Reply on: S499.1023 #160714:
Stručne. 1) Pravda,definitívne pripadnutie Burgenlandu bolo v tom roku. -človek si všetko nevybaví "z voleja"...
2) Ja som myslel klasické Paneldomy ktorých je plná Petržalka (Engerau). Budovy z Liateho betónu sa stavajú samozrejme tak ako v Oe-reich-u tak aj v SR. Ale pre Wien sú typické ulice z Tehlovou zástavbou vačšinou v Secesnom Štýle.
3) So schon sila zvyku ?
Zhrniem -ja nemám nič proti Slovákom, nech sú aj v Bratislave, nemám Problém s Pluralitou Národností ale myslím si, že by región mohol spravovať ten národ ktorý to vie lepšie z vačšími skúsenosťami. Aký je stav Spolkovej Krajiny Rakúsko a stav SR netreba rozpisovať - platy, pamiatková starostlivosť, aj úroveň MHD, Železníc a pod....
Bohužial ja som si to nevymyslel.
Aby som tu len tak nepísal tzv. OT.
Napíšem moj pohľad aký by bol vývoj dopravy keby vtedajší Pressburg pripadol Rakúsku.
Celé mesto by samozrejme bolo menšie ako tu bolo spomínané, odhadujem veľkosť Wiener Neustadt.
Električková sieť by bola dnes rozsahom zhruba ako za Prvej ČSR. Trolejbusová doprava by v meste pravdepodobne zavedená nebola. Hlavný železničný koridor by zostal na dnešnom Dostojevského rade -tam kde sa teraz plánuje (reálne v nedohľadne) stavať. Linia S-bahn by bola potiahnutá až do Ratschisdorf-u. Linia S7 by bola pravdepodobne prevádzkovaná WLB (lokalbahn) a Mestké úseky by boli dodnes zachované.
Cez Dunaj by boli 2 mosty a hlavne nestál by "Nový most".
Vozovňa na dnešnej Pribinovej Ulici by stála dodnes, lebo pre rozsah Výpravy by postačovala.
Do Mesta by dialnica bola dobudovaná až v 90tich rokoch, pretože by nebola dovtedy potrebná. Zato by už v osemdesiatych rokoch bol dokončená dialnica Trenčín-Žilina-Martin (ak by bol Hlavným Mestom)
Celkovo by Bratislava (Pressburg) mala neporovnateľne historickejší ráz. Na druhej strane Bratislavský Hrad by obnovený nebol, min. konzervované Múry. Bolo by to iné mesto ako dnes a je to na škodu že veľa z neho zlikvidovalo len preto aby sa vymazalo dedičstvo po Karpatských Nemcoch.
Ešte sa dotknem Prahy. Je pozoruhodné že Prag hoci to bolo hlavné mesto Československa neutrpelo zdaleka tak veľa pri stavbe dopravnej infraštruktúry. Podobne ako "Nový most" aj Nuselbruecke ústi do hist. centra a pritom nezbúrali skoro nič. Už vtedy sa viac vsadilo na MHD než Individuálnu dopravu.
JeJe
Uz som tu raz povedal, ze neobhajujem ciernych pasazierov, ale na druhej strane by som ich ani nenazyval zlodejmi. Ked si niekto neoznaci listok a je ochotny niest riziko, ze revizorovi bude musiet zaplatit 100 nasobne viac, je to jeho volba, mozno trochu amoralna, ale urcite to nie je trestny cin. Taky cestujuci pripomina skor hazardneho hraca ako zlodeja. A ked v pripade, ze ho prichytia, ochotne zaplati predpisanu pokutu, tak si svoj zavazok voci dopravcovi splnil a nie je o nic vacsi zlodej ako ostatni.
Mimochodom, prichyteni cierni pasazieri prinasaju do kasy DPB celkom slusne peniaze, s ktorymi mozno DP tak trochu aj rata. Alebo sa mylim?