aj keby bol DPB potrestatný tak kto to pocíti? V prvom rade rádoví pracovníci, ktorí s tým nemajú nič spoločné, nebudú mať prémie možno (šoféri, údržba, pracovníci vozovní), potom sa siahne na platy na Olejkárskej pracovníkom čo sú nižšie a potom si to odnesie možno aj cestujúci. Ale v skutočnosti by mali pekne krásne si vziať na súd pána Záhradníka, s Kadnárom a ostatnými čo porobili tieto poondiate mafiánskej kšefty a s nimi sa porátať nech to zaplatia, neverím, že by nemali z čoho a plus im zabezpečiť teplé miesto v base aj s Cílekom na pár rokov nepodmienečne, grázli skur... ?
Re Názory:
1. K problematike schválenia vozidla a zrušenej a pripravovanej vyhlášky o dopravnom poriadku dráh: Veľmi nerozumiem tomu, čo chce pán Šestina povedať tým, že vozidlo sa musí schváliť ako celok, resp. sa musí schváliť podstatná zmena schváleného vozidla. V SR máme 2 ED, každú na inom rozchode. Teda z tohto pohľadu by mohol žiadať, aby KE prestavali dráhu na 1 000 mm. A však samotné schválenie zmeny typu vozidla na rozchod 1 000 mm by nemalo byť nejak extrémne nákladné, vzhľadom na to, že cit. vyhláška v § 67 ods. 1 hovorí, že schváleniu podlieha len podstatná zmena vozidla, t. j. v našom prípade by to bola zmena rozchodu. Rovnako by správny orgán dodržiavajúc zásadu rýchlosti a hospodárnosti konania mal zabezpečiť, aby schválenie prebehlo čo najrýchlejšie a najlacnejšie.
2. Problematika tram-train: Pán Šestina vychádza len z logického predpokladu, že vozidlo musí spĺňať požiadavku na premávku na rôznych dráhach. Faktom však je, že legislatíva takýto typ vozidla, pokiaľ mi je známe nerieši. Ba naopak zákonodarca v dôvodovej správe uvádza ako príklad nekompatibilnej dráhy práve ED a ŽD. Rovnako tak možno predpokladať, že pri hlbšom skúmaní STN by sme dospeli k názoru, že tieto normy v súčasnom znení možno schváleniu vozidla systému tram-train zabraňujú (na vozidlá ED sa kladú absolútne iné nároky ako na vozidlá ŽD).
Asi nevieš čítať. Quakeman má evidentne vynikajúci prehľad a kritizuje to, že ing. Šestina svoje skúsenosti z obdobia umierajúceho centrálne plánovaného a politicky riadeného hospodárstva bezostyšne apikuje na súčasnosť.
Tak oni ich museli rekonštruovať, keďže rámy "modernizovaných" podvozkov praskali ? .
U ing. Šestinu je vidieť, kam až špičkového odborníka (ktorým Šestina bezosporu je) privedie zaslepenosť.
Sim ta...tu sa donekonecna bude kecat ako straaasne sa pri (1000mm) NP elinach bude opotrebovavat trat a hlavne v oblukoch , ze to bude drahe a bla bla bla..namiesto toho aby sa hladalo riesenie ? ? ?
Veď Quakeman nekritizoval pomery v 70-tych rokoch, len dopísal, že to platilo pre RVHP a neplatí to teraz, ako sa nám to snaží povedať pán Šestina.
Títo ministerskí úradnící žial stále fungujú, ako keby bolo RVHP a socializmus a vidieť to na celej dopravnej politike Slovenska...
Tak teraz jeden z iného súdka - včera na Vazovke na novej elinovej zastávke bola cez deň nejaká búračka? lebo tam stáli zelení mužíčci (aj keď by bolo mimoriadne vhodné, aby tam boli už od 2.9....) a bol tam aj voz dpb.
A ešte jeden zo včera k tejto zastávke - nejako mimoriadne ma už neprekvapuje, keď cez ňu autisti "lietajú" aj keď je elina na zastávke (týmto zdravím dopravných policajtov?), ale nepochopím, keď si vodič dpb neuvedomuje, že keď stojí elina na zastávke, má pravý blinker a chystá sa otvoriť dvere, tak by snáď bolo vhodné zastaviť a nie ešte pridať ?
Čo si Ty za hyperodborník, že kritizuješ pomery, ktoré reálne boli v 70-tych rokoch? Bol si už vôbec na svete? Pán Šestina reálne a farbisto popísal vtedajšiu dobu pri odborných rokovaniach. Rozhodovalo úplne niečo iné, odborné hľadisko bolo až na druhom (a nižšom) mieste. Mal by som ešte veľa pripomienok k Tvojmu príspevku, lenže by to bolo nadlho a neviem, či by si to pochopil, keď takto reaguješ.
Tento príspevok beriem späť, keďže som bol dlhšie bez normálneho prístupu k netu a tak to tu skôr len prelietávam očami a nevšimol som si, že Majo reagoval na čosi iné.
Na náš účel skôr zákon o dráhach, keďže maximálnu rýchlosť na dráhe určuje prevádzkovateľ dráhy a dráhový podnik je ňou viazaný. Napr. na sieti ŽSR v mac určuje ŽSR predpisom a nie ZSSK, ZSSC, BRKS a pod..
Vario je jednozančne najlacnejšie. Ideálne sú vozidlá s otočnými alebo dynamicky otočnými podvozkami s čo najväčším podielom nízkej podlahy, t. j. napr. Avenio (Siemens), Flexity Classic (Bombardier), Tango (Stadler), 15T ForCity (Škoda). Lacné však určite nie je ani jedno z nich.
K názoru pána Šestinu: K technickým a ekonomickým veciam sa tu asi vyjadrili a vyjadria iní, mňa skôr zaujali jeho určité legislatívne konštrukcie, k tomu sa ale vyjadrím zajtra.
No vo výrobcoch to nie je určite. Vario by tu mohlo byť hocijaké okrem pluskového, osobne by som však nešiel touto cestou. Vario je niečo už dávno prekonané.
Petto