ale veď už ich niekoľko zjednosmernili (zaplechované zadné svetlomety) - tak namiesto toho mohli spraviť takú rekonštrukciu ako ostraváci - to som mal na mysli.
Btw. viem o 1 konečnej, kde nie je slučka: Luník VII, resp. OC Baumax pre linku W - je v KE (okrem výluk) ešte nejaká?
Turbo: Sorry, netušil som, že si taký precitlivelý:-).
K veci: Klasické T3 nemajú Barrandov zakázaný kvoli páleniu zrýchľovača ale kvoli prehrievaniu TM. A okrem toho je to len výhovorka na vyrazenie kopy peňazí z DP na domontovanie nového SW s meraním teploty TM a obmedzovaním trakčného prúdu podľa toho. Vybehol som preto, lebo keď niekto takúto vec vypustí na verejnosť, tak sa dezinformácia potom lavínovite šíri.
I.
No veď máš pravdu. Pre mňa je Maďarsko zaujímavé jednak tým, že ČR mám už dosť prelezenú a potom ako technicky orientovaného človeka - také UV-čko je dnes strašný šrot ale v dobe vzniku to bolo superpokrokové vozidlo.
I.
Vladimír: No to je tá správna cena, ale nemalo by sa na to pozerať aj takto:-p :
32Kč pri kurze 1,3 = 41,5Sk.
Neviem presne aká veľká je Ostrava teda hlavne koľko vozokm ročne urobia ale typujem, že tak 1/3 až 1/2 z tých našich 43mil. Takže berme tú 1/2 a keď tie čísla dáš dohromady tak ti výjde, že tá suma je rovnaká
Astra ani Trio fyzicky na nas rozchod samozrejme neexistuje, ale vzhladom na koncepciu vozidla to nie je problem vyrobit. Trio je inak to iste ako Astra, iba s inym cumakom
stfan: Porovnávanie cien MHD medzi ČR a SR nie je korektné.
- Daňové zaťaženie v ČR je o dosť vyššie, ako by sme to prepočítali na tzv. deň daňovej slobody, tak ten náš je posunutý asi o 14dní bližšie ku 1. januáru.
- V ČR majú mestá oveľa vyššie príjmy na to aby si dovolili dotovať MHD. U nich už prebehla fiškálna decentralizácia, u nás ešte nie. Takže napr. v Prahe dosahuje % podielu tržieb na cestovnom celkové výnosy okolo 30%. V BA je to okolo 50%.
- Od rozdelenia republiky ubehlo desať rokov a za tú dobu sa aj inflácia uberala inými smermi. Netreba zabudnúť na kurzový rozdiel.
Takže tá správna otázka je. Prečo má DPB ceny za cestovné vyššie ako iné mestá na Slovensku. Tak na toto ti presne odpovedať neviem. Akurát, je to možno to, že v BA je vyššia životná úroveň a tak si myslia, že ľudia vyššiu cenu skôr zvládnu ako napr. Prešovčania. Týmto argumentom nechcem ceny DPB obhajovať. Podľa mňa by bolo ideálne aby ceny boli čo najnižšie v podstate symbolické aby to ľudí lákalo do MHD. Avšak zvýšenie spotrebných daní na benzín a naftu spravilo MHD oveľa atraktívnejšou. Liter najlacnejšieho benzínu stojí 34Sk.
Bratislava samozrejme nemá ceny cestovného najdrahšie vôbec. Mesačná električenka v Paríži stojí 5500Sk. Denná vo Viedni 215Sk.
Tak máme pravdu oba. Našel sem si to v MD 2/99 :
Ušetřen nezůstal ani původní Kotasův design. Například nově dosazovaná integrovaná svítidla Peugeot Boxer (přední čelo) a OPEL Astra (zadní čelo) nahradila původně dosazované světlomety Bosch a vnější osvětlení svítidly PAL.
Doufám, že mluvíme o jedné a té samé tramvaji. Je to Kotasovská rekonstrukce s úzkými podélnými světly. Tak Opel Astra to není určitě a Omega podle mě také ne. Já jsem četl, ale je to už dlouho, že se opravdu jedná o Peugeota. I ten typ, pokud si ho dobře vybavuju má opravdu velice podobná světla.
Igorko
I.