Týždeň som bol odcestovaný a ten istý týždeň som teda nečítal toto fórum. Teraa som si to zlízol, a musel všetko prečítať....
PO PRVÉ
Ad Karosa vs. Ikarus: Čítam a neverím. Ohromne ma pobavili a zaujali príspevky o "zvrátenenj konštrukcii". Autor si skrátka pozrie nákres vozidla a usúdi, že vozidlo je zvrátené. Pritom ja ním cestujem každý deň a nezaznemanal som výraznejšie "zvrátenosti". Ďalej čítam, že zvrátená Karosa má zvrátený aj kĺb aj zadnú časť. Asi som blbec ja (to sa všetkým ospravedlňujem), ale odprisahal by som, že mi celkom nedávno vodič Karosy B961 hovoril, ako výborne je ten "zadok" spravený, že pri vytáčaní ho môže celkom ignorovať a nie sa vždy báť ako o zadok Tambusu, že kam ním švihne.
Ďalej ma ohromne zaujali vyhlásenia, že niet inej spásy pre BA ako 200 Citár. Doslova so smiechom píšem túto otázku: Vy si ozaj myslíte, že keď ste nezvládli prevádzku ani Karosy B741, tak zvládnete prevádzku Citara? Vy očakávate, že Citaro bude v BA podmienkach odolnejšie? Hmmm.... pripojil by som smajlíka, ale taký škeriaci sa asi ani neexistuje...
Viete čo? Mne je to v podstate jedno. Vzhľadom na to, že som vyše 400 km vzdialený od hlavného mesta mi môže byť jeho MHD ukradnutá (i keď skutočne nie je). Pre mňa, za mňa, kúpte si Mercedesy, Volvá, Scanie...
PO DRUHÉ
Rozprával som sa dnes so známym - vodičom, a ten mi na Karosách B950 vytkol tieto veci:
- debilne umiestnené ľavé späťtné zrkadlo, ktoré sa presunulo po zmene dizajnu čela zdolu nahor viac dozadu (platí i pre CityBus)
- neskutočne blbé prevody u Karosy B932. Preraďuje sa veľmi ťažko, prirovnal ju k RTO-čkám... Za všetko hovorí fakt, že všetky 3 prešovské ks B932 už mali zlomenú a menenú páku.
PO TRETIE:
m@rtin: Informoval som sa u vodiča, ktorého osobne poznáš, čo nefunguje na prešovskom CityBuse a čo údajne nefunguje ani na tých pražských (nie na všetkých, ale na mnohých):
Problémom je vyhriavenie pre vodiča, kedy sa privedie horúca voda do malého okruhu, ktorý vyhrieva priestor pre vodiča. Finta je v tom, že topenie zapneš, ale nevypneš. Vypnúť sa Ti ho podarí po mnohých, mnohých, mnohých márnych pokusoch, alebo sa na to vykašleš a vypne sa nepochopiteľne samo.
Servisáci Karosy sa tomuto venovali len okrajovo a na vlastný návrh, kedy sa sami "zo srandy" nespýtali, či s tým nemáme problém, keďže pražské CityBusy s tým problém majú. A problém s tým má aj naša 343-ka. Servisáci totiž pôvodne prišli opraviť záludnú a nekonečný čas sa ťahajúcu drobnú "chybičku krásy" 343-ky..: keď vypneš baterky, nemôžeš otvoriť ani zatvoriť dvere. Je už trápne v 21. storočí nechávať vo vozovni na CityBuse pootvorené okno, aby ráno vodič cezeň prestrčil ruku, zapol baterky a otvoril si predné dvere. Neskôr mu naši mechanici "úkon" uľahčili tak, že dvere teraz "otvára" tak, že používa tlačidlo pre mimoriadne otvorenie dverí - vysaje z nich vzduch a dvere si otvorí manuálne.
Len ako preličku hovorím, že servisáci neopravili ani jednu z uvedených chýb. Nevedeli ich opraviť. Škoda... Jednoducho CityBus...
PO PRVÉ
Ad Karosa vs. Ikarus: Čítam a neverím. Ohromne ma pobavili a zaujali príspevky o "zvrátenenj konštrukcii". Autor si skrátka pozrie nákres vozidla a usúdi, že vozidlo je zvrátené. Pritom ja ním cestujem každý deň a nezaznemanal som výraznejšie "zvrátenosti". Ďalej čítam, že zvrátená Karosa má zvrátený aj kĺb aj zadnú časť. Asi som blbec ja (to sa všetkým ospravedlňujem), ale odprisahal by som, že mi celkom nedávno vodič Karosy B961 hovoril, ako výborne je ten "zadok" spravený, že pri vytáčaní ho môže celkom ignorovať a nie sa vždy báť ako o zadok Tambusu, že kam ním švihne.
Ďalej ma ohromne zaujali vyhlásenia, že niet inej spásy pre BA ako 200 Citár. Doslova so smiechom píšem túto otázku: Vy si ozaj myslíte, že keď ste nezvládli prevádzku ani Karosy B741, tak zvládnete prevádzku Citara? Vy očakávate, že Citaro bude v BA podmienkach odolnejšie? Hmmm.... pripojil by som smajlíka, ale taký škeriaci sa asi ani neexistuje...
Viete čo? Mne je to v podstate jedno. Vzhľadom na to, že som vyše 400 km vzdialený od hlavného mesta mi môže byť jeho MHD ukradnutá (i keď skutočne nie je). Pre mňa, za mňa, kúpte si Mercedesy, Volvá, Scanie...
PO DRUHÉ
Rozprával som sa dnes so známym - vodičom, a ten mi na Karosách B950 vytkol tieto veci:
- debilne umiestnené ľavé späťtné zrkadlo, ktoré sa presunulo po zmene dizajnu čela zdolu nahor viac dozadu (platí i pre CityBus)
- neskutočne blbé prevody u Karosy B932. Preraďuje sa veľmi ťažko, prirovnal ju k RTO-čkám... Za všetko hovorí fakt, že všetky 3 prešovské ks B932 už mali zlomenú a menenú páku.
PO TRETIE:
m@rtin: Informoval som sa u vodiča, ktorého osobne poznáš, čo nefunguje na prešovskom CityBuse a čo údajne nefunguje ani na tých pražských (nie na všetkých, ale na mnohých):
Problémom je vyhriavenie pre vodiča, kedy sa privedie horúca voda do malého okruhu, ktorý vyhrieva priestor pre vodiča. Finta je v tom, že topenie zapneš, ale nevypneš. Vypnúť sa Ti ho podarí po mnohých, mnohých, mnohých márnych pokusoch, alebo sa na to vykašleš a vypne sa nepochopiteľne samo.
Servisáci Karosy sa tomuto venovali len okrajovo a na vlastný návrh, kedy sa sami "zo srandy" nespýtali, či s tým nemáme problém, keďže pražské CityBusy s tým problém majú. A problém s tým má aj naša 343-ka. Servisáci totiž pôvodne prišli opraviť záludnú a nekonečný čas sa ťahajúcu drobnú "chybičku krásy" 343-ky..: keď vypneš baterky, nemôžeš otvoriť ani zatvoriť dvere. Je už trápne v 21. storočí nechávať vo vozovni na CityBuse pootvorené okno, aby ráno vodič cezeň prestrčil ruku, zapol baterky a otvoril si predné dvere. Neskôr mu naši mechanici "úkon" uľahčili tak, že dvere teraz "otvára" tak, že používa tlačidlo pre mimoriadne otvorenie dverí - vysaje z nich vzduch a dvere si otvorí manuálne.
Len ako preličku hovorím, že servisáci neopravili ani jednu z uvedených chýb. Nevedeli ich opraviť. Škoda... Jednoducho CityBus...
Spectre
Btw., oblubena tema: Zvratenost Karosy. Rozmyslal som nad tym, preco sa napr. nezacala vyrabat B831? Neviem, ako bol ten autobus urobeny konstrukcne, ale minimalne interierom a dverami normalnej velkosti bol urcite vhodnejsi do mestskej premavky, na odporny dizajn nepozerajuc. Preco? Pretoze keby tak ucinili, dopadli by ako Ikarus. Podla mna nebol hlavnym kamenom urazu Ikarusu vyvoj rady 400 ako takej, pretoze ta je napr. v Madarsku relativne rozsirena. Ovela vacsia chyba boli, ako tu uz niekto spomenul tie NP vozidla. Vyrobit NP vozidlo je predsalen trochu tvrdsi oriesok. Karosa mala viditelne lepsich manazerov, ako technikov, co plati aj dodnes.
Ozaj, kedysi Karosa robila zajazdak, tusim HD12. Co sa s tym typom stalo? Preco sa prestal vyrabat?
Posledna otazka: Ako ma riesenie blokovanie dveri rada 9xx. V medzimestskom som to videl a tam je to ultra-debilne. V mestskom autobuse v Brne tam vsak boli len akesi magnety, alebo co. Ziadna zapadka, ani mechanicky zamok. Co na to povedia odbornici na Karosu (m@rtin)????????