Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #165705:
postup asi taký istý, ako keď sa vyvráti poľský autobus v rumunsku
Reply on: Mike #165706:
Od teba som zvyknutý na príspevky vyššej informačnej hodnoty. ? Ako som tu už neraz spomínal, moje otázky sú niekedy "uisťovacie". Teda odpoveď predpokladám, ale nie som si istý.

Tu však väčšinou neviem alebo "nedocvaklo" mi.. Ak mi niekto odpíše k veci (rozumne), možno zistím, že časť z toho mi mohlo napadnúť...

Ale tak - nie je to zaujímavá téma na diskusiu?
Reply on: 810zssk #165701:
tak to napadlo aj mňa, ibaže teba uniklo to, že kde by si cestujúci, ktorý by začínal cestu vo vlaku označoval ten lístok?! Si ho pôjde cvaknúť do autobusu a vráti sa k vlaku, pričom mu zatiaľ bude bežať platnosť lístku? ZSSK nebude inštalovať označovače na časové lístky tak skoro, preto som premýšľal nad tým, kde by si ľudia označovali lístky.
Reply on: Peon #165705:
Preboha občas zapoj aj to čo máš v hlave, myslím že sa to volá mozog.
Ale najlepšie asi zistíš, ak sám zinscenuješ nejakú MU v Rakúsku na 901/ v Maďarsku na 801, kľudne môže byť aj nehoda busu s Tvojim igk a uvidíš, ako sa to bude riešiť. ?
(SNÁĎ LEN) HYPOTETICKÉ OTÁZKY. Pre mňa zahalené rúškom tajomstva...

Re #165702 Peon: Pri dopravných nehodách a napr. zraneniu cestujúcich vo vozidle asistuje oblastný dispečer alebo nehodovka DPB. Stalo sa už niečo podobné aj na 801-ke alebo 901-ke v Maďarsku / Rakúsku - neviete náhodou? ❓

Keďže prítomná býva aj polícia a RZP, ako sa to celé rieši? Keďže naša RZP tam nemôže zasahovať (a polícia asi tiež nie), určite je to zložité... Polícia totiž, pokiaľ viem, môže v inej krajine EÚ v schengene zasiahnúť do určitej vzdialenosti od štátnej hranice iba pri cezhraničnom prenasledovaní - bezodkladne však musí kontaktovať tamojšiu políciu, ktorá to na svojom území preberie. A ak by "nebonedaj" museli zasahovať aj hasiči, predpokladám, že tamojší (z tej krajiny) by tam išli.

Príklad: Nedajbože nehoda 901-ky s rakúskym osobným autom. Ak nevie dispečer po nemecky ani anglicky, asi veľa neporieši..

S poistením vozidiel DPB v zahraničí je to ako približne? Sú poistené? A na krytie materiálnej škody cestujúceho napr. vplyvom dopravnej nehody má DPB nejaké poistenie do zahraničia?

PS: Za akým účelom jazdil oblastný dispečer do Hainburgu v prvý deň premávky 901-ky? Iba kvôli monitorovaniu počtu cestujúcich (na prípadné posilnenie dopravy) ALEBO aj nejaký iný dôvod bol?
Reply on: Mike #165703:
Ale na 32ky nedelne ani za toho Fera nedaju aspon Solarisy. Kazdu polhodinu to chodi a este aj kratasy, v ktorych sa ani len nedaju ulozit kufre ❗ ?
Reply on: Headdy #165700:
Bežný večer by postačoval SOR B9.5. (a to aj po skončení smeny v slovnafte). Iné je to nedele večer, keď rýclikmi prichádzajú študáci s batohmi a idú na intráky (resp. ubytovne) na Trnavskom mýte, do Prístavu a do Vlčieho Hrdla. Zhodou okolností práve v kritickom čase večer ide na jednom spoji L74 sor B9.5 (prejazd zo 77), ale tam sa tiež všetci pomestia, aj keď sú natlačení. A iné je to teraz počas MS, keď musia byť všetky 74 kĺbové, a oprávnene. V úseku Hl.St - Zminý štadión sú niektoré večerné spoje značne plné (pred/po zápasoch).
Reply on: Hug0 #165699:
Prečo? ? Podľa mňa pri mimoriadnych situáciách by sa oblastným dispečerom zišiel megafón - možno aj za jazdy v aute napr. pri neobsluhovaných zastávkach by mohli ľudí informovať. ☺

Čo sa Valcovho príspevku týka, pri spustení 901-ky do Hainburgu po 9 h pod Novým Mostom dispečer (bez zosilňovača) ľudí informoval, že pôjdu naraz dva autobusy. Aby sa všetci netlačili do prvého.. Ak si dobre pamätám, oba boli na prasknutie - totiž vtedy jazdila 901-ka zadarmo...

Predpokladám, že informovať cestujúcich nie je prvoradou úlohou dispečerov. Na to je skôr zrejme telefonická infolinka DPB a samozrejme médiá prostredníctvom tlačového oddelenia DPB. A prostredníctvom letákov na zastávkach tuším oddelenie informatiky a koordinácie dopravy DPB.

A k cudzím jazykom: Operatívne v mimoriadnych situáciách ak je oblastný dispečer osobne prítomný (viď #165687 ) nech informuje on. Zaujímalo by ma či pri ich prijímaní sa vyžaduje aj aká-taká úroveň znalostí cudzieho jazyka..
Reply on: no.ev.di. #165697:

Efektivny a spravodlivy sposob oznacenia casoveho listka: Cestovny listok vlozte do oznacovaca a pockajte na oznacenie.
Reply on: no.ev.di. #165693:
napadla ma kombinacia 74+96, len neviem ako sedia a ci pri tom "lukrativnom" intervale by sa to vobec oplatilo.. ?

inak ako je to vlastne s vytazenostou 74ky vecer?
Reply on: Peon #165698:
To čo je za otázku ? ?
Reply on: Valec #165687:
Disponuje DPB nejakým megafónom? A oblastný dispečer by vedel túto informáciu podať aj v angličtiine (príp. aj nemčine)?
Reply on: Joyki #165695:
možno zadrem blbosť ale pre ako takú propagáciu by som to spravil tak, že by som to začlenil pri obnovení dopravy v úseku ŽST Nové Mesto - Petržalka ako linku BID. Teda by bola možnosť sa voziť vlakovou linkou S59 (v úseku Petržalka - Vajnory) a S95 (v úseku Petržalka - Rača) na mestskú tarifu. Keby sa to takto označilo a tieto CP by sa vylepili na príslušné zastávky a oznamy, že sa dá takto cestovať, možno by to pomohlo vyťaženosti vlakov na tomto úseku. Na ŽST Nové Mesto, Vinohardy, Prievoz a Raču, či Vajnory by ľudia mohli využiť aj vlak, čo by pri takejto propagácií ľudia využili. Bohužiaľ ma nenapadá žiadny efektívny a spravodlivý spôsob označovania časových lístkov. Ľahšie by to bolo s električenkami, ktoré by boli akceptované, pričom na jazdu do staníc Rača a Vajnory by bolo treba mať PCL na 1.+2. pásmo. Šlo by to teda spraviť tak, že platné by boli iba PCL a tí čo by nemali PCL kupovali by si podľa tarify dopravcu lístky na stanici alebo u sprievodcu.
Reply on: mrcheef #165664:
Nie som práve Senčan, čiže odtial domov nič a keby som aj bol Senčanom, ani tak nešiel by som autobusom. To len v krajnom prípade. ?
Reply on: 810zssk #165694:
Snád len niekolkoročná prestávka os.dopravy... ?
Posledny vnutrostatny vlak v Petrzalke a uuuplne posledny osobny vlak na UNS 🙂
http://www.flickr.com/photos/samomuransky/sets/72157626506831043/
Reply on: Valec #165687:
ja robím tak, že ak mi nejde tá linka, na ktorú čakám tak improvizujem, cestujem inak do cieľa cesty ? s tou L78 som to pravda nedomyslel, no cez pracovné dni je aj tá po ruke k dobru. Ja osobne by som volil presun s L98 od Bajkalskej, za 14mim som pri Technopole a za pár minút mi ide 83/95/99 dve zastávky na Romanovu a som doma ako na koni (do 25min). Keby som cestoval H3 a prestupoval na zast. Dvory na L83 môže sa stať, že sa tam pekne načakám ak nestihnem L83. L98 prejde od zimáku na úplný koniec Petržalky za 28min, pričom obslúži takmer celé Lúky, nevynechá žiadnu zastávku na trase, zatiaľ čo linka H3 obsluhuje iba vybrané zastávky po trase, takže na Jasovskú/Žehriansku sa musíš dotrepať pešo ak ti utečie L98 (čakať viac ako 6-8min sa na Bzovíckej na L98 neoplatí, lepšie je si to strihnúť k Jasovskej pešo). Ešte by som volil príp. kombinácie : 205+(na ASMN)88, 212+(na Kollárku)80, 205/212(na Saleziánoch)+68, 39+(Zochova)+93
Reply on: Mike #165681:
Som zásadne proti, uprednostňujem značky BMW a Porsche ? .
Reply on: Mike #165689:
Aj motyka obcas zadunci ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.