keby boli v DPB viac kamaráti s IT, mohol by system pri vydavani PCL na obdobie v ktorom je zahrnuty 22. september automaticky nauctovat zlavu o sumu na jednotku dna...
poviem ti, že toľko študákov zo Slávičieho a iných intrákov cestuje načierno, že už MHD zadarmo je. Myslím, že keby revízori spravili nejaké tie razie v 31,39,84,184 a električkách od Mladej gardy, tak by DPB inak zbohatol. Ak by kontrola prebiehala od východiskovej zastávky, tak aspoň polovica autobusu by nedošla ani po Lafranconi pričom by na tej druhej zastávke mohli čakať rovno aj piati policajti na zabezpečenie čiernych pasažierov, lebo jak som videl nespočetne veľa krát, tak hneď sa začali ohradzovať, že oni niesú povinní ukazovať OP a že ju nemajú a pod.
Mňa tam ešte zaujala otázka diskutujúceho pýtajúceho sa na osobný názor Ing. Weigla, že prečo dnes na Deň bez áut (22. 9. 2010) nie je MHD zadarmo. Síce v médiách zaznelo, že kvôli finančnej kríze si DPB nemôže dovoliť prísť o tržby z predaja cestovných lístkov...
Sorry, že to nezreprodukujem doslovne, snáď na podstate toho nič nezmením. V prípade chyby ma prosím niekto opravte:
Ing. Weigl uviedol, že niektorí cestujúci s predplatnými cestovnými lístkami žiadali predĺžiť ich platnosť o ten jeden deň, prípadne vrátiť zaň peniaze. A vyhrážali sa, že to dajú na súd... ?
Dik. Smele plany. Petto tam tiez bol a pisla ohladom tych trolejbusov, takze som zvedavy. Takisto tie Capacity, ze sa nepredavaju a asi cakaju na peniaze. Cize buduci rok by mohli byt aj tie ostatne. Spominalo sa 75 busov a 70 trolejbusov. 35 solo, 35 klb.
Čo sa týka tej električkovej trate do Petržalky , tak už robia sondy (vrty) pri chorvátskom ramene. Presnejšie - Nam. Hraničiarov. Kde sa nachádza ten mostík a jak sú stromy pri Jantarovej ceste.
Viem to lebo bývam oproti.
Tak prítomný bol za DPB Bronislav Weigl. Prvou témou bola obnova vozidlového parku, kde sa spomínal najmä nákup nových autobusov (SOR, Capacity, Citelis). Aj som sa zaèal vypytovať oh¾adne toho financovania, èo si mi písal, ale toto nebola celkom jeho oblasť pôsobnosti a nikto kompetentný z magistrátu tam nebol. Pokia¾ ide o trolejbusy a elektrièky, tam sa hovorilo o ich modernizáciach buï dodávate¾sky alebo vlastnými prostriedkami DPB. Nové trolejbusy by mali prísť vraj v druhej polovici budúceho roku. Nákup nových elektrièiek závisí od výstavby nových tratí, najmä tej do Petržalky (ktorej sa inak absolútne vyhol).
Ïalšou témou boli elektrièkové a trolejbusové trate. Stav elektrièkových je po vykonaných rekonštrukciach už viac - menej dobrý s výnimkou trate na Hlavnú Stanicu, kde sa plánuje rekonštrukcia. V rámci výstavby nových elektrièkových tratí sa okrem trate do Petržalky plánuje postaviť aj trať Dúbravka, Pri kríži Dúbravèice aj s novou vozovòou, kde je vydané už aj územné rozhodnutie. Taktiež bola reè aj o elektrièkovom prepojení Raèe a Zlatých Pieskov, ktoré však (ak sa vôbec bude realizovať), tak je to hudba ïalekej budúcnosti. Pri trolejbusových tratiach je v pláne predåženie trate na Trenèianskej ulici k novým bytovkám, traťe Mudroòova - Mlynská dolina - Molecova a Patrónka - Lamaè, kde by sa v rámci prvej etapy vybudoval úsek Patrónka - Tesco, èím by došlo aj k obojsmernému zatrolejovaniu Patrónky. Na túto prvú etapu momentálne žiadajú peniaze z eurofondov. Bol vypracovaný projekt aj na trať Košická - Ovsište, ale toto je zatia¾ v rovine len teoretických úvah.
Bola naèatá aj téma elektrièkovej preferencie, kde sa do debaty zapojil Vladimír Mikuš z magistrátu. Reè bola nielen o spôsobe fungovania preferencie, ale aj o tom, že v súèasnosti nie je vô¾a ju budovať, pretože politici sa jej boja a policajti ju nechcú.
frenky