pozri, pokiaľ sa bude so semaformi hrať Siemens-mafia, tak o nejakom zmysluplnom fungovaní semaforov snívajme a nejde to vôbec o to, že "nikdysatotaknerobilo"
ber do úvahy, že 6min na t-bus je iba z toho dôvodu, že L133 ešte existuje v tomto prehustenom režime. Za normálny okolností by mal interval hustejší. Sú miesta kde sa proste nedá inak riešiť prestup ako prechodom cez prechod pre chodcov.
Jezis, ty cim rozmyslas? Ako vyuziju ludia iduci od Wustenrotu k Auparku linky 80, 83, 84, 93, a 94 smerom do Petrzalky? ? Je nejaky dopyt na tomto useku aj rano, v smere tam vacsi, v smere spat mensi, urcitie nie na 6 minutovy interval, ale je. O tom sa hadat nebudeme, kedze si mi to nevyvracal, asi suhlasis, ak nie, chod sa tam niekedy rano previest. Ak teraz zrusis toto spojenie linkou 50, ludia budu musiet ist linkou 88, ale v smere do mesta a ta je plna dost, v oboch smeroch, 8 minutovy interval tam nepostacuje, nemozes tam dat dalsich ludi. Nehovoriac o tom, ze by sa im cesta znacne predlzila. Opacnym smerom by opat museli ist rovnako, nijak by im tie linky v smere do Petrzalky nepomohli. Ber to tam, ze je tam dopyt aj rano a moze ti byt srdecne jedno, ci koli Auparku alebo kancelariam. A tych je tam dost.
Nesuhlasim s tym, ze Aupark debilne umiestneny, len sa pri jeho vystavbe vobec nemyslelo na MHD. Aupark stoji pri dialnicnom obvchvate, neviem si predsavit, ze by sa tie auta snazili dostat do Eurovei, ktora by ale musela byt priblizne raz tak velka, kedze by nebol Aupark, to by bol len argument, aby premavali auta cez Stary most. Snad to nechces?
Nejde len o obchody, je tu mnozstvo administrativy. Teraz je jedno, ci sa tam malo postavit, to co tam stoji, uz sa to nezbura a tak tam treba mat MHD a tie linky ktore si vymenoval, su uplne plne, respektive pre tento smer nepouzitelne.
a je tu ďalší problém ? si myslíš, že keď doteraz nevedia v meste nastaviť takmer nikde semafory normálne a preferenciu normálnu, že zrazu to pôjde pri odbočovaní trolejbusov do obratiska? Nechcem byť zas veľký pesimista ale ako realista ti poviem, že keby napr. došla to zastávky 12 - 33 - 9, tak by L12 šla do mesta, zatiaľ čo by L33 stála v zástavke a L9 za tou L33 jak päťkorunák. Radšej pri takomto systéme nerobiť žiadne pokusy s terminálom pokiaľ nemáme tu ľudí, ktorí sú schopní normálne nastaviť semafory, lebo je možné, že síce MatejBA a podobní jemu budú mať terminál podľa svojich snov, no bude to ešte horšie než to je.
A zaujimave je, ze ked na trnavskom myte napr. idu skoro vsetci (99,8%) cez podchod (z toho co som sledoval) tak zrazu mi z DD sme stado, zeby to neslo ...
A co sa tyka terminalu - ano, tam by tbus mohol mat absolutnu preferenciu pri vyjazde z molecky na obratisko - kazdych 6 minut nie je vela a autobus sa do premavky zaradi raz-dva ako v sucasnosti, pripadne by sa urobil buspruh kusok za zastavkou (tam, kde je trava) aby mohli abusy uhnut elektrickam - je tam celkom dost miesta (minimalne na 1x18 ci 2x12 m)
ty si tak pozadu až to bolí! Jak môžeš patlať dokopy interval na linkách so stavom prestupného terminálu?! Riešil som dakde v tom príspevku interval liniek 32/33/133 alebo kapacitu na DD?! Okrem toho, som povedal, že dalo by sa to riešiť aj tak, žeby bol vydaný príkaz aby vodiči na Molecke smerom na DD čakali 1-2 min a to vždy!
Keby bol na Molecke podchod, tak by ste zas pindali, že musíte ísť po schodoch a aj tak by minimálne tretina ľudí behala stále cez cestu, tak čo sa mi tu snažíš podsúvať voloviny?
Ešte podotázka : Ako si predstavuješ výjazd L33 na spoločnej zastávke s električkou v smere do mesta, keď spoje L33 dnes idú hneď vpravo do otočky k Riviére? To akože by si posielal trolejbus krížom cez dva pruhy do obratiska a to by ti nevadili už dopravné nehody, či tam by si chcel ďalší semafor, ktorý by istil bezkolízny prejazd L33 do obratiska? Navyše pozri sa aká je dnes frekvencia električkových liniek ráno 30/h, mimo rannej špičky 25/h a to tam chceš ešte naklobásiť 33+133 s 3min intervalom+32 a ako to tam všetko pomestíš 2x2xT3+klbák t-bus, to je tam toľko miesta od križovatky pri LIDL-i aby si tam toto nacpal?
Keby mali elektirčky absolútnu preferenciu povedzme cez deň (o rannej špičke pri následnom intervale 54 sekúnd obojsmerne sa nemá zmysel baviť) tak tie zápchy sú tam fakt zo všetkých smerov a kvalitné..iná vec je prečo to nefunguje napr. cez víkend..v tom sú aj policajti, aj politická (ne)vôľa..
- trolejbus neviem kde by mal mať preferenciu (a ako), výjazd z otočky je skoordinovaný s ľavým odbočením pri Riviére do Karloveskej.. buspruh dolu Molecovou zamietol policajt... keby sa naňho sťažoval niekto z MG, policajt tam ostane aj naďalej a ten kto sa dovolil naňho sťažovať z MG asi letí a buspruh aj tak nebude...
- ďalšia vec je spolupráca MG a DPB, ak má byť preferencia na základe aktívnej komunikácie s vozidlom.. teoreticky všetci vedia že všetko ide ale prax je úplne iná...
(pri Cintoríne Ružinov bol návrh detekcie vozidiel na slučku v ceste (síce by brala aj náklaďáky, lebo by bola nastavená na istú hmotnosť a dĺžku), alebo na nejaký kontakt v troleji (neboli by detekované 75-ky čo nie sú ani dnes) ale DPB si sám určil že vodiči budú radšej stláčať "D"...
Zaujimave,ze cykly zelenych boli opacne a fungolvalo to pred par rokmi, ale potom prisli SIEMANSACI a zrazu je to na pi..
SUCASNY STAV
1.skonci zelena na Karloveskej radiale ( pre eliny, IAD )
2. ide zelena pre auta odbacajuce na DD - sucasne zelena prechod pre chodcov cez el.trat a sucasne zelena cez prechod cez karloveksu cestu IAD smer mesto - no a tu je cely problem - druha zelena je nastavena zle - cca max. 8 sekund, zatial co cez el.trat je aj 20 sekund . Akonahle skonci ta 1. nestastna 8 sekundova zelena pre chodcov ,spustia sa auta z DD na Karlovesku smerom do mesta resp. do dubravky - a preto uz musi stat hromada ludi na miniostrovceku . Zelena z DD skonci a nasleduje nejakych hluchych 3-5 sekund a ide zase smer z Dubravky do mesta -pocas nich prebiehaju ludia resp. aj ja
NAVRHOVANY STAV
Dalo by sa to riesit tak,ze by sa spravil blikaci semafor pre auta iduce z DD aby dali prednost chodcom - hlavne v poobednej spicke je to mozne , v rannej je to skor nonsens,lebo by sa oslabil prud IAD z DD
vzdorovať polícií.. ha, to sa ľahko povie, ťažšie urobí: napr. investor má k ľubovolnej stavbe stanovisko mesta (Magistrátu) a stanovisko polície a obe berie ako rovnocenné a dokonca sa stáva že požiadavkam polície vyhovie požiadavkam mesta nie...
ok stavebné povolenie vydáva stavebný úrad... ale ten je na patričnej mestskej časti,... a tá tiež často akceptuje stanovisko polície skôr ako stanovisko MG (podľa toho ako sa im kedy hodí...)
v prípade Molecovej a nádejného prestupného terminálu dajme tomu polícia nehrala kľúčovú úlohu.. ale bol návrh DPB (vieme aký, že sa neskôr sám BZ a PD z neho smiali že to bola kravina na n-tu a že to stopli) a postupne to všetci zainteresovaní DPB odobrili len isté nemenované magistrátne oddelenie nie, lebo na oddelení mali ten návrh čo si popisoval. A keďže DPB to už išiel stavať, tak potrebovali súhlas aj z magistrátu, tak sa išlo za istým nemenovaným prvým námestníkom pre dopravu že aha tuto magistrát nám nechce odsúhlasiť náš návrh, hoci všetci ostatní už súhlasili... Dotyčný námestník povedal že ok, mám tu návrh DPB a návrh mesta (magistrátu) a že ten, kto ma presvedčí, toho návrh sa zrealizuje... no kto ho asi presvedčil? ?
Tak hej, tá "vaša" križovatka nie je zrovna chodec-friendly, alepo prvé nie je ani zďaleka jediná zle riešená križovatka v BA a po ďalšie, isto by šla nastaviť tak, aby tam po príchode eliny mali poobede chodci plynule zelenú od el. zastávky ažpo zastávku 32/33/133. Ale akú dlhú zelenú by potom museli mať autá v iných smeroch a hlavne v akom poradí, či by tam neboli nejaké väčšie zápchy, alebo v úseku medzi Molecovou a Rivérou nebolo viac áut, ako je dĺžka toho priestoru...
Bolo niekoľko návrhov. Najpriateľnejší pozostával z výstupnej a nástupnej zastávky pozdĺž nástupných ostrovčekov električiek. Keď, sakra, nie sú prachy na "veľké stavby", malo by si mesto dať záležať na "drobnostiach" a vzdorovať aj polícií, aby cestujúci nemal dojem, že je ten najposlednejší účastník dopravy. To sa netýka len Riviéry, ale celého mesta.
intony