Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #166555:
Tam sa stavia Juzne mesto
Taká nezvyčajná otázka. Robil niekto vodičák v DPB? Ide mi o skupinu "C" čo som pozeral DPB má najlepšiu cenu, ale cenník ma trošku nezrozumiteľne napísaný. Ak áno aké máte skúsenosti? Resp. aký vozový park majú? ?
Reply on: no.ev.di. #166547:
Veď tie minibusové linky neoficiálne sú zadarmo. ? Alebo videli ste niekto niekedy revízora v akcii v minibuse?

Prečo vznikol pri umelom kopci za Petržalkou smerom na Jarovce/Rusovce v oboch smeroch priestor na zastávku MHD? Stačí už len označník osadiť. Čo sa tam chystá?
Reply on: TeBeCe #166551:
Takže asi preto DPB potreboval od Doprastavu súrne dodanie asfaltu. ?
http://zverejnovanie.dpb.sk/doc/3013
Reply on: Mike #166550:
Ja k L95 len tolko, ze cez vikend sa podla mna uplne zbytocne pridavali minuty, nakolko vacsina spojov dokazala ist aj na +3. Cize teraz mozu ist aj na +5, samozrejme, ak sa nebudu vliect. Cez tyzden si myslim, ze to je namieste, ale cez vikend zbytocne mrhanie vozom aj vodicmi.
Reply on: TeBeCe #166551:
Ano už tam je spravený preto aj plac 🙂
Reply on: Ignác Igor #166549:
Ja zas mám postrehy na L63: smer Lamač nebol dôvod pridávať ani minútu, smer Avion pridanie minút je namieste, avšak 5 je moc, stačilo 2, max. 3 a aj tie sa mali pridať ku koncu trasy na Trnávku. Nehovoriac o tom, že nedele doobeda a víkendy po cca 18tej sa už dalo dojsť do avionu občas aj na +2, väčšina vodičov chodila na 0. Ato stačilo ísť po trase max. 55 kmh, tam kde je 70tka tak 70kmh. Keby sa vyhodnocovali DAT-karty z palubákov, asi by vyšli iné hodnoty či a koľko min. pridať...

L70: ok že sa pridáva smer nový most, akurát sa pridala minúta medzi Vlčie Hrdlo zastávka a Vlčie hrdlo práve po tom, ako tam na víkend vypli semafory, teda po starom to reálne trvalo 2min. podľa chrono 1 min. po novom to trvá reálne 1min. podľa chrono 2 min. A druhá minúta sa pridala medzi prístavný most a prievozskú, čo je ok. Akurát odchody zo ŽST PB ostali pôvodné. Po príchode L70 pod nový most bolo po starom 5 min. (ak došla presne čo bolo priam nemožné) do odchodu liniek 37 a 91. Stalo sa že L70 meškala 5min. a prípoje pred nosom zdrhli. Teraz sa pridali smerom podmost 2min. Ale ak ostali odchody zo ŽST PB, rovnako ako pôvodne sa môže stať že sa zo 70tky nestihnú pod N.Mostom prípoje. Akurát to už bude meškať iba 3 min., nie 5 ako pôvodne...?
Dovoľte mi napísať krátku reakciu k článku "Víkendová doprava sa spomaľuje". Môžem sa vyjadriť k linkám 56, 65 a 95. Na linke 56 bola požiadavka pridať minúty smerom do Rače. Smerom na Studenú je to absolútne bez problémov, tam by sa dalo aj ubrať. Vo večerných hodinách nebol problém prísť do Rače aj so 7 minútovým meškaním. Cez víkend to bol tiež problém, a keď sa k tomu pridali aj padnuté závory na žel. priecestí, tak 10 minútová sekera taktiež nebola ničím výnimočným. Linka 65 potrebovala minúty iba smerom na Čiližskú, opačný smer bol v poriadku, aj tu by sa dala 1-2 minúty ubrať. Linka 95 potrebovala minúty iba smerom do mesta. Mne osobne sa nepodarilo na uvedených linkách nikdy prísť načas na druhú konečnú v tom "problémovom" smere.
Reply on: no.ev.di. #166547:
To je pravda, no ale to ze ludia nevedia pochopit ze nie kazdemu sa da vyhoviet a ze je potrebne sa kus prisposobit je stare zname, zadarmo a az mne pred dom, vykurene, nove, kazdych 5 minut a podla moznosti poloprazdne aby tam nebol vydychany vzduch, tlacenica a dalo sa aj sadnut ?
Reply on: 810zssk #166543:
"Občania to evidentne chcú." To je akože postačujúci dôvod?! Keby sa splnilo všetko čo "občania evidentne chcú", tak by tu bol pekný bordel! Občania to evidentne chcú zadarmo, no evidentne potom za nejaké dva roky nechcú pochopiť, že akosi charita sa prejavila na prázdnejšej kase. Dodatočný prejav ešte môže byť aj pokles počtu cestujúcich čo za MHD platia, teda tí čo robia tržby dopravcovi. Aj v Bratislave by chceli minibus linku do každej prdele a najlepšie rovnako zadarmo ako v Prahe, ale keby im potom oznámli :"Hold, ľudia, smola! Niesú money, ideme škrtať spoje." Nikto nemyslí dopredu totižto! Ak ak, tak v horizonte kratšom ako pol roka ?
Reply on: Ike #166539:
Ale suhlasim s uvodom, tie dovody co odporcovia uvadzaju na nezucastnenie su absurdne. Ja ak sa nezucastnim tak z lenivosti... a tiez preto aby DPB nevedel ci nam treba 30 minutovy listok 🙂
Reply on: Ike #166539:
A pri MHD ci PAL nebodaj nema mesto/VUC info o vytazenosti?
Reply on: no.ev.di. #166538:
GOOGLE!
Reply on: Valec #166537:
Odpust, ale zistovat kolko ludi by potrebovalo 30 minutovy listok za vyse 900 mil korun....

Politicka objednavka je tiez dolezita. Ak niekto vyhral volby lebo obcania chcu aby deti do 15r jazdili zadarmo tak why not? Obcania to evidentne chcu. Apropo, funguje to tak v mnohych mestach aj na zapade, ze deti do 15 su zdarma.
Reply on: Valec #166537:
to je ten kreténizmus, že "nemáme peniaze" ale ideme rozšíriť klientelu, ktorá bude cestovať zadarmo a tá musí byť rada, že je rada, zataiľ čo tí, ktorí si platia sa môžu aj dosrať, že sa počet spojov redukuje ?
Reply on: Valec #166537:
Keďže ROPID je banda šotoušov, nieto divu.
Ako INKA by si chcel organizovať dopravu, ak nie na politickú objednávku?
Aký má význam prejazd pre IAD cez električkovú trať kde kedysi stáli kúpele Centrál? ?
Reply on: Valec #166537:
Inak zákonite som sa stretol s názormi:

- sčítanie je nepresné a blbosť a tak sa ho nezúčastním (teda príčina je zároveň dôsledok)

- sčítanie je zneužitie súkromných údajov (na stránke sociálnej poistovne a katasterportalu sa vôbec o sebe nedozvieme podľa môjho názoru mimoriadne citlivé údaje, ktoré sú na internete voľne dostupné)

- štát má informácie (práve v otázke dopravnej dostupnosti by ma zaujímalo, aké má štát informácie)

čo sa týka výberu dopravných prostriedkov, tak tie sa určovali podľa ich možnosti rozvoja:

- Lanovkou sa vozí do práce extrémna minorita (menej ako milióntina obyvateľov)
- Výťah nefinancuje štát, ale o jeho zriadení rozhodujú vlastníci domu zo súkromných finančných prostriedkov
- Lietadlá sú determinované kapacitou letísk, ktorá je pri vnútroštátnej doprave zjavne postačujúca
- Autá - ide o prehľad, koľko vozidiel sa pohybuje po ceste z dôvodou možnosti ich rozvoja (cesty stavia spravidla štát z verejných financií)
- MHD - ide o prehľad, koľko má príslušná obec (podľa miesta školy, bydliska, zamestnania) investovať do MHD
- autobus (nie MHD) - to isté, ale prímestská doprava
- vlak - taktiež železnice nestavia vo väčšine súkromník
a potom tieto štatistiky dobre slúžia na vzájomné porovnanie podielu jednotlivých majoritných zložiek dopravy podľa použitého d. prostriedku

moje dve námietky:
- chýba tam cyklistická doprava (hoci najčastejšie využitie je vzhľadom na klimatické faktory naozaj veľmi nepravdepodobné, pokiaľ nie som fundamentalista - aj keď od mája do októbra chodím na biku, viac km najazdím autom)
- chýba tam údaj o vzdialensoti do práce, aby ho bolo možné porovnávať s časovým trvaním
Reply on: MatejBA #166536:
a tá koľko na rok stojí? Nie je to niečo ako v BA, že študenti mohli jazdiť na zľavnené lístky ale museli mať takú tú kartičku s fotkou, ktorú si museli dať každý rok predĺžiť platnosť a stálo to nejakých 10sk? Tak či onak, ale cestovali na lístky, t.j. platili si.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.