Napadlo ma,je nezmysel prerobiť nás 1000 mm rozchod na klasicky 1435 mm ??? Je to až tak finančne nákladné ???
Pokiaľ viem na mnohých úsekoch by sa len vložila ďalšia koľajnica , horšie to je so zabetonovanými traťami ako Špitálska ulica,či novozrekonštruovaný tunel ?
Ešte jedna perla-Potvrdením pravdivosti môjho záveru je nákup 10 kusovej série v roku 1996-1997, keď pre Bratislavu boli tieto vozidlá dodané s podvozkami v prevedení zo začiatku 90-tych rokov, pričom pre Prahu a ďalšie mestá už s podstatne modernizovanými podvozkami normálneho rozchodu. Chvála bohu ? ? ? že to tak dopadlo lebo by sme mali také problémy ako v Prahe ,Brne a Ostrave kde tieto podvozky nepríjemne kmitajú pri určitej rýchlosti.Ešte že sme taký spiatočnícky !!V Prahe ich dokonca nákladne rekonštruovali Firmou SKD a výsledok s prepáčením na prd!!! ? ? ?
? ? ? Názory: Viliam Šestina - Rozchod koľají električkovej dráhy v Bratislave od minulosti po súčasnosť -tak polovica textu platila pre plánované hospodárstvo RVHP a z dnešným stavom má pramálo spoločného lebo väčšina dnešných výrobcov električiek má pripravené aj modely na 1000mm rozchod a čo sa týka tohoto -V januári v roku 1987 postihla strednú Európu snehová kalamita, ktorej následky sa nedali porovnať s podobnými situáciami v uplynulých desaťročiach. Električková doprava bola úplne...tak to bola pekná výhovorka súdruhov z ČKD že sa motory na podvozkoch 1000mm kazia častejšie ako na 1430mm. ? ? ? To si už mohli nájsť niečo lepšie ? ? ? .Nebude to tým že mali motory úbohú izoláciu B a kopec konštrukčných závad a úbohú údržbu?Prečo v Brne na prelome rokov 2009/2010 sa pokazilo viac motorov ako v Bratislave za posledné 3 roky pri v rovnakých klimatických podmienkach pán súdruh 1/6???Žeby mali v Brne 1000mm rozchod? ? ? ?
Čo si dobre pamätám, tak by to mal byť Cummins o výkone 175 KW, hybridný systém (KERS) je od Allisonu, prevodovka motora asi tiež hej. Neviem, pre istotu si to ešte skontroluj. ?
K tomu Šestinovi z laického pohľadu: Väčšina článku hovorí o tom, prečo bolo potrebné v časoch RVHP vhodné zmeniť rozchod. Argumenty, prečo je potrebné zmeniť rozchod teraz som našiel v jednej vete: "Účasť renomovaných zahraničných výrobcov je pravdepodobne limitovaný počtom objednaných vozidiel, táto skutočnosť bola zrejme overená predbežným rokovaním s výrobcami."
PRAVDEPODOBNE ZREJME by mi to nestačilo ako argument na kroky vedúce k zmene rozchodu, keby som bol mestským poslancom a rozhodoval by som o tom...
TEDOM má este čo doháňať,čo sa týka motorickej stranky ,elektroniky . Praktický interiér nie je všetko, no poteší aspoň oči, čo sa SORu málokedy podarilo. Ideálne by bolo keby TEDOM mal SOR motory - to by bolo super podľa mňa. No asi nerealizovateľné
ved to sem daval MARZY . Zaujimavo vyriesili CNG nadoby, ktore su uz nizsie umistnenene a nie na streche , preto je aj preto vyska "salonu" pre ludi nizsia medzi 1. a 2. dverami
Informácie treba dôsledne overiť. Napríklad: prvé dve série T2 prišli do BA v roku 1959, pričom sériová výroba pre normálny rozchod sa začala na prelome rokov 1957/58. Električka T1 sa neobjavila ani v Brne, hoci Brno má normálny rozchod - Brno tiež začiatkom 50-tych rokov kupovalo ešte dvojnápravové vozidlá. T2-ky sa v súpravách neosvedčili ani v Brne - jeden z dôvodov bol rovnaký ako v BA, t.j. privysoký odber prúdu, a tak na tom úžasnom normálnom rozchode jazdili na málo vyťažených linkách, kým nosné obsluhovali dvojnápravové vozne s 2 vlečňákmi... A tak by sa dalo pokračovať.
Prestavba jedinej mestskej trate v Liberci začala v roku 1990 a skončila v roku 2005... Na medzimestskú trať do Jablonca nezvýšili peniaze ani sily...
Prestavbu siete Most-Litvínov (resp. skôr výstavbu novej siete v iných polohách) uľahčila likvidácia veľkej časti starého Mostu v dôsledku ťažby uhlia (pozri známy prípad sťahovania mosteckého kostola).
Nemyslím si ani, že by niektoré 1000 mm prevádzky prežili. V čase veľkého rozmachu autobusovej dopravy jednoducho nebol dôvod, aby menšie mestá udržiavali drahú elektrickú dráhu.
Ale asi najväčší kaleráb je to, že úzky rozchod môže za nevybudovanie "druhej stavby pomocných prevádzok".
ale všimol si si na FB, že ľudia tam už sú a protesty niesú?! ale na druhej strane to je pravda, stačí keď si niekto zle prečíta už len obyčajný CP alebo neprečíta si oznam a je oheň na streche.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Petto
Pokiaľ viem na mnohých úsekoch by sa len vložila ďalšia koľajnica , horšie to je so zabetonovanými traťami ako Špitálska ulica,či novozrekonštruovaný tunel ?