Co si ja pamätam z detsva chodili el.linky s velmi hustym int. 3-5 min.v spicke a nebolo ich spolu menej ako teraz skor naopak.Boli to L11,12,s Vajnorskej radialy nie som si isty ktora to bola. no behala tam aj L10 a L14 oproti sucasnemu stavu.
V spicke bola permanentna elektrickova zapcha pri starom Tescu od Safka. Pritom eliny nechodili prazdne.
Aj teraz by som vytvoril nosne eliny s 5-6 int. Raca,Ruzinov,Dubravka,Nove mesto - centrum a k nim linky typu L5 s jedneho konca mesta na druhy s dnesnym int. pripadne este slabsim.
však jo ? ten kto má času, že sa mu chce čakať na elinu 12min v najhoršom prípade alebo prestupovať tak prosím... ono si ani ľudia neuvedomujú, že jak im dojde na zastávku električka tak do nej vlezú a prestupujú aj tak, len podvedome majú asi blok a potrebujú mať pocit, že má DPB o nich záujem a preto im dopraje luxusný pocit, že majú priame spojenie kam chcú inak v blbom intervale. Ja som sa varianty 2 linky na konečnú pri 8min alebo jedna linka pri 4min. Ibaže tu je kameň úrazu to, že sa MHD robí pre dôchodcov a lenivcov. Dôchodcov by mali umlčať NP vozidlá ale aby sa im a lenivcom trasy a intervaly prispôsobovali tak to je už moc...
Uplny suhlas. Prestupy na Eliny v centre s 12min.int. tiez nevyuzivam. Z Petrzky do Race zasadne 94 a Vazovova pripadne 98 Kukucinova a pesi presun na Riazansku.
ja pokiaľ mám použiť električku tak jedine pri ceste do Karlovky a to s nástupom pod Nový mostom, do Rače na Vazovovej (z 31/39/94) alebo Pionierskej (z 98), do Ružinova na Miletičovej (zo 68), teda na miestach kde mám istotu, že do 4-5min mi príde električka na daný smer, v centre to naháňať je dosť nepraktické.
Je pravda ze ten prestup na Novom moste je zlozitejsi ako na Safku..
Co sa tyka prazdnych okruhov - tomu verim ze to chodilo prazdne, lenze to boli casy kedy bol system odvsadial-vsade. Teraz by to vozilo najma tych co by prestupovali na L50/95.
o čom je strana so 6%? o ničom... všetky tie volebné programy strán čo majú cieľ dostať sa do parlamentu aj tak skončia potom po podpísaní koaličnej zmluvy. Jedine tak maximálne dvojkoalícia, prípadne vláda jednej silnej strany ručí za to, že koalícia pretaví svoje sľuby aj do zákonov a rôznych úprav. Ten stav ako je dnes je o tom, že Smer si so svojími partnermi tancuje jak sa mu zachce. A cieľom strany Únia nie je nič extra, iba sa dostať do parlamentu a tam brať poslanecké platy, tých ich 6% je tak o ničom jak linka 36 ?
Na čo je dobré, že sa tunel slávnostne otvorí 5. júna, potom sa na mesiac znova zavrie aby sa kolaudoval, a električky ním začnú premávať až niekedy v júli? Vtedy už budú prázdniny a väčšina ľudí na dovolenkách... Takže tunel vlastne začne naplno cestujúcim slúžiť až v septembri ?
neznamená, že vozidlo nie je narvané, že je nevyužité. Jedna vec je keď ti v špičke chodí autobus poloprázdny (vtedy môžu jazdiť vozidlá obsadenejšie) a iná keď povieš na spoj po 20-21h že je poloprázdny pri 10-20 ľuďoch. Ani v Petržalke nejazdia nosné linky plné, niekedy ide L95 v špičke poobede tak, že všetky sedadlá obsadené a stojí cca 10 ľudí, zatiaľ čo v druhej 95 môže byť stav taký, že sedadlá obsadené a cca 50-60 stojacich. Záleží to od mnoho vecí, ktoré nemožno predpovedať, to by potom autobusy museli mať na každý deň iný grafikon a ešte k tomu na jar, leto, jeseň a zimu iné ?
tak pre tých čo prestupujú by to bolo relatívne jedno či na Šafku alebo Nový most, tým by to dajme tomu nevadilo... Ale aj tak si zober koľko trvá presun od výstupišťa pod Nový mostom, keď sa tam ide cez 2 semafory a pri tomto úžasnom intervale električiek by to veru nebolo bohviečo ? ďalej tie "otočky" ako si navrhol L11 a 14 tu už kedysi mali myslím L6 a 7. Osobne si nepamätám na to, viem to len z historických máp MHD a tiež sa to tu preberalo, pričom padla poznámka, že L6 a 7 jazdili ten okružný úsek prázdne až poloprázdne
Oni sa na Safku vyprazdnuju ciastocne aj preto ze tam ludia prestupuju na 95. Po novom by prestupovali pod NM cize by sa podla mna ciastocne vyprazdnili uz tam. Navyse ja uz tak trochu ratam s otvorenim tunela, takze by sa neprestupovalo na 9, ale na 14 a ta by tam bola prazdna
Ako som napisal, L50 v smere k OD Slimak by zostala tak ako je dnes. Akurat vecerne spoje by som riesil nasledovne:
Vozidlo by od Auparku išlo naprázdno na zastávku Einsteinova odkiaľ by s cestujúcimi pokračovalo cez Viedenskú cestu k Auparku kde by zastavilo na nástupišti a pokračovalo po štandardnej trase linky 50.
ešte by som pripomienku dal k L95 a síce, ako podľa teba ľudia budú prestupovať pod Novým mostom na plné električky z KV a Dúbravky, keď tie sa vyprázdňujú až na Šafku, príp. taká L4 a 9 až za Kamenným námestím... Ešte si prirátaj k tomu peší presun od autobusu k električke a naopak a tie kopy ľudí na zastávke. Cesta ktorou si dal viesť L95 je fajn, ale mala by ísť na Šafko podľa mňa, skracovať to pod most nie je dobrý nápad.
no.ev.di.