Vstup do Eurovey z Pribinovej je naozaj príkladom arogancie ku všetkému, čo sa nevezie v aute. Štvorprúdová cesta a chýbajúci chodník v centre mesta! Vstup bez auta neželaný.
Vidiš, ja som si na 6614 nič nevšimol . Pokial viem, tam ani klb nehrka. 6636 mi vzadu pripomína zvuk ručného mixéra, to sa len tak nepočuje ? 6632 je tiež žial v poslednom čase dosť rozheganý. Vozy radu 663x zakratko budu potrebovať prehliadky/opravy, takže tie generalky dúfam budú opäť (niekedy) aktuálne.
Lenže tu ide o to, že Blaguss má (ako som predpokladal) aj naďalej záujem mať tam CP svojej linky do Viedne uvedený, ale Inprop ho v decembri 2010 už nezverejnil.
Na www.cp.sk v časti "Šepkár", bod 5 "Obsah a garancia dát" Inprop uvádza (časť z toho som vyznačil veľkými písmenami):
"CP pracuje s dátami, ktoré sú obsahom Celoštátneho informačného systému o cestovných poriadkoch (ďalej len CIS) a s ďalšími cestovnými poriadkami, ktoré zhromažďuje INPROP, s. r. o. CIS obsahuje schválené cestovné poriadky liniek verejnej vnútroštátnej linkovej dopravy s výnimkou cestovných poriadkov liniek mestskej autobusovej dopravy prevádzkovaných na území mesta, SCHVÁLENÉ CESTOVNÉ PORIADKY LINIEK VEREJNEJ MEDZINÁRODNEJ LINKOVEJ DOPRAVY, KTORÉ MAJÚ NA ÚZEMÍ SR ZASTÁVKU PRE NÁSTUP ALEBO VÝSTUP CESTUJÚCICH a údaje z platných cestovných poriadkov železničnej dopravy."
Takže aj keď žiadny zákon ani nariadenie neprikazuje dopravcom poskytovať Inpropu akékoľvek údaje, podľa tohto bodu to vyzerá, že je (aspoň teoreticky) v záujme Inpropu mať tú databázu kompletnú. ?
Ale zaujímavé, že 801-ka a 901-ka (ako píšem v #166387 ) tam sú aspoň medzi MHD - aj keď to nie sú linky MHD...
Však ja nikde netvrdím, že je to správne. U nás sme to na rozdiel od ČR dotiahli tak ďaleko, že ŽSR ako jediný majiteľ železničného cestovného poriadku má exkluzívnu zmluvu podľa ktorej ho dodáva len Inpropu, takže ak by chcel niekto vlastný vyhľadávač zaŕňajúci aj vlakové spojenia, tak má proste smolu. ?
ja len dodám, že vo všeobecnosti možno (až na drobné výnimky) rozdeliť ulice na 4 druhy podľa názvoslovia
akostné - napr. Mrkvičková (podľa zdrobneniny mrkvy)
podľa osôb - Mrkvičkova (podľa Jožka Mrkvičku)
podľa osôb celý názov - Jozefa Mrkvičku
podľa osôb (celý) názov žena - (Petry) Mrkvičkovej
smutné je, že často krát v prípade skloňovania mužského priezviska podľa rodu hrdina dochádza k chybán aj na oficiálnom značení (označníky, návestidlá, tabuľky na domoch, poštová korešpondencia)
a potom vzniká napríklad Bosáková, Einsteinová, Eisnerová, čo znie skutočne amatérsky.
Inak uvedený súvis je vhodný aj pre hodnotenie genézy názvu v prípade nejanosti. Napríklad veľa ľudí nevie, čo je Pečňa, ale tým, že názov je Pečnianska s krátkym A, tak je jasné, že to bude nejaké vlastné meno
na túto tému odporúčam Bratislavskjý topografický lexikon, vyd. Tatran, Bratislava, 1990.. aj keďsú tam iba ulice k tomu dátumu... ale aj rôzne historické pomenovania napr. lokalít...
Ty čo tu splietaš? Žiadny zákon ani nariadenie neprikazuje dopravcom poskytovať akékoľvek údaje spoločnosti Inprop. Čiže na cp.sk (resp. akejkoľvek ich modifikácii) náješ iba údaje od tých dopravcov, ktorí dobrovoľne tieto údaje poskytnú. Takže môžeš sa obracať kam chceš, nič ti to nebude platné. ?
Valec