Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: J #15152:
Jemu sa zapiekol motor a od vtedy je definitivne odstaveny.:-(
Vladimír: A viezol si sa ty po trati pri Poluse? No a uvidíme ako dopadne Mostová-Jesenského. Malo by to byť super kvôli SF.

Andy, Tomáš: A čo je tomu 4802?

Turbo, Si: zase nezmyselná debata o rozchode.

Matus: Jasny dôkaz toho, že DPB nemá záujem vyhladávať prachy je RECAR. Keby to dali inej fa napr. Akcent media či JCDecaux tak zarobí určite viac.

Premňa je cesta MHD v rámci mesta stále pohodlnejšia ako autom. Školu mám v centre, takže nemám kde zaparkovať. Na Mickiewičovej, či Jaskovom rade by som poobede strávil mladosť. A aj keď mám zastávku priamo pred vchodom (k autu to mám niekedy ďalej) tak som rád, že ma MHD neodvezie priamo, totižto človek potrebuje aj pohyb. A proste nikto mi nevyvráti fakt, že MHD je lacnejšia. Ak človek chodí ráno do roboty a večer znej pätkrát do týždňa a cez víkend aspoň jedna jazda (priemer) tak keď si zoberem, že elina ma výjde 1500,- (podľa nových cien) tak auto nemá šancu. Veď skúste natankovať za 1500,- a jazdite 3 mesiace tak ako MHD na električenku. 🙂 Samozrejme ráno nemám problém rozospatý sadnúť do busu, môžem si ešte trochu podriemať, či so zbytkovým alkoholom s čistým svedomím nasadnúť do dopravného prostriedku MHD.

Nemáte niekto fotografiu lístkového automatu. Ak áno môžete mi ju poslať na mail.
Reply on: Marlboro #15149:
Hups zabudol som este nieco???
Reply on: Marlboro #15149:
Hmmmmmm......!!
Tomas: o tvoju prdel !
Reply on: Marlboro #15138:
Neviem o co ti ide....:-)
Reply on: Andy #15141:
Presne tak to uz je davno vyradeny bus.On hnije uz par rokov.A zda sa mi,ze ju nasleduje 4810:-)
Andy: No pred 8 rokmi som to dal za 12. Trasa: Banskobystricka, Zilinska, Sancova, Trnavska, Roznavska, Golden sands.
Reply on: KLF #15143:
Z Hodzovho na Zlate za 12 minut? Neprehanas? Popis trasu kade ides..

Bicykel ma vyhodu, ze ho mozes pouzit
a) ako pohodlny dopr. prostriedok - ides takych 20 km/h, nikam sa neponahlas a aj tak si vcelku rychlo na mieste
b) rychly dopravny prostriedok - ides aspon 30 km/h, ked sa niekam ponahlas.

V MHD si nemozes vybrat ako rychlo pojdes.. A v aute tiez moc nie.. S bicyklom si napr. mozes vybrat ci si chodec alebo auto ked ides cez svetelnu krizovatku 🙂
Matúš: #15124 O zásadách líkania zákazníka ma nemusíš presviedčať, ver, že ich tiež uznávam. Poukázal som len na to, že v SÚČASNOSTI a v NAŠICH podmienkach (financovanie DP a pod.) je nereálne predávať sprievodcu so stratou na jednom kuse 40 Sk. Na rozdiel od českých DP tu na Slovensku tých 40 korún bude citeľne chýbať na údržbu, platy, prevádzkové náklady... Atraktivitu knižného sprievodcu pre cestujúceho zadarmo nespochybňujem, ale nie je možné začať touto "reformou" ako prvou. Na to musí dozrieť čas.

Anndy008: #15141 Veď ja som netrvdil, že je to spásonosný spôsob 🙂 Len som poukázal na jednu možnosť, aby ste mali prehľad, ako to robia v KE.

k tratiam: Pokiaľ ste sa viezli po električkovej trati na Južnej triede v Košiciach po rekonštrukcii (otvorený zvršok, reko 2002) v úseku Hotel Strojár - SAD, tak musíte uznať, že lepšej trate v tejto republike momentálne niet. Zvnútra električku takmer vôbec nepočuť, zvonku ani toľko.
Jediný problém je, že električka si po trati tak perfektne "pláva", že vodiči sem-tam porušujú najvyššiu dovolenú rýchlosť, pretože majú pocit, že idú o polovicu menej ako je skutočnosť 🙂 Ale to v zásade problém nie je.
Andy: inak to s tym bicyklom je svata pravda ! Je to NAJRYCHLEJSI dopravny prostriedok. Ja som s nim z Hodzovho namestia na ZLatych pieskoch za 12 minut. To prekonava auto, aj MHD. Bajk je najlepsi... len sa neda celorocne pouzivat. (ak nie som zvyknuty)
len tak som si pozrel na stranku BA kde sú z roku 1999 uvedené zakladne char. o doprave:
ciest je 809 km!!! = 809 000 metrov
aut 195 100 ks
ak jedno auto teoreticky meria 5m
tak by sa nam na cesty zmestilo "iba" 161 800 aut
to len tak na osvieženie, dúfam že to tu nebudeme rozoberať, že niektoré sú vraky, niektoré sú tu len registrované...atd 🙂 😃
Reply on: J #15100:

a) To je sice pravda s tym bicyklom, ale na bicykli robim chronometraz tak, aby som to zvladol aj v pripade slabsieho protivetru. Uplne najvacsi problem ako u MHD aj bicykla je v semaforoch. Niekedy chytis zelenu vlnu, a ziskas velky naskok a niekedy mas vsade cervenu. To je blbe. Alebo napriklad take linky ako napr. 67, 78 a 97, ktore idu cez priecestie, maju casto meskanie. A skoro kazde kolo sa stane nejaka mimoriadna udalost, napr. sa niekto pohada s vodicom, a pod., takze tam nejake tie minuty tiez stratis. Pochybujem, ze v Prahe chodia vsetky spoje nacas.
b) Tak ja si myslim, ze jednoznacne lepsie je zrekonstruovat TAM, ako 415ku, ked uz ide o to.. 415ka sa napr. na Kolibu alebo Dlhe Diely tazsie vystvera ako TAM..
c) Ten Ikarus urceny na vyradenie je 4802 a zda sa mi, ze hnije na 4. kolone.

Re #15103 Vladimir: To tiez nie je najlepsi system.. Normalny, logicky system je, ze ked as meni "casova zona", tak nasledujuca zastavka sa bude ratat uz podla novej zony.

Re #15135 tr3mp: Este je jeden problem v tom, ze ked ides pomocou MHD, tak musis k casu pripocitat cas prejdenia z domu na nastupnu zastavku, cakanie na spoj a este cas prejdenia z vystupnej zastavky do prace

Trvanie cesty z domu do skoly:
peso = cca 20-25 min.
peso na zastavku + priemerne cakanie na trolejbus + jazda trolejbusom + peso zo zastavky = 2+4+6+2 = 20 min.
auto = cca 10 min.
bicykel = 8 min.

Z toho vyplyva, ze na kratsie vzialenosti je najlepsi bicykel 🙂
Kokos chlapci - tu nie je o com - jazdim autom 13 rokov. Zatial ma nic nepresvedcilo o tom, ze v SUCASTNOSTI by som mal preferovat MHD. Sorry. na to staci selsky rozum.
tr@mp; pocuj, piatok ideme sadnut zase, ako kazdy piatok - DOJDI ! 😉 Pokecame aj o gumokoloch... 😉
Reply on: tr3mp #15132:

ja som si robil tiež prepočty nákladov na 1km.
Mozes mi povedat kolko mas rocny priebeh km a co vsetko si ratal do nakladov, ci som na nieco nezabudol. Dík
Tomas: ahoj, ja som Zdeno. My dvaja sa vraj mame stretnut, tak mi povedz kde byvas, pridem za tebou.
Este k porovnaniu IAD/MHD: Pouzivanie auta v meste je vyhodnejsie, pokial sa este stale najde dost ludi, ktori ho nepouzivaju. Predstavte si, ze by vsetci presedlali z MHD na auta. Kolko investicii by bolo potrebnych, aby sa vobec dalo autom po meste pohybovat. A ako by to tu vyzeralo. Preto si myslim: Aj ludia, ktori cestuju autami by mali podporovat kvalitnu MHD (aj financne), aby pre nich na cestach zostalo dost miesta.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: tr3mp #15135:
O.K.

Ja som len chcel povedat, ze ludi (v podstatnej miere - samozrejme, ze jedinci budu) do mhd neprilaka to, ze to je lacnejsie, ako auto, ale ine dovody, resp. ked sa priblizia vyhody mhd k vyhodam auta (a potom pravdepodobne aj zavazi financna otazka). Ale teraz v podstate sa da povedat, ze za malo penazi dostanem vo vacsine pripadov vela muziky, ktora mi stoji za tie prachy, co ma stoji to auto.
Reply on: Andrej (Anndy008) #15133:
Nesprávny argument? Ja som písal subjektívny pohľad a nie žiadny argument. Ale aj keby to bol argument, závisí to od okolností. Mne napríklad trvá cesta z domu do roboty (najkratšie časy):
pešo: 20 min
autobus: 10 min
auto: 7 min
bike: 6 min
Lenže to som si pri hľadaní zamestnania stanovil okrem iných aj požiadavku rozumnej vzdialenosti z domu a aj sa mi ju podarilo dodržať.

Inak pri používaní auta (napr. na cestu do roboty) sa počíta cena benzínu. Lenže v cene verejnej dopravy mám započítanú aj cenu vozidla, službu vodiča, opravy, poistné. Na cestovné náklady si treba tiež zarobiť a tabuľka koľko vlastne trvá cesta IAD a MHD, keď k sa nej priráta aj čas, ktorý robí človek na cestovné. Závisí od toho, kto koľko zarába čo je pre neho "rýchlejšie". Ja viem, že sa to nedá takto do detailov brať, uvádzam to len na osvieženie diskusie 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.