Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mikimaus #160814:
to nepotrebuju ani testovat aby im kazdy normalny clovek povedal, ze v zapadnej casti bratislavy skolabuje kompletne v piatok doprava .. a nebodaj sa niekto tukne na pristavnom, to bude srandy kopec ..
K tým revízorom. Samozrejeme, že nejdú po vagabundoch, lebo vedia, že od nich sa nedočkajú peňazí ani dokladov. A už ich nebaví sa s nimi "pohrať" na zastávke. Idú do takých lokalít kde vedia, že majú ľudia pri sebe peniaze. A často sú to cestujúci, čo si možno prvýkrát v živote zabudli označiť lístok, alebo im deň pred tým skončila platnosť električenky a išli si práve zakúpiť novú. Ja som platil pokutu raz v živote a to som mal aj platnú električenku, lenže bol som čerstvo po vyučení a moja zľavnená už pre mňa "neštudenta" nemala platnosť dva týždne ? . Pokuta bola vtedy 101 Kčs aj s lístkom na spoj, v ktorom som bol. Je to už 22 rokov. Odvtedy sa podstatne zmenili praktiky revízorov.
Vie niekto presnejsie cislo, kolko vyberie DPB na pokutach za jeden rok?
Reply on: S499.1023 #160808:
pozri, ak sú na nich sťažnosti tak určite nie všetky sú neoprávnené. Čo sa týka nároku na revízorov zo strany DPB, tak pochybujem, že DPB k nim vie zaujať aj kritický postoj nakoľko nikde nespomenuli, že by s revízorom, ktorý zobral zahraničnej študentke pas a vyhrážal sa jej rozviazali pracovný pomer! Za hentaký prúser by som ho vyhodil a ešte dal aj pokutu finančnú zaplatiť ak to dačo DPB stalo. O sebareflexii DPB svedčí aj to, že problém sa riešil 2 mesiace, namiesto toho aby DPB promptne zareagoval, tak to ešte musel aj ambasáda riešiť. A "lov" turistov na L61 či na linkách z Hl.st. mi príde ako chrapúňstvo a vrchol vychcanosti. Namiesto toho aby revízori napr. chytali vo Vrakuni či Petržalke tých vagabundov na L99.
Reply on: Vladimír #160810:


Stazuju sa vacsinou ludia, ktori sa citia byt ukrivdeni, a casto pravom. Vcera sme tu diskutovali o cihani revizorov na hlavnej stanici. Aj jednej mojej pribuznej, ktora nebyva v Ba a nema skusenosti s nasou MHD, sa stalo, ze jej chvilu trvalo, kym si po nastupeni do trolejbusu na hl.st. ulozila batozinu. Kym si stihla oznacit poctivo zakupeny listok, uz boli oznacovace zablokovane. Ked takuto osobu niekto kriminalizuje a nazyva ju zlodejom (ako to urobili viaceri ucastnici tejto diskusie), tak sa pravom citi dotknuta a ukrivdena.
Reply on: JeJe #160809:
Jednak, že u nás by to nefungovalo a okrem toho by to bolo pre rozhodujúcu väčšinu cestujúcich zhoršením služieb. A ja by som s buzerovaním väčšiny kvôli nejakým neplatičom nesúhlasil - na tých čakajú revízori aj s tými pokutami ako si popísal.

Špecifikom našej kultúry je skôr to, že nie my plačeme, že máme ľudí, ktorí za cestovanie neplatia, keď im to náš systém celkom pohodlne umožňuje, ale práve tí, ktorí tento systém zneužívajú pri náhodnom odchytení revízorom plačú, bojujú a obracajú sa na ombudsmanov, novinárov a pod.
Reply on: derik #160799:


Existencia ciernych pasazierov je umoznena nedokonalym systemom platenia za sluzby poskytovane dopravcom. Su krajiny, kde cestovanie nacierno vobec nepoznaju. Napr. Japonsko. V metre su turnikety pri vstupe aj vystupe, ktore cloveka bez platneho listka jednoducho nepustia, v autobusoch sa vystupuje iba prednymi dverami pri soferovi a peniaze sa hadzu do specialnej pokladnicky podla poctu prejdenych zastavok. U nas by toto asi nefungovalo, ale potom neplacme, ze mame ludi, ktori za cestovanie neplatia, ked im to nas system celkom pohodlne (a bez velkeho rizika) umoznuje.
Reply on: no.ev.di. #160805:
Neviem a preto sa k nim ani nevyjadrujem ako ty. Si prečítaj, čo si napísal:
"Pri takom nábore a požiadavkách DPB na revízorov, tam určite bude tak 100 hrubianov a buranov, takže pokiaľ DPB nemá nejaké striktné požiadavky na revízorov ohľadne vystupovania a správania sa k pasažierom ako aj znalosti ich práv a povinností ako aj práv a povinnosti cestujúceho"
Tak čo vlastne chceš? Len pyčovať za každú cenu?
Reply on: pepino23 #160791:


Ak niekto ukradne v obchode zuvacky a prichytia ho, tak musi tie zuvacky vratit a je stihany (neviem, ake su sankcie za kradez tovaru v hodnote 50 centov). Obchod vsak z toho nema nic okrem tych vratenych zuvaciek.

Ak cestujuci nezaplati za sluzbu v hodnote 50 centov (slovom: PATDESIAT CENTOV!) a je prichyteny, musi zaplatit takmer 100-nasobok, ktory ide do kasy DPB. Takze DP na rozdiel od obchodu na prichyteni cierneho pasaziera vyrazne profituje. Zda sa, ze mat ciernych pasazierov (najma tych prilezitostnych, neumyselnych) sa DP celkom vyplaca.

Takze v tom je ten rozdiel medzi kradezou v obchode a cestovanim na cierno.
Reply on: Valec #160635:
Obdržal som odpoveď z Inpropu (resp. Chapsu):

"Dobrý den. Snad se již blížíme k cíli, jímž je pro nás vývoj aplikace pro platformy iPhone OS, Android a BADA (Samsung). Poté zvažujeme několik měsíců ověřovací distribuce a pokud bude aplikace úspěšná, připravíme i verzi pro Symbian a Windows Phone 7."
Reply on: S499.1023 #160804:
A ty vieš? ?
Reply on: no.ev.di. #160802:
A ty vieš, aké má DPB požiadavky na revízorov?
Reply on: no.ev.di. #160801:
A načo, ty ropovodná rúra? Aby náhodou revízor nezaplatil zo svojho pokutu za niekoho neexistujúceho?
Reply on: diego #160800:
no ďakujem pekne teda... Pri takom nábore a požiadavkách DPB na revízorov, tam určite bude tak 100 hrubianov a buranov, takže pokiaľ DPB nemá nejaké striktné požiadavky na revízorov ohľadne vystupovania a správania sa k pasažierom ako aj znalosti ich práv a povinností ako aj práv a povinnosti cestujúceho, tak radšej nech ich je zatiaľ koľko je. Na tú hanbu to stačí.
Reply on: 810zssk #160798:
a na ňom by nemali byť aj osobné údaje toho človeka, ktorý zaplatil?
hlavne je smiešne, ako je v BA málo revízorov..... 26 či kolko, aj to sa striedajú doobeda a poobede....v Budapešti je revízorov ovela viac, na jedne trase ma kontrolujú aj 2x, fakt na každom kroku ... mali by spraviť nejaký nábor, nech ich je tu aspoň 200 a po celom meste... nie iba v okolí Nív a hlavnej stanice a letiska
Zaujímavá diskusia o čiernych pasažieroch a pokutách. Ja len dávam ešte jeden dobrý návrh, ktorý funguje napr. vo Švajčiarsku:
Výška pokuty sa stupňuje od počtu prichytení revízorom. Je to jeden z dobrých nápadov ako čiastočne eliminovať notorických čiernych pasažierov, ktorí špekulujú o výhodnosti pokuty vs. električenky.
Ďalší fakt: revízori by mali chodiť vo všetkých lokalitách, linkách a časoch, napr. ja cestujem pravidelne 28 a len raz v živote som tam stretol revízora, čiže pre mňa štatisticky by bolo výhodnejšie zaplatiť tú pokutu (bola by iba jadna za 3 roky) ako 3 ročné električenky. A takéto špekulácie je potrebné odstrániť.
Reply on: no.ev.di. #160796:
Ale vsak ako kontrola na revizorov aby nebrali do vacku sluzi ten cislovany blocek. Vyzadovanie udajov je teda zbytocne.
Reply on: pepino23 #160788:
Ale vsak keby si im tie doklady nedal, tak by od teba pokutu vymahat aj tak nemohli. Kedy to pochopis?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.