SOR nerieši design, interier, preto to aj tak potom vyzerá ako vyzerá. Osobne veziem sa s ním rád ( kvoli plynulejsiemu rozjazdu ako a jazde ) ale teraz v zimnom období ked chodíme naobliekaní tak dve sedadlá vedla seba su dost uzke pre 2 cudzie prísediace osoby . V Tedome nemame problemy si sadnut vedla seba dvaja v bundach.
hlavne moc nefilozofovať lebo sa ešte vyrobí nejaká blbosť... Najzaujímavejšie bude inak viete čo? Keď sa bude rekontruovať križovatka Jantárova cesta / Rusovská cesta pri Vlasteneckom námestí, to som zvedavý ako budú autobusy premávať, či to nejak plynule napoja, systémom akým to robili v Žiline pri Váhostave keď museli robiť mimoúrovňové križovanie aj s trolejbusmi a či tiež potiahnu plynulý oblúk od Nám. hraničiarov k Vlasteneckému a to "esíčko" zmizne.
Mimochodom nevie nikto z Vás v akom stave je realizácia projektu na vybudovanie odbočky z mosta Apollo na Bosákovu? Má to byť riešené nejaký podjazdom.
on trpí akousi veľmi silnou autosugesciou a namýšľa si jak Lukašenko, že zastupuje hlas ľudu ?
Re #161271 Marek1978: neviem na čom sa rehníš ale článok to je dobrý. Tie električky chodia na HOVNO! Síce teoreticky, ale iba teoreticky by tam mal byť preklad 4min ale to iba tak ako sa zadarí, že si to aj dakto všimol, že tento systém stojí za "hdp". K SORkám veľmi pekný postreh, že je to úzke a sedadlá tiež o ničom. Ako je sakra možné, že rovnako široký Mercedes a Tedom majú dosť pohodlné aj široké sedadlá aj uličky a SOR toto nemá?! Čo v Libchavách neplatí matematika či čo? Fakt toto poprosím vysvetliť, lebo aj keď si odmyslím svoju chronickú averziu voči SORu tak na toto by som rád poznal aj Vaše názory ?
Majú byť, zatiaľ nie sú. Každopádne v METRE si môžeš dohodnúť stretnutie a prísť si to tam pozrieť. ?
Re #161286 810zssk: Áno, manipulačné (obojsmerné) obratisko by nebolo od veci, ale stačí obyčajné jednokoľajné (to by kľudne postačilo aj počas medziobdobia 2013-15), nie hento. Rovnako by som navrhoval aj prejazdné výhybky (z jednej koľaje na druhú) na oboch stranách mosta a možno aj niekde pri Technopole a pred Janíkovým dvorom (v prípade MU by sa proste na istom úseku jazdilo po jednej koľaji, boli by síce meškania ale furt lepšie ako náhrada v podobe 5 busov, z toho polovica sólo).
Inak som velice zvedavy co nakupia... vcera sa mi postastilo previest sa 15T a tu by som teda v BA videl neskutocne rad, skvele vozidlo.. len sedadla by mohli objednat ine
Kolko bude to obratisko stat? Malo. Ja by som ho tam budoval aj tak - pre MU. Predstav si napriklad, ze sa stane nehoda niekde na radiale.. tak sa nasadi NAD len na usek Janikov dvor - Farskeho a cez most uz prejde elektricka, ktora bude znacne rychlejsia ako bus (95) cez Apollo. Dokonca by som ho riesil tak, aby sa podla potreby dalo vyuzit aj opacne, teda pre spoje na trase Janikov dvor - Bosakova.
Elektricka cez kruhak je imho blbost, nechal by som estakadu.
Co sa mi ale paci je zastavka Viedenska cesta/Artmedia, tu by som tam nechal (ked uz pre nic ine tak pre Aupark), s tym, ze v rannej spicke by ju vacsina spojov prechadzala. Bosakovu by som zrusil a stalo by to az na Jantarovej.
aj ked ja si myslim, ze to docasne obratisko su vyhodene peniaze, nech radsej do 2015 ale komplet naraz .. tie 2 roky nas uz nezachrania .. a navyse naco velke obratisko, staci aj prepojene kolaje. najma nech sa to cim menej komplikuje ..
mno keby urobili prvu etapu ako to co povodne chceli mat docasnu vec po bosakovu t.j. ze by na bosakovej dali kruhac a nadchody pre chodcov co by bola aj zastavka elektricky, zaroven by potiahli cestu po jednej resp druhej strany elektricky, a dalo by sa ist autami aj cez stary most, ale nie cez zdielanu osu ..
To ideme generalkovat dalsie 14 Tr a 15 TrM ??? No mňa už picne z tohto mesta. ?
Ale ked si pomyslim ze by aj tak chodili nove 30,31 Tr SOR , tak to nemusia radsej vypisovat ziadny tender.
Dikes.. cize dobre chapem, ze na Sturovej sa trat zdvojkolaji a na Vajanskeho bude stale jednosmerna (+ bez odbocky na Stary most)? Z Dubravky to bude trochu obchadzka, ale stale lepsie ako nic. A zastavka Bosakova bude teda nadzemna (ak to pojde po estakade)? A je vobec potrebna (nestaci Jantarova)?
Inak ako pozeram na tu mapu, stale mi pride strasna skoda, ze nikto nechce vybudovat odbocku do Eurovei po tej rampe + obratisko na mieste dnesneho sluzobneho parkoviska. Urcite by padlo vhod.
Este by bola celkom zaujimava alternativa, keby bola krizovatka Safarikovo namestie riesena mimourovnovo (elektricka na estakade) co by riesilo aj to prudke stupanie (aj ked podla mna sa to da zvladnut).. trochu na styl, napr. Chicaga s ich nadzemnym metrom v centre Ale to by u nas nikdy nepovolili.
Inak nech sa na mňa nikto nehnevá, ale nazvať hento nosný systém, pričom z priloženého plániku vidno, že to bude v pešej dostupnosti tak 1000 ľuďom v 4 činžiakoch, vyznie troška tragikomicky ?
"DPB by mal podľa nášho názoru hľadať možnosti na optimalizáciu liniek MHD"
žeby konečne prišlo k tej zmene organizácie elín + likvidácii liniek až pred vchod?
Re #161270 aquila: podľa mňa by z pohľadu cestujúceho najlepšie bolo, keby zastávky boli na úrovni okolitého terénu, aby na ne nebolo potrebné chodiť po schodoch alebo fárať do jamy (kočíky, vozíky, imobilní a pod.) lenže neviem, či by potom nebola trať ako húsenková dráha v prípade MUK s IAD, keďže priama trať pretína dosť ciest na krátkom úseku most-kaufland... samozrejme, logický predpoklad je, že by sa mala dokončiť tá "uhryznutá" časť nájazdu na Starý mostaspoň po ex betonáreň (či čo to tam je), pričom by ju využívali eliny, na to by mala byť dosť široká...
Petto