Ak by tam zábradlie nebolo (a prechod bol rovno), prišiel by si kolmo ku ceste. Takto prichádzaš chrbtom ku prichádzajúcim vozidlám, čo JE prinicipiálne zle ?
"Ta trasa na Zeleznu ma jednu chybu. Ty, ja Hlboku vyslapeme - ale mnoho cyklistov nie. Tam to treba riesit menej strmym svahom. Trebars vyuzit ten betonovy chodnik na Prazskej nad cestou. Zial ten konci dolu schodami a napaja sa na chodnik, kde sa na bajku uz jazdit nesmie a ani neda."
Prvá vec, trasa po Hlbokej je v územnom pláne, takže tú si nekreslil len tak hocikto
Stúpanie na Hlbokú nevyšliape každý. Ja tade bežne chodím na mestskom bicykli, ktorý nie je stavaný na takéto stúpania a riešim to úplne jednoducho - zosadnem z bicykla a vytlačím ho. Cesta hore mi trvá 5 minút, oproti prípadnej jazde na bicykli strácam max. 2 minúty. Výhodou však je, že až po Patrónku sa ide dole kopcom.
Betónový chodník je úzky, pomerne neprívetivý a naviac tie schody sú bariéra, ktorej odstránenie by stálo veľa voči tomu, aký by bol prínos. To už radšej zjednosmernenie Jaskového radu pre IAD (v smere z Kramárov) a povolenie obojsmerného vjazdu cyklistom. Je tu omnoho menšie stúpanie a pri ceste zo severnejších častí centra na západ je to aj skratka.
No ved o tom prave pisem. Ja nenavrhujem riesit Zeleznus tudnicku - ta je uz de facto vyriesena - ja navrhujem riesit pristup z centra mesta k nej. Alebo vseobecne k nej.
L66 prichádza z opačnej strany, kde sú chodníky po jednej aj druhej strane ale ja som mal na mysli príchod od Šafka. No s tou L66 si to trafil. Ja veru na Eurovee nevidím nič zlváštne. Je to síce pekne všetko presklené a má to krajšie tvary než konzervatívnejšie poňatý Aupark, no to čo Eurovea ponúka je maximálne monotónny sortiment a síce 90% obchodov ponúka iba oblečenie, potom nejaké doplnky, nejaká kozmetika a to je všetko+BILLA. Dosť blbo sú riešené eskalátory, kde máš napr. pri vstupe eskalátor, ktorý ťa vyvezie hore, no opačne už musíš ten eskalátor hľadať, pre určitý komfort a prehľadnosť by som ich robil tak ako sú v Auparku, teda pár hore+dole. Ďalšia vec, čo by som vytkol, že mohli do samotnej budovy zakomponovať viac zelene, t.j. niečo čo by oživilo príjemne interiér budovy (na Spektre bola o tomto geniálna relácia) a tiež viac zelene v okolí a nie vydláždený západný vstup do Eurovey, to je fakt nápaditosť ako za socializmu ? Zle je tiež vyriešený presklený strop obyčajnými sklami cez ktoré sa vyhrieva budova zvnútra, čo je v lete dosť nepríjemné. Ak by som to mal zhrnúť, tak namiesto Eurovey mohli radšej upraviť breh, zunifikovať ho s protipovodňovou ochranou na nábreží a spraviť tam radšej park. Po Pribinovej mohla kľudne premávať električka, bez odbočky pri Malej scéne a mohla ísť popod námestie pred SND, vyústiť na Landererovu a po Košickej k existujúcej trati, čo bol ostatne aj kedysi plán mesta takúto trať vybudovať. Beztak o pár metrov ďalej pri ASMN bude stáť ďalšie administratívno-obchodné centrum, takže nejakú absenciu Eurovey by nikto nepocítil. Iba ak tak menej áut a menší nápor na linky MHD + príjemné prostredie s parkom pri Dunaji a divadle.
Co mi zas vkladas dojem? Kde som ja napisal, ze mam z Pribinovej dobry dojem? Je tam vela veci riesenych zle, to je pravda, napisal som preboha niekde opak??
"Rekreacnych cyklistov je podstatne viac"
O tomto by sa dalo dosť polemizovať, lebo časť z tých rekreačných odrádza na ceste do práce práve chýbajúca infraštruktúra. Mimochodom, navrhješ prvotne riešiť Železnú studničku, a ako sa k nej mám dostať, keď neprejdem centrom?
Re #166314 810zssk: Mimimálne nevhodné je to, že to zábradlie je riešené presne opačne - pre ľavostrannú premávku, keďže (chodec by mal prichádzať čelom k prichádzajúcim autám).
Re #166322 no.ev.di.: "Fakt je ten, že Pribinova je riešená strašne hlúpo, čo sa týka presunu peších."
A tu si si odpovedal, prečo je tam (pre jedného tunajšieho diskutujúceho, ktorý tam chodí prežívať chvíle nákupnej rozkoše) linka 66 tak strašne dôležitá. ?
ten stredný pás mohol byť v pohode reservé pre električku a mohli sa tam točiť podaktoré linky. Možno hudba budúcnosti, ak nepríde nejaký "mudrc" s tým, že električka ohrozuje ľudí, je neeokologická a neviem čo všetko ?
Mas pocit, ze ludia prechadzaju cestou od Safka do Eurovei na 2. stranu ? ? Ja ako aj ostatni si ideme pekne po ceste vedla parkoviska. Tie 2 prudy pre IAD v kazdom smere tam vyznievaju uplne komicky.
Táto prezentácia je zameraná na prvotné, menej nákladné riešenia (aj keď občas pridáva pokročilejšie vizualizácie), nie na celé obdobie 2011-2014 alebo ďalej... samozrejme, že radiály, riešenie Patrónky, atď., musia byť taktiež v koncepcii cyklistickej dopravy.
A prečo ďalej nečítaš, zato, že s jednou vecou nesúhlasíš?
V prezentácii nebýva priestor pre podrobné popisovanie vecí, preto to nie je bližšie vysvetlené. Nevhodné na zábradlí je to, že zbytočne diriguje chodcov, Pribinova má byť, a aj je, upokojená zóna dopravy. Navyše ani z estetického hľadiska zábradlie veľmi neprispieva tvorbe atraktívneho verejného priestoru, podobne ako Klemmfixy pri vjazde do podzemných garáží.
Zrušenie cesty pre IAD na Štúrovej by nebolo tak úplne od veci. Vôbec nič by sa nestalo, keby sa obmedzil pohyb IAD v centre, okrem pár ulíc. Jednoznačne by bolo veľké plus keby sa zrušila možnosť pojazďovania trate na Mostovej autami. Vjazd do podzemných garáží by bol umožnený z nejakej bočnej ulice. Zvýšilo by to bezpečnosť chodcov a viac ľudí by využívalo na pohyb ekologické električky. Znížil by sa tiež počet áut parkujúcich na chodníkoch, ako aj nároky na parkovacie miesta v centre mesta. Fakt je ten, že Pribinova je riešená strašne hlúpo, čo sa týka presunu peších. Keď ide človek od Šafka a prejde cez prechod pri Umelke, tak zas musí prejsť na druhú stranu, lebo tam chýba kus chodníka ?
To je fajn, že Pettovi by stačilo (ak raz bude petržalská električka ?) len zaasfaltovať koľajnice, žiaľ, sú aj ľudia, ktorí majú o uliciach typu Štúrova iné predstavy, než je dnešná realita a človek sa musí kvôli parkovaniu a prázdnym jazdným pruhom tlačiť na úzkom neprívetivom chodníku. Štúrova na vizualizácii nie je tvrdá pešia zóna, ale pešia zóna s povoleným jednosmerným vjazdom. ?
intony