Myslím, že to bolo 115,- ? . Nebrigádovali sme spolu (1983-1984)? Majster Baran? Nerozmýšlajte, míšajte ? ? Brigáda u DP bola výhodná práve tou výplatou na ruku. Obvykle sme chodili rovno z nočnej na Zlaté Piesky, tam sme zárobok prepili, vyspali sa na pláži a večer zase na nočnú ? .
Inak hodnotné zážitky s traťošmi si pamätám z čias, keď som už jazdil - napríklad keď na Vajnorskej pri dnešnom MO išli vymieňať kus koľajnice a vyrezali ju pred návratom poslednej električky do vozovne. Vodič s prezývkou Kefalín (volal sa dosť podobne) ich prinútil, aby vyrezaný a odskrutkovaný kus koľajnice položili späť a prešiel ho s našlaipnutou jazdou, takže za posledným súkolím sa koľajnica vzniesla, kupodivu nikoho nezabila a pristála v záhrade kasína...
Osobne sa domnievam, že pri rekonštrukcii trate na hlavnú stanicu nie je potrebné zavádzať absolútne žiadnu NAD, stanica je MHD prístupná dostatkom iných spôsobov. Keby som veľmi, veľmi chcel zlepšiť dostupnosť nejakým ojedinelcom z Vazovovej (bez problémov jazda na Račianske alebo Trnavské mýto a tam na a/t) alebo Obchodnej (Mierové Hodžovo námestie v pešej dostupnosti), tak presmerujem trojku na Skorpió Lajos tér, čím nahradím aj trinástku a zavediem NAD v trase Fő pályudvar - STU.
Ale vsak to je bonus navyse ? "V cene listka maju zakaznici vo vsetkych nizkopodlaznych vozidlach moznost si nechat umyt topanky a nohy priamo pocas jazdy" ?
Hej hej, aj ja som si vsimol ten bazen No inak na zastavke Tesco Lamac sa rozpravali dvaja vodici DPB. Jeden sa pytal druheho ci mal sluzbu pocas tej burky. Tak ten druhy ze ano, najprv ze padla jedna kvapka, potom druha a zrazu sa to spustilo. Mal 83-jku a ze ten podjazd pri Tescu bol zaplneny po pas vody. Ze tam boli uviaznute tri auta a nedalo sa prejst. Nechcel tam cuvat a tak vystupil von, potlacili s dalsimi vodicmi jedno auto co bolo v strede cesty, nastartoval novy SOR a pomalicky s "malou dusickou" presiel. Vyska vody ze bola akurat po kolesa a ze uz sa roztekala aj po podlahe.
Za mojich studentskych cias sa elektrickove trate opravovali v noci. Robilo sa kazdy den - od 20:00 do 6:00. My brigadnici sme za celonocnu smenu dostavali rano 100 korun na ruku, co bol vtedy celkom slusny peniaz. Ked o 0:30 presla posledna elektricka, nastupili robotnici-profici, ktori boli schopni do prvej rannej elektricky vymenit 100-metrovy usek kolajnic...
Hlavne tá trasa cez Štefánikovu a Nám. SNP je skvelá. Kiežby sa tak podarilo obnoviť električkovú trať na Štefánikovej. Potom by z Petržalky bolo vynikajúce spojenie električkou na Hodžko, SAV a Hlavnú stanicu ☺
Vcera s ami stala jedna zvlastna vec. Isiel som z Tesco Lamac domov do Ruzinova. Takze som nasadol o 12:32 do 63-jky Solaris c.1217, cez zadne dvere, oznacil si 70 centovy listok a sadol. Ked sa uz autobus pohol, tak som zistil ze listok sice je oznaceny ale nieje na nom nic vidno ?
Otazka teda znie co by sa mi mohlo stat, keby do autobusu nastupili aj revizori a zacali by ma kontrolovat?
Ak by som si ten listok oznacil druhy krat inde, tak to zanecha dalsie stopy a tak by mi teoreticky mohli tvrdit ze som pouzil ten listok 2x. Najhorise na tombolo to, ze som na Trnavskom myte prestupoval do 201-tky a tam by som uz revizorom tazko vysvetloval, ze kde som nastupil a ktory oznacovac to bol...
ešte ostáva aby pri rekonštrukciách pohli riťami a bude všetko super. Nabudúci rok by sa už mohla rekonštruovať aj trať na Hlavnú stanicu a NAD bude úplne easy myslím, lebo postačí viesť dve X-ky, jednu v trase Hl.st. - Štefanovičova - Radlinského - Kollárovo nám. - Mýtna - Štefanovičova - Hl.st. (sólo busy v int. 8//15) a druhú v trase Hl.st. - Štefanovičova - Mýtna - Vazovova - Radlinského - Štefanovičova - Hl.st. ( klbáky 8//15)
Peto02