak L95 čo je síce 14 busov k dobru pre iné linky ale spojenie petržalky s mestom by to nijak neriešilo osobne pochybujem že ked sa aj spraví električka tak ludia čo chodia teraz busmi a maju priame spojenie tak nepôjdu na šafko a potom prestupovať na dalšiu elinu smerom do dúbravky alebo do Rače ked už kôli ničomu inemu tak by to takto trvalo minimálne raz tak dlho ako teraz busom
No ja zasnem. Takze odteraz vsetky nove vozy do Petrzalky, bez ohladu na to kde su potrebne. Ved Petrzalka si ich "zasluzi" ?
Reply on: MatejBA #186515:
Súhlasím, denne cestujem na Dlhé diely, a je to dosť problematické. Kolegovia ktorí cestujú z Dlhých dielov do DNV to majú horšie, keď končíme v práci po desiatej hodine večer. Iba dúfame že sa to niekedy zlepší.
Reply on: Andreas.Papak #186522:
...nie na oknách, ale držiaky na (asi) zrkadlá na prednom čele 😃
Môžem vedieť tie držiaky na oknách T6-tiek čo sú vpredu sa aj niekedy používali? Lebo pozeral som nejaké staršie fotky, a už tam sú prázdne. Kedysi dávno som raz videl jednu električku (či to bola T3, T6 si nepamätám, ale asi T6), a tá mala vpredu asi 6 zrkadiel ? . Ale asi to muselo ísť dolu ? .
Reply on: Ike #186520:
Nie, ale mali sme tu ešte kapacitnejšie vozy (Ikarus 283).
Reply on: Ámos #186518:
To je samozrejme druhá vec. Ja som chcel len poukázať, že páni varia z prázdneho hrnca ?

Ale inak podobne môžme povedať aj na študentské linky 139, 141 a pod. Bežne sú tam nasadené najdrahšie a najkapacitnejšie vozidlá, pritom ich cestujúci na daniach príliš do Bratislavy nedávajú.

Tým samozrejme nechcem vyvolať nejaké polemiky a vojny medzi západ - východ resp. CP - BA, len chcem poukázať, že tu tiež nechápem logiku DPB a rovnako ani veľmi slabé snahy upraviť zákon o BA
Reply on: Ike #186516:
Môj názor je že Bratislava nepotrebuje 20 metrové autobusy .Tri roky do zadu tu neboli a stačilo.Napr. Praha je väčie mesto a nemajú ich ,tu ide hlavne o to nastaviť správne na jednotlivých linkách správny interval a bude všetko v poriadku a ako píše IKE prestaňte tu písať somariny o počte ľudí na sídlisku ved ked má sídlisko 50 000 obyvatelov tak nie všetci chodia mhd niektorý majú auto iní bycikel a niektorý ani mhd nevyuživaju , veď počet ľudí na linke zavísi aj kde tá linka jazdí (školy ,obchodné centrá ,priemyslené zóny atď.) dúfam že tomu cháapete lebo sa mi to tu nechce vysvetlovať ako malým deťom
Reply on: Ike #186516:
Fakt je ten, ze stvrtinu prijmov tohto mesta zabezpecuju obv. Petrzalky. Daleko mensi podiel ako 1/4 dostavaju Petrzalcania naspat!
A to musim uznat aj ked uz v tejto MC nebyvam.
Reply on: MatejBA #186511:
to ze ma 110tis Petrzalka nic nemeni na fakte, ze podla odhadov je najvyssi podiel podnajomnikov prave tu a tak v petrzalke denne zije viac ako 130.000 obv.
Reply on: MatejBA #186515:
a fanatikmhd -

chlapci, položím Vám jednu otázku - keby sa pri výstavbe Petržalky rozhodlo, že to nebude jedna mestská časť, ale že to budú 3 mestské časti (pričom by bola navlas rovnaká ako teraz), každá s 33 tisíc obyvateľmi, zmenilo by sa niečo vo vašich úvahách?

Keď už chcete porovnávať počty, potom vypočítajte (síce nič nehovoriaci, ale aspoň komparatívny údaj) počet obyvateľov na jeden spoj. Lebo miešať tu linky so spojmi, mestské časti s okresmi, tak prepáčte, ale takéto chobotiny som už dávno nečítal
Reply on: fanatikmhd #186513:
A ty trepes KRAVINY - ak ma BA5 menej ako tebou udanych 130 000 obyvatelov petrzalky (110 000 pre okres), ako moze mat petrzalka 130k? Logicky petrzalka moze mat okolo 100 000 co je viac ako stvrtinovy rozdiel oproti tomu, co si vravel ty.

A ako povedal S499 - nevkladaj mi do ust, co som nepovedal - nikde som nevravel, ze chcem MBCC do KV (i ked cez spicky by sa klbak uzivil na niektorych poradiach na L32). To len vy petrzalcania na cele so slavikom (ci ako sa vola) bliakate, ze treba posilnit vsetko, vacsie vozidla, lepsie intervaly, ze treba TenT, ze treba tram-train a neviem co vsetko. A pritom by uplne stacilo urobit stanicu ZST Aupark a mali by ste "nosny system" az na hlavnu stanicu 🙂

Krom toho na 21 je vhodnejsi MBCC ako SOR, pretoze ma viac miesta, nepotrebuje 5 dveri na nastup vystup, kedze nestoji pri kazdej vrbe a ma dlhsie medzizastavkove useky, kde sa klima oplati viac. A hlavne, chybne porovnavas len pocty liniek. A co ze ma petrzalka 19 liniek, miesto 36, ktore by si chcel? Vsak vacsina jazdi castejsie ako kazdych 10 minut. Do DNV zas okrem 1 linky, ziadna nema interval kratsi ako 10 minut (takze cela DNV stoji na 21, 28 a 20+22 pricom do 28 sa tlaci aj Devin a do 20+22 dubravka). Z toho minimalne 2 spoje su ucelove pre VW a 1 minibusovy je skor pre devin-Tesco DNV v devinskej.

Ale hej, som z KV, tak musim byt ticho, lebo Zahradnik ... 🙂
Reply on: fanatikmhd #186513:
BA V sú aj "dediny" Jarovce, Rusovce, Čunovo, ktoré spolu nejakých 7 000 duší mať môžu.
Reply on: MatejBA #186511:
Matko - vravim o MC.....BA 4 mas DD, KV, Dubravku. Petrzalka je Petrzalka.

Pleties mrkvu so zemiakmi..... DNV ma menej liniek nez Pe. Ano, a v DNV zije kolko? 20 000? 25 000 obyvatelov? V petrzalke je ich ako si sam napisal 111 tisic (nejak to cislo padlo, davnejsie bolo 130 cca ).

Takze petrzalka je 4x tak velka minimalne. ma linky v pocte 9. Petrzalka (vynechavam linky 801 a 901 ktore mas komercne a nie su v standardne) ma mat teoreticky cez mosty 9x4=36. Ma ich 19... Takze DNV na percentualne zastupenie ludi ma podstatne viac spojov nez by mala mat. Inak v zozname ti chyba "Le tour de Petrzalka" 99 🙂

Takze tak. Navyse, petrzalske linky zabezpecuju v drvivej vacsine aj obsliznost zvysku mesta, niektore linky dokonca vacsinu trasy idu v meste (92,50,59,83,887,96,98,196) takze dalsia otazka. Ak dostane DNV resp KV ako by si zas chcel ty 😃 MBCC miesto petrzalky, potom MBCC nedostanu ludia dubrafky, race, noveho mesta...... Ono zas treba sledovat aj obsluznost, pocet obyvatelov MČ, nie len BA1 ma tolko, BA 2 ma tolko...... TO nie je smerodajny udaj!!!!!
Reply on: 810zssk #186508:
To je uz akceptovatelnejsie, avsak u 61 by som skor vzhladom na jej vyznam a trasu zlepsil interval na max 7,5min, takze vozy by uz potrebne neboli.

Potom uz ostava iba 21, a tam by sa kludne na spicku uz tie 2-3 vozy dali z Pe zaslat. A je logickejsie zaslat vozy na ASMN z petrzalky nez preradit nejake mnozstvo (aspon 5) na jurka odkial vyjazd by bol obrovsky. Plus nutnost prenesenia ND a technologickej casti z Pe na JD. Len opat, by si musel mat "prikazom" ako bola l88 aby Pe vypravila NP vozidlo MBCC, lebo inak sa hned zbavi na 21 soriek 🙂 Dokonca, ked kukam na mapy.....21 by dokonca prospelo kebyze je vypravena z Petrzalky.... Menej jalovych vzkm.
Reply on: fanatikmhd #186501:
1.) Bratislava 5 ma 111 147 (31. december 2011), Bratislava 4 ma 92 651, BA 3 ma 61 470, BA 2 ma 109 136 a Bratislava 1 ma 38 788

KDE vidis 130 000 iba pre petrzalku? Ci to zas budu vyhovorky tipu "a denne sa to meni, lebo ludia dochadzaju"? A inde nie?

2.) Ked si taky husty, pod sa previezt elektrickou v lete, ked kuri a potom sa ser trolejbusom na DD (a musi byt minimalne 30°C) - potom uvidis, aka "vyhoda" su elektricky a trolejbusy. Ale nie, v Petrzalke je treba klimatizovane medaky, aby ste sa nahodou neroztopili. Kedysi aj na DD jazdili vraky TamBus, potom sa na cas za Zahradnika zlepsila MHD na DD (a az to prehnali) a znenavideli ste KV. A ked sa to deje v petrzalke je to ok, lebo sa to uz tyka teba a tvojho zlepsenia MHD?

3.) Taka Petrzalka ma linky [pisane z mapy podla mostov od lafranconi po pristavny] 92, 50, 59, 80, 82, 83, 84, 88, 91, 93, 94, 184, 191, 901, 68, 87, 95, 801, 96, 98, 196

DNV ma linky 28, 128 [iba po devin], 20, 21, 22, 23, 25 [par spojov], 26 [par spojov], 92

A kym v Petrzalke jazdia ako si sam povedal "kazdych 5 minut" a castejsie, nosna linka (a ako jedina s lepsim intervalom ako 10 minut) jazdi kazdych 6 minut v rannej spicke cca hodinu. Nehovoriac o tom, ze u vas bude elektricka skor ako v DNV. A vlastne ked bude ta elektricka v Petrzalke, budes za to, aby sa polka liniek zrusila v petrzalke? Vsak budes moct ist elektrickou po skoro celom meste.
Reply on: franko5240 #186496:
Taky navrh som im posielal v lete a zabralo to.
Reply on: fanatikmhd #186507:
Ano, MBCC ma vacsiu kapacitu. Prave preto ze 21 a 61 maju slaby interval by mali mat vacsi voz. Kludne sa mozme dohodnut ze uznam MBCC ako opodstatnene na petrzalskych linkach ak sa z nich 5 poradi presunie na 21 a 61 ktorym sa zlepsi interval 😛

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.