No tak inak. napis mi prosim na moj mail, ak sa ti chce - staci v skratke - tvoj nazor na tie zmeny. Zaujimal by ma, bo svoj si nemozem moc urobit, lebo nemam informacie. Dakujem.
Hmm, precital som si, ale chcel by som ta poprosit, kedze sa az tak moc v tych menach nevyznam, tak mi skus pomoct vytvorit si nazor, ze ci sa jedna o pozitivne zmeny, alebo nie. Diky. Kludne mozes aj mailom, ak to nechces verejne.
Vladimir: Tu nie je cenzura, takze to kludne mozes spomenut
all: Ako som sa dozvedel, nie som jediny, ktoremu sa nepaci, ktorym smerom sa toto diskusne forum ubera... Takze by sa niektori (dufam, ze vedia, ktori) mohli aj zamysliet nad sebou... Pripadne mozem pre nich urobit stranku pozabijajtesa.imhd.sk
Vzhľadom na to, že si viem domyslieť (negatívne) reakcie niektorých prispievateľov do tohto fóra - názov stránky neuvediem.
Klikni na "Doprava na webe" zvoľ siedmy odkaz v poradí.
1. Trasa linky č. 12 je koncipovaná tak, aby obsiahla Domov sociálnych služieb, kde časť telesne postihnutých žije, resp. trávi deň, ďalej centrum mesta (kiná, pošta, divadlo, pešia zóna, TESCO a neviem čo všetko ešte...), okresný úrad, krajský úrad, mestský cintorín, nemocnicu, polikliniku na Sekčove a v jednej lokalite koncentrované byty pre invalidov. Školské spoje, ktoré NP vozidlo okrem spojov pravidelnej L12 vykonáva ďalej umožňujú deťom dosiahnuť ZŠ pre telesne postihnuté deti na Prostějovskej ulici priamo - zo zastávky, ktorá im je najbližšie.
Pre život bežného prešovského invalida (resp. drvivej väčšiny z nich) je alfou a omegou linka č. 12 a nepotrebujú sa uspokojovať myšlienkou, že niekde po Solivare tiež jazdí nízka podlaha. Jednoducho linka č. 12 nie je náhodne vybraná linka - je to linka pre nich zriadená, pre nich trasovaná, pre nich časovo rozvrhnutá, jednoducho PRE NICH!!! CHÁPEŠ UŽ KONEČNE, PREČO JE PRÍCHOD INÉHO VOZIDLA AKO 333 ALEBO 343 NA SPOJ L12 NEPRÍPUSTNÝ?
2. L19 je do budúcnosti vhodná ako druhá s NP vozidlom, no za pomyslenia, že by prichádzali do úvahy prejazdy na L12 to dnes neprichádza do úvahy. Obsluhujú úplne iné časti mesta - konečné oboch liniek sú od seba veľmi vzdialené.
3. Ak chceme "druhý" City Bus zafixovať na iný turnus ako ZŠ, musíme si uvedomiť, že sa pohybujeme v rovine len špičkových turnusov (nemôžu oba City Busy jazdiť každý deň a od ráno do večera). Zo sólo špičiek v pracovných dňoch si teda môžeme vybrať 14/2 (kadejaké dediny a účelové spoje), 16/1 (Veľký Šariš a účelové spoje), 23/1 (dediny + robí spoje do Hanisky, kam sa NP bus nedostane), 24/1 a 24/2 (dediny a účelové spoje, spoje k závodom a pod.), 41/1 (dediny + štvrte typu Surdok) a 44/1 (Šidlovec - Sekčov - jediná ako tak prijateľná špička - trasa však mimo vozíčkarských zón). Nech sa páči, vyber - pôjdeme City Busom na Surdok? Pristavíme ho robotníkom v Širpe? Odvezieme ľudí do Ruskej Novej Vsi? Už vôbec nehovoriac, že s výnimkou t.č. 44/1 sú všetky od trasy L12 na mnoho kilometrov vzdialené a prípadný prejazd na L12 je nemysliteľný.
Vec uzatváram tým, že sme našli pomerne vyhovujúci turnus č. 44/1 pre NP vozidlo. Hurá - máme novú pologarantovanú linku. A vozíčkari? Tí len pokrčia plecami - je im to jedno. Hlavne nech príde "dvanástka"...
Zachraňovať ČSR už naozaj nemalo význam. Hitler sa rohodol a nedovolilo sa mu odporovať ani GB.
Mám pocit, že toto je jasná odvolávka na Mníchovský diktát. Ak ho človek presne nenapíše, to neznamená že o ňom nevie. Vieš že si strašný detailista. Človek niečo napíše a ty to rozoberieš do úplných ****vín. Presne ako stým trolejbusom na električkovú zastávku. Napísal som, že by mohol zastavovať tam a ty sa ma spýtaš, že či by jazdili po otvorenom zvršku. Neviem či máš záľubu v provokácií, bo tu tak často vystupuješ. Ak chceš o predmníchovskej a pomníchovskej republike debatovať tak nie tu ale napíš mi mail.
Študujem na UK, je to problém? A ak si ho aj ty študoval, pred 10 rokmi tak potom si skús prebrať nesocialistické skriptá. Oni sa totiž dosť zmenili. Koľko máš vlastne rokov? A ešte niečo- nie si stúpencom neofašistov- to by tiež niečo vysvetlilo.
D oroku 2001 na té invalidní lince jezdila Karosa s plošinou, ne že nic. A je-li vozidlo s plošinou bezbariérové, tak to máme v BA ještě hromadu pidibusů SOR.
I.
U nas to proste nejde. A skutocne nechapes, ale to je tak na ustnu debatu.
A definitivne som svoj nazor zmenil az tuto jesen (podzim), ked som sa dozvedel ako poruchove su nase CityBusy. To bol posledny faktor, ktory zavazil v prospech riesenia, ake v sucasnosti nas DP praktikuje.
Ked chces roky -
333 vyrobena 1997, v provozu od 1998
343 vyrobena 2001, v provozu od 2002
a ohladne mojho nazoru: vychadzam z reality. Nastvalo ma, ked 311-ke odmontovavali plosinu, prave z tychto dovodov, chcel som L19 v NPA. Ale ked uz to raz tak je, tak do doby, nez bude treti a dalsi NPA, nebude L19 ani ina linka prednostne ani garantovane obsadzovana NPA. Howgh.
Predtym bola linka V pre Vozickarov. Povodne ju obsluhovali dve Karosy B732 so zdviznou plosinou, ev.c. 310 a 311. Potom sme (1998) kupili CB ev.c.333, ktory nahradil 310 a ta prisla o plosinu. V roku 2002 sme dali do prevadzky 343 a o plosinu prisla aj 311.
Keby sme mali zalozne vozidlo hoci aj vysokopodlazne, ale s plosinou, dalo by sa o dvoch NP linkach uvazovat. Takto sa to NEDA, NEDA, NEDA, NEDA, NEDA, NEDA - tolkokrat sme ti to uz napisali a tolkokrat si pises svoje.
No to je zajímavé? Když jsem se o tom bavili, měl jsi stejný názor jako já. Nedovedl jsi si představit, že se využívá jen jeden nízkopodlažní vůz.
Je zajímavé, že píšeš o poruchovosti Citybusů. Ty jejich bývalý zastánce?
Velmi dobře si pamatuji, že na využití 333 a 343 jsme se shodlli a teď jsi to úplně otočil?
Linka 19 je vzdálená od linky 12 tak neúměrně daleko, že by to trvalo 20 minut, než by přejela na linku 12.
Ano přesně tak se to v polovině devadesátých let praktikovalo v 13X větší Praze.
Porouchal-li se garantovaný Citybus, ztáhl se jiný z druhé linky, která nebyla garantovaná. Negarantovaný vůz jel dál a např. na zastávce Luka, řekl řidič "přestupte si do druhého vozu", který právě přijel z garáže.
DIvím se jak měníš názor. Vždy jsi mi říkal, jak se na Slovensku hledájí všechny důvody proč to nejde. A hle ono to jde a ještě snadněji.
Nemusím ti při rozloze Prahy psát, jak se náhrada vozů praktikuje dnes při poruše nízkopodlažního vozu. Z takových garáží Řepy do Radotína na linku 246 je to půl hodina cesty + oznámení přes dispečery + výjezd z garáže + náhrada řidičů.
A jde to ve 13X větším městě. Co na tom hledáte za problém, to nevím?
Je zajímavé, že od roku 2001 MUSÍ na linku 12 přijet nízkopodlažní vůz a do roku 2001 NEMUSEL? Neříkám, že 333 nebyla využívána, ale zrovna tak se mohla porouchat a byla nahrazena Karosou. A není to tak dávno.
Papyr
Predtym bola linka V pre Vozickarov. Povodne ju obsluhovali dve Karosy B732 so zdviznou plosinou, ev.c. 310 a 311. Potom sme (1998) kupili CB ev.c.333, ktory nahradil 310 a ta prisla o plosinu. V roku 2002 sme dali do prevadzky 343 a o plosinu prisla aj 311.
Keby sme mali zalozne vozidlo hoci aj vysokopodlazne, ale s plosinou, dalo by sa o dvoch NP linkach uvazovat. Takto sa to NEDA, NEDA, NEDA, NEDA, NEDA, NEDA - tolkokrat sme ti to uz napisali a tolkokrat si pises svoje.