Slovo IKEA by nemalo byť nesklonné, keďže nie je uvedené ani v slovníku. Ani skratkou nie je. A navyše, jazyk sa vyvíja, čiže podľa môjho skromného názoru by sa tieto slová (Ikea, Eurovea) mali skloňovať ako slovo idea, ktoré v slovníkoch nájdeme.
na L68 sa našťastie nenatiahol interval, na L95 to viac-menej necítiť. Poobede napr. niekedy by človek povedal, že by bolo dobré tiež mať 3min interval a niekedy by povedal, že aj 5min by postačil. Niekedy idem medzi 15 - 17 plnou L95 a niekedy celkom voľne obsadenou. Nakoniec najväčší balík ľudí často vystupuje na Farského a Nám. hraničiarov.
Čo sa týka L80 a 88, tak ma napadlo, žeby mohli premávať v intervaloch 8/15/10 počas pracovných dní za predpokladu, že by na jednej aj druhej linke premávali klbáky. Kapacite by to bolo cca rovné situácií aká je teraz, súčasne je kapacita rovná 1585/800/1235 os/h a s klbákmi v spoločnom intervale na úseku Záporožská - Einsteinova by to bolo 1650/880/1320. Cez víkendy by L80 premávala s kraťasmi a L88 so Solarismi v intervale 12min. Takto by sa dal perfektne počas celého týždňa spraviť preklad 83/88. Celkovo čo vídavam v Petržalke, tak by si mal DPB spraviť prieskum vyťaženosti liniek. Napr. úplne nevýhodný je súbeh L84 a 99. Koľkokrát zažijem situáciu, že L99 od Jungmannovej nevezie viac ako 10 ľudí, pričom L84 vezie viac (záleží dakedy aj od hodín EUBA), ak netrafí spoj zač./koniec hodín/cvičení, tak vezie možno 40-50 ľudí klbák.
Mňa takéto jazykové okienka veľmi nezaujímajú. Ja osobne hovorí "do IKEA" ale neuráža ma ani keď niekto hovorí "do Ikey". A deti jednej našej známej, ktorá v IKEA pracuje, hovoria "do Ikeje" .
aby sa už dokončil tento tzv. "skloňovací" problém, tak som sa pýtal mojej bývalej učiteľky slovenčiny a potvrdila mi, že po správnosti je Nesklonné IKEA, teda Idem do IKEA, nie IKEY, či podobne... ? ?
Nosné sú, ale podľa Záhradníka potrebujú DD nosnú linku priamo do centra a čoskoro už budú mať električky možno konkurenciu. ? Dnes nám ináč na DD jazdia ak som dobre počítal až 4 Solarisy nejako viac než zvyčajne...
pri 88 sa tuším neušetrilo z vozov ani km zrejme nič, lenže nebola ochota poslať tam o jeden bus viac - tak sa zhoršil interval, takže všetky nové km sa pridali na DD, ktoré na predvolebnej 133 majú pomaly interval ako nejaká nosná linka v Pe, hoci nosné v KV sú eliny
Práve opravujú výtlky na zastávke Pri podchode, ale tie najväčšie medzi zastávkami Hany Meličkovej a Pri podchode neopravili. ? Hlavne, že som ich nahlasoval. ?
U 206 sa obnovil.. lebo pôvodne bol iba v špičke 10´ (r) 12´ (o). Ono síce krátku dobu bol aj v sedle 12 min, ale to preto že vozy každé druhé kolo robili aj 210 z Nív...
209 sa redukoval víkend, ale tam sú aj vodiči aj vozy, ale nie je záujem, teoreticky ani potreba dať opäť 15 min...
a zvyšné sa asi na pôvodný interval nevrátia, keď dnes je stav taký, že Hrobonka ráno nevypraví 2 vozy a Trnávka 1...
No to, že si niekto robí predvolebnú kampaň za verejné peniaze, sa mi tiež nepáči. Ale na druhej strane niektoré zmeny neboli od veci ani na DD. Ja som konkrétne rád za linky 35 a 139 (aj keď tam nebývam). A to preto lebo pomohli zlepšiť dostupnosť MHD. Napr. na trase 139 sú niektoré také odľahlé miesta o ktorých som ani netušil, že tam sú, kým som sa tade neviezol. Ale aj tam sa ľudia potrebujú dostať. ?
Naopak ale linky 36, 133 a 139 považujem za zbytočnosť. ?
Mike
209 sa redukoval víkend, ale tam sú aj vodiči aj vozy, ale nie je záujem, teoreticky ani potreba dať opäť 15 min...
a zvyšné sa asi na pôvodný interval nevrátia, keď dnes je stav taký, že Hrobonka ráno nevypraví 2 vozy a Trnávka 1...