Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pocital som frekvenciu spojov na Trnavskom a Racianskom myte pred prazdninami a Racianske vyhralo o tri spoje za hodinu 🙂 TM - 189x, RM - 192x, co znamena, ze kazdych 18-19 sekund nieco ide. 🙂
Reply on: J #17821:
Preto nedaju 8 minut, lebo nemaju tych vozov zas az tak vela. Vzdy je ich zopar odstavenych. Vezmi si, ze za prevadzky sa ich za den zopar pokazi, niektore su odstavene kvoli vaznejsim porucham, niektore su na roznych prehliadkach na Trnavke. A ta rezerva 8 vozov sa rychlo minie. Keby mali viac vozov, tak by hned bol interval 8 minut. Aspon to tak tvrdia ludia v DPB. Takze si budeme musiet pockat aspon do buduceho roka na tie 3 22Tr-ky 🙂 Ak vobec budu a nie je to nejaky vyplod fatazie...
Reply on: si #17835:
okolo vozovne mas zas Horsky park (intrak) a ludi zo zapadnej strany hradneho kopca moze tiez zaujimat zviest sa par zastavok trolikom dolu a sup ho na rychloelektricku - lepsie ako sa drbkat cez celu Hrobonovu.
Reply on: si #17837:
ako vravim, keby to nebolo znacne navysenie ceny, tak som aj za tvoju alternativu. Navyse, pomerne hlboko umiestnena stanica predlzuje dobu cestovania a takisto nie je mozne, aby chodila doprava zo vsadial vsade. Urcite bude cestujuci radsej, ked mu bude chodit po radiale elina na 1-2 linkach kazdu chvilu a po prestupe na doplnkovu dopravu bude vediet, ze mu (najneskor) do par minut dojde spoj (pricom sa daju zladit prestupy).
Reply on: tr3mp #17836:
trolejbusy tam v kazdom pripade ostat musia ako doplnkova doprava, ale nemuselo by tadial chodit tak vela liniek a tak dlhych 🙂 prestup je (aspon pri dnesnej situacii) pre cestujuceho neatraktivny...
Reply on: si #17833:
jasne, tunel popod kramare by bol pekny, ale proti su najma:
- cena
- nie som si isty, ci by nebola potrebna aj podzemna razena stanica Kramare a eskalatory do nej (je to pomerne hlboko), dalsia cena navrch
- konkurencia trolejbusom. tie musia tak ci tak zachadzat az hore k SUSCH a obsluhovat aj dalsie zastavky na Kramaroch (ale nebyt toho dlheho tunela, tak som za)

Skor by bol vhodny prestup pri ceste z mesta na zastavke Hlavna stanica / Sokolska (prestupny uzol), pri ceste z DNV, Lamaca, Dubravky na Patronke.
Reply on: martiner #17834:
ale ja nevravim aby ta trat nesla do lamaca a devinskej (inac treba potom prepajat paralelne radialy spolu kvoli pripadnym vylukam), iba vravim ze trasa cez kramare je z hladiska poctu ludi zaujimavejsia ako trasa okolo vozovne...
Reply on: si #17833:
Bolo by to fajn, ale myslim ze Kramare vpohode obsluzis aj klbatymi trolejbusmi... - a navyse je tam relativne rovnomerne rozdelenie ludi pocas celeho dna a do centra je to par minut.
Devinska a Lamac maju aj viac ludi aj su od centra dalej.
Reply on: tr3mp #17831:
ja osobne by som tahal elektricku zo stanice tunelom popod kramare (kde by bola podzemna zastavka) a vyliezol az kus pred patronkou, prekrizoval cestu z kramarov (mimourovnovo, ponad)...
je to vsak iba neaky moj napad, ktory ma vela pre a proti... Ako hlavne pozitivum by som povazoval obsluzenie nemocnic na kramaroch, ako negativum cenu - dlzka razeneho tunela by bola takmer 2 km !!!
Reply on: Igorko #17829:
Podla mna by mali mat aj radi MHD - ked v tej oblasti pracuju. Ale v prvom rade by aj tak mal zostat cestujuci a nie kadejake vlnite plechy 🙂
Reply on: Papyr #17827:
Plne segregovana elektrickova trat do DNV - najlepsie by bolo asi z hlavnej stanice (po prebudovani predstanicneho priestoru) viest trat tunelom popod povodnu hlavovu ZST a dalej popod Prazsku hlbenym tunelom (to by ale znacne komplikovalo povrchovu dopravu pocas stavby). V dalsom useku Prazskej a celou Brnianskou by trat mohla viest v rozsirenom deliacom stredovom pase (su tu dva bus pruhy, ktore by po dobudovani elin boli zbytocne). Pred Patronkou by trat zisla do hlbeneho tunelu a zabocila pod lavu stranu cesty a vysla by pred sucasnym J&T (starym Lignoprojektom). Tym by ani nevadila uvazovanemu podjazdu pod Patronkou (v smere Brnianska - Lamacska). Zastavka by mohla byt na Hrobonovej alebo az na Patronke. Dalej by mohla ist po Dubravskej - paralelne s Lamacskou (pripadne po estakade nad nou). Tu su mozne variacie, mne sa najviac paci moznost prejst doprava ponad Lamacsku a zeleznicu k nedostavanej byvalej nemocnici Razsochy (zastavka) a cez zatial nezastaveny kopec prejst do Lamaca na Podhaj (tymto smerom sa planuje aj cesta). Dalej z Lamaca popri zeleznici a ceste, alebo aj mierne dalej (teda osou pripadnej buducej zastavby) do DNV.
Reply on: novacik #17824:
Ono by to chcelo nevyhadzovať peniaze na nezmysly, nedláždiť koľajnice farebnou zámkovou dlažbou, nepreberať od dodávateľov evidentne odflákané veci - viď v dávnejšej dobe celá trať od tunela až do Karlovky, v oblúkoch zvarené rovné konce , prechodnica slovo neznámeako sa to vterdy volalo "Odovzdali sme dielo vysokej technickej úrovne". A keď som sa Weigla pýtel, prečo to prevzal, keď im to mal o..bať o hlavu a nechať ich to spraviť znova, tak povedal, že to aj tak nemá cenu a Váš šéf povedal, že však si tio električky vyjazdia. Taktiež pravdepodobnew nikto u DPB netuší, že v oblúku sa má zriaďovať prevýšenie, rozšírenie rozchodu atď. atď.
I.
Reply on: Turbo #17814:
K tým pantografom a polpantografom: Kedysi dávno som konštatoval, a toto mi to žiaľ potvrdzuje, že najistejšou cestou k záhube MHD v tom-ktorom meste je pustiť k tomu "fandov", ktorí obdivujú odporové trombelusy, Ráby, T3 výhradne v pôvodnom laku, K2 s vlnitým plechom atď.. Absolútne sa nedokážu vžiť do kože obyčajného cestujúceho, ktorému je to jedno a chce sa odviezť odniekiaľ niekam. Už samotný fakt, že sa na T3G nakúpili pantografy a nie trebárs Vogel sedačky, jasne dokladuje to, pre koho sa ot robí - ešte raz opakujem - celá MHD v Bratislave je hračky, model 1:1 pre pár členov managemnetu a jediné, čo im chýba k jeho dokonmalosti, sú tí otravní vlci...
I.
Reply on: frenky #17806:
Slintyhnus je sice odporný shit ale kedy si konečne dáte vysvetliť, že ten kus, ktorý ste mali v Bratislave bol vadný a že normálny kĺbový Slinťák ide ako z reťaze odtrhnutý?
I.
Reply on: tr3mp #17825:
Tak to ma v Presove iba Trojica, najvytazenejsia zastavka v centre 🙂 Tam ide za 1 hodinu rannej spicky 60 spojov v jednom smere, z toho nieco vyse 30 klbovych... (ale vzhladom k tomu, ze to su spoje na 26 linkach do mnozstva roznych cielov, je jasne, preco by sa v PO neuzivila elina 🙂 ) Ale na tu Petrzalku by sa aj dve-tri tramvajove vetvy hodili, ked tak pozeram... a nielen tam...

A vobec - iste ste uz niekto z vas Blavakov uvazovali o najjednoduchsej konstrukcii elinovej trate do DNV. Kde a ako by ste riesili vedenie trate?
Ad:15m vs.96

Premavka cez tyzden-skolsky rok:
96-kove poradia su cestujucimi vyuzivane nerovnomerne - v smere Holicska-Nove mesto pri rannom dieli ma napriklad (1) poradie s odchodom z Holicskej 6:17 v podstate az po zastavku Pristavny most takmer plne vozidlo, po zastavku Maximiliana Hella je uz bus obsadeny tak do polovice, maximalne do dvoch tretin. Ale poradie (2) iduce za (1), s odchodom z Holicskej 6:25 ma vozidlo plne tak do dvoch tretin po Pristavny most - sedadla obsadene vsetky a stoji asi 15-20 ludi:cize-udrzi sa aky taky "komfort cestovania". V smere do Petrzalky v rannom dieli su vsetky poradia vytazene tak do polovice az dvoch tretin kapacity klboveho busu-malokedy sa stane, ze je voz vyslovene "narvaty". V popoludnajsom dieli sa ale situacia meni- v smere na Nove mesto sa v 8 z 10 poradi vozi 10 a pol cloveka + wzduch a v smere do Petrzalky sa bus zaplni tak do dvoch tretin kapacity od zastavky Gagarinova, pripadne az od Pristavneho mosta.
Nasadenie 15m vozidla pri zachovani sucasneho intervalu ma PRE i PROTI: PRE-ekonomickejsie vyuzitie kapacity 15m busu pri vyssie spominanych skutocnostiach.PROTI-ako som uz uviedla, niektore poradia byvaju "vytazenejsie" aspon v jednom z dvoch dennych prepravnych dielov-a ked je velkokapacitny klbovy bus trebars na (1) poradi vytazeny do 2 tretin, v 15m by si uz cestujuci sliapali po nohach a narusil by sa aj ten posledny zvysok "komfortu" pri cestovani 96-kou.
J, Andy, Papyr: Tak som si zratal frekvenciu spojov. Mne odchadza za hodinu zo zastavky Lachova v spicke pracovneho dna 2*44 spojov oboma smermi (vsetky klbove). Oboma smermi je to interval 41 sekund. Z blizkej zastavky Hrobakova je to dokonca 2*53 spojov, interval 34 sekund 🙂
Reply on: Turbo #17811:
Mas pravdu! Vsetko je to o peniazoch. Ak nie su, tak potom sa tazko robi nieco nove, ci lepsie. V danych pomeroch robime maximum, co sa da (aspon z mojho pohladu). Aj my by sme radi zriadovali pruzne upevnenia kolajnic vsade tam, kde je to mozne, aj my by sme radi davali gumokov do kazdeho priecestia, aj my by sme radi podbijali kolaj v pravidelnych a castejsich intervaloch, aj my by sme radi zriadovali zatravneny zvrsok.....Aj my by sme radi....atd.....Ale len chciet nestaci, treba k tomu peniaze. A tych nie je vela. Ostava mi len povedat, ze vsetky peniaze urcene na kolaj sa cerpaju az do posledneho haliera...ziadne nevycerpane prostriedky nie su. A to nas vsetkych moze asi tesit. Ale to je asi tak vsetko.....bohuzial....:-(
Reply on: Spectre #17813:
j aviem, ze to nieje otazkou zvhrlosti. Ja som len podotkol, ze ten, co tu nebol netahal. To je vsetko. A velakrat sa tu uz pisalo, ze v Prahe maju take co tahaju. Ja viem.
A inak neboj sa ja mam taky isty nazor na Karosy ako ty. 😉
Dnes som na nejakom TAMe videl na zadnom okne reklamu na klimatizaciu 😉 Vypada to tak dost provokativne pre cestujucich 😛

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement