Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: no.ev.di. #160683:
Niektoré SORy B 9.5 pri rýchlosti vyššej ako 30 km/h dosť divne hučia, ako by sa tam niečo zadrhávalo. Už som si to všimol aj ja. Čo sa týka GO a SORov, je to podľa mňa blbosť. GO vyjde pomaly viac, ako nové vozidlo. ?
Reply on: no.ev.di. #160675:
Si predstav, že vo Viedni sa najbližších 15 rokoch očakáva +300k obyvateľov, to určite nie je stavebný boom. ? Áno, keby bola BA rakúska, tak by v nej veľa ľudí, čo v nej býva nebývalo. Pravdepodobne by si tam nebýval Ty, neboli by v nej tzv. východniari. Miesto nich by tam bol cca podobný počet Turkov, čo by sa isto nemeckým du.nč.om veľmi lúbilo. ?
Reply on: Solider #160685:
a tiež sa nechá Viedeň buzerovať od developerov a jej primátor takto rozkráda majetok mesta jak ten KDHácky bastard to robil?
Reply on: Preßburg.Germane #160670:
Bývali by ste v maringotkách? ?
Reply on: Preßburg.Germane #160676:
Tichý chod oproti T3? Ten ručný radič nie je zrovna najtichší.

Re #160670 Preßburg.Germane: Celý Burgenland nebol zalitavský a panelové domy stoja aj vo Viedni.
Reply on: no.ev.di. #160675:
S tým stavebným boomom si ma pobavil. Ako keby Rakúšania boli strážcovia nebeského pokoja ?
Reply on: Preßburg.Germane #160670:
Nevznikli by tu panelové sídliská? Na to si prišiel ako?
Reply on: PetoMHD #160679:
na to by ti nejaký fanda alebo zástanca SORu povedal, že je to bežné aj u vozidiel iných značiek ? ja som hoci silne proti SORu, no ku cti im slúži že vozidlá kategórií 9.5 a 10.5 v Bratislave nejaké fiasko neutŕžili, avšak vyhrané ešte nemajú. Prvé SORky pre BA už majú 8 a viac rokov takže sa uvidí či dokážu prežiť toľko čo Karosy B732, krátke TAMBUSy alebo Ik415. Nejakou B9.5 som šiel na L56 z Východného v septembri ale nebola to žiadna sláva veru, také divné zvuky vychádzali z pod podlahy často, ale ako jazdilo to. Som zvedavý či im neplánujú robiť aj GO.
Reply on: 810zssk #160681:
Pre lepšiu orientáciu tam mohli napríklad dať, že linka v ostatných časoch premáva zo zastávky Zátišie. ? ?
Reply on: PetoMHD #160680:
No vsak to je tam napisane preto, lebo z tej zastavky nepremava 😃 Co tam mali dat? 🙂
Reply on: no.ev.di. #160678:
Odchody L4, ktoré končia na Novom Meste berú cestujúcich pri spiatočnej ceste už z Nového Mesta. Na Novom Meste je aj CP týchto odchodov a aj linková tabuľka s číslom 4 na zastávkovom označníku s poznámkou občasná. V CP je uvedené, že linka cez školské prázdniny a víkendy nepremáva, aj keď premáva, ale nie na Nové Mesto.
Reply on: Preßburg.Germane #160676:
Tie SORy NB 18 City naozaj nestoja za nič. Dnes som videl dva odstavené pre poruchu (2842, 2869) a na voze 4226 nejdú otvoriť 3. dvere! ?
Otázka k CP L4 : Robia spoje L4, ktoré počas sedla končia na Novom meste aj odchody zo ŽST Nové Mesto alebo z Nového mesta odchádzajú naprázdno a naberajú ľudí až na Zátiší? Keď robí odchody z Nového mesta aj s ľuďmi nebolo by zlé, keby tu bol uvedený aj CP tých odchodov.
Reply on: S499.1023 #160668:
pomylil si Madarov s Nemcami, co uz ?
Preßburg.Germane

Preßburg.Germane

Keď už sem píšem tak aspoň napíšem aj moj pohľad na vývoj MHD v Bratislave. Pohybujem sa po Viedni aj po Bratislave tak porovnávam.
Autobusy - Bratislava za posledné roky zaznamenala výrazný pokrok. Na linkach ktoré obsluhujú krátke autobusy už nevidno klasické "Karosy 732" ale skôr Agora/Citelis a Tedom.
Klbové vozidlá - oceňujem nákup 25ks MB Capacity aj keď cena je vyššia ale zase kvalita. Hádam ešte sa dokúpi aj tých 15ks.
Trochu nie príliš šťastný bol nákup SOR CityNB18, pre ich konštrukčné nedostatky. Hoci mesto ušetrilo, otázne je koľko tieto lacné autobusy vydržia.
Otázne aj je či DPB siahne po pripravovanej kĺbovej verzií Tedom ako náhrada za Karosy B741CNG.
Wiener Linien už prevádzkuje výhradne nízkopodlažné vozidlá vačšinou Gräf & Stift alebo MAN.
Trolejbusy - Tu prebieha konzervovanie Starého, hoci aj Modernizácia je lepšia ako nič. Nizkopodlažných vozidiel zatial len 7 čo je dosť oničom pre tekú rozsiahlu sieť.
Električky - Tu sa dokonca upustilo aj od modernizácií sólo vozidiel. Síce je úspešne ukončená modernizácia električiek K2 ale týchto vozidiel je len 35. Stále je v prevádzke veľa vodidiel s nehospodárnou odporovou výzbrojou a interiérom zodpovedajúcom 60tim rokom. Modernizovaných vozidiel T3 tak ostáva cca 20 čo je žalostne málo. Pritom takéto, i modernizované vozidlá sa v Nemecku už hromadne vyraďujú.
rozhodne ale treba oceniť opravu tratí -posledne hlavne v Tuneli. Stále ako soľ však treba vymeniť trať k Hlavnej Stanici kde stav sa chytá už aj na Ukrajinu.
Viedeň má všetky trate vo veľmi dobrom stave a v premávke prevažujú Nízkopodlažné vozidlá ULF. Staré súpravy E E1 E2 sú dobre udžiavané a majú tichý chod oproti T3.
Netreba spomínať že Vieden aj prevádzkuje Metro ktorým nahrádza postupne povrchové trate.
Isto nie sú toto nejako informácie nové pre mnohých ale asi tak moj pohľad ako cestujúceho.
Reply on: S499.1023 #160667:
keby Bratislava patrila do Rakúska, tak by určite tu nebol taký stavebný boom a určite by sem ani nechodilo toľko ľudí z celého Slovenska a obyvateľov by bolo pomenej, keďže by hl.m. SR bolo inde (to by som zvedavý, ktoré mestá by sa o to bili jak tasmánski diabli ? ), univerzít by tu tiež nemuselo byť potom toľko, koľko tu je dnes. STU alebo UK v Rakúsku by vyzeralo dosť "zaujímavo"
Reply on: JamaVOku #160672:

ďakujem.
Reply on: marek #160671:
je to studentska linka, jazdi len v nedelu jednosmerne po trase Hlavna stanica - SAV - Prokopa Velkeho, nadvazuje na prichody vybranych vlakov, je to na princip 131... ?
včera okolo 22,10h som videl na hlavnej stanici odstaveny mercedes CC a na transparente mal L141. Kde jazdí táto linka? nenašiel som ju ani v CP na imhd.sk

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement