Ved prave som si i myslel, ze to tiez tvori nadsenec. Ale ak je to tak, ako píšeš, tak je dobrý. A keby mal na to viac času, tak by to určite dorobil do optima.
Ja som podobne fungoval 8 rokov a viem o čom to je. Teraz konečne sa špecializujem na jednu vec, ktorú sa ešte stále učím, ale konečne nebudem z každého rožku troškum.
V DPB robi tu stranku clovek, ktory ma na starosti 1000 inych veci. Navyse on ani nie je specializovany "programator" na stranky a cele veldielo vznika v programe FrontPage. Takze necakaj, ze to bude ako iMHD, pripadne stranky inych DP
Nie som projektant, ale urcitú predstavu mám. Resp. asi 3 verzie a všetky počítajú s Hlavnou stanicou, s Nivami i Centrom. Ale to je na dlho, resp. viem to nakresliť. Písať o tom, je príliš na dlho.
Čo sa týka stránok, Pražská MHD nemá tak perfektne spracovanú históriu, resp. skoro vobec. Ale pre bežného užívateľa sú v prvom rade informácie o výlukách a nových linkách (táto stránka to má) a priameho vyhľadávania trasy cesty. Čo sa týka toho vyhľadávania na www.dpb.sk... Človek musí vedieť presné znenie názvu zastávky. Je to citlivé dokonca i na dľžne. Síce je tam uvedené že je to testovacia verzia, ale i tá je dokonca v ČEŠTINE.
České firmy sú plné slovenských programátorov a oni niesú schopný ani preložíť pár slov (cca. 40) do slovenčiny.
Ja niesom ten, čo len frfle, ale štve ma, že priamo DPB nebolo schopné spraviť "stránku pre cestujúcich" ale len takú, aby bola.
Ja som ale strašne rád, že sú nadšenci, ktorý spravili túto stránku imhd. Povodne som si myslel, že sa na toto zmohol DPB, ale až potom som si prečítal "Info o iMHD". Hlavne som bol milo prekvapený obšírnym zoznamom a fotkami starých trolejbusov. Keď som v 89. prišiel do Blavy na školu, tak ešte jazdili tie červené okrúhle trolejbusy, ktoré "spievali". Mal som spolužiaka, ktorý to dokázal výborne imitovať.
Preto neberte moju kritiku ako typickú slovenskú neschopnosť niečo pochváliť. Len som v niektorých veciach puntičkár. :-))
m@rtin: už som to tu raz písal, ale musím znovu.
Načo sa stále vraciaš k tomu 10 min. lístku??? V Bratislave má skoro každý, kdo pravidelne cestuje MHD predplatný - mesačný, 1/4ročný, ročný lístok - A TIE SÚ V POROVNANÍ S PRAHOU (BRNOM, ...) ROVNAKO DRAHÉ!
Ešte pre Tvoju informáciu: napr. v Budapešti stojí jednorazový neprestupný cestovný lístok 120 Ft, čo je viac ako 20 Sk.
"Prečo sú na plánovanom metre dve prestupné stanice, keď by bohato stačila jedna? Kto navrhoval tie podzemné obchádzky?"
Zrejme kvôli tomu, aby bola zabezpečená lepšia obsluha centra a najmä cieľov, ktoré sú priveľmi rozptýlené (hlavná stanica, autobusová stanica) a zrejme by ich bolo nemožné umiestniť "do kríža".
Predpokladám, že keď sa Ti navrhované riešenie nepáči, vedel by si navrhnúť lepšie vedenie trás. Môžeš ho, prosím, uviesť do diskusie, zaujímalo by ma, ako si to predstavuješ (trasy, polohy staníc, kde by bol ten jediný prestup, atď).
Martin, mám sa zase rozčúliť a byť sprostý? Naozaj to chceš? Myslíš si, že keď sú na Slovensku menšie platy, že sú aj lacnejšie električky, trolejbusy, autobusy, nafta, elektrina, náhradné diely? Ešte raz - kľudne tu analyzuj kotúčové brzdy na Vrakosách ale nerob tu ekonomické analýzy, keď o tom vieš čo?
I.
m@rtin: A ešte som zabudol.Áno DPB šetrí tam kde by nemal, nešetrí tam kde by mal, služby na nízkej úrovni atď. Ale to všetci dobre vieme.
Mimochodom. Asi si dám tu námahu a spravím anketu medzi ľudmi. Vždy keď sa hovorí o DPB, tak bratislavčania hovoria o slabých službách. Tak sa ich chcem spýtať či aj vedia aké služby by mal DPB zaviesť. Pozor cena NIE JE služba. Proste či ide o naučenú frázu, alebo skutočný pocit bratislavčanov. Len mi nezačnite hovriť vy aké služby, vy ste extrém, ktorý vie o MHD všetko.
neoplan: No na tie schémy som sa vysral. A prečo. No lebo ma nečinnosť pána K. uviedla do apatie čo sa tejto veci týka.
O tej spolupráci einsteinky s auotškolou neviem, ale ak ti môžem odporučiť autoškolu tak je to niké. Autoškolu môžeš robiť tak aby si v deň záverenej skúšky mal 18 rokov.
m@rtin: Už ti tu viacerý napísali reakciu na tvoje príspevky a môžem s nimi súhlasiť (česť výnimkám)
Ale zoberem to do extrému.
Spoje v rannej a poobednej špičke sú plné a tak sa správali trhovo. Našli stred medzi ponukou a dopytom a vznikla taká cena, aká je. Vozy zaplnili akurát. Je to proste TRH. Viac ľudí by sa do tých vozov proste nenapchalo.
Bolo zaujímavé čítať od Majkla, že elina stojí v Prahe viac, prečo si neuviedol aj túto skutočnosť. V každej firme, ktorá poskytuje nejaké služby je normálne, že uprednostňuje stálych zákazníkov ako občasných. Takže jednorazové lístky stoja viac ako v Prahe elina NIE!
Áno magistrát dáva na MHD v Bratislave málo. To je tiež fakt. Avšak z čoho, keď metá majú nízky podiel z daní.
Reddy: Metro nebude tak sa nevzrušuj
Čo sa ti nelúbi na tejto stránke. Poznám osobne jedného pražáka, ktorý sa o MHD zaujíma a tvrdí, že iMHD je naj stránka o MHD, ktorú pozná.
Vyhľadávanie spojení je na DPB.sk tuším v sekcii novinky.
Papyr
pozrime sa na to inak:
Bratislava - 60 min - 20 Sk = 15,40 Kc
Usti nad Labem - 60 minut - 16 Kc
Liberec - 45 min - 20 Kc