Starí ľudia s malou telesnou výškou jednak nemajú problém s malými roztečami medzi sedačkami, jednak sa môžu posadiť na sklápacie sedačky v NP časti bez podesty. Ľudia nemôžu za to, že Rentierus Querulantis typ. musí po nastúpení najblbšími dverami preliezť celý autobus, vybrať si tú najhoršiu sedačku na najvyššom schode a ukázať na ňu "TAM chcem sedieť, to je MOJA sedačka, VŽDY som na nej sedával".
Nastúpil pán, ktorý mal iba nejakých 40 korún, pričom lístok ktorý chcel stál stovku. Tak tých 40 korún mi hodil do misky, arogantne prehlásil, že viac nemá a môžem tam stáť do štvrtka kým mu prídu, alebo ísť, lebo on si nevystúpi. Slušne som ho vyzval, aby vystúpil, odmietol. Vypol som motor a povedal som mu že kým je v buse ďalej sa nejde. On začal vrieskať že sa ponáhľa do práce a že nech držím hubu a idem. Zavolal som na firmu, že mám v buse incident a budem meškať, týpka to rozzúrilo a začal hulákať že ma vytiahne z autobusu a zabije a podobne. Dispečer, ktorého som mal na telefóne to počul, zavolal policajtov, tí prišli do troch minút, milého zmrda drapli a bolo vymaľované. Odvtedy má chlapík súdny zákaz používať naše autobusy.
A bol ešte jeden incident, keď sa mi na nočáku ožran neschopný pochopiť že linkový autobus si iba kvôli nemu neurobí šesťdesiatkilometrovú zachádzku mimo trasu vyhrážal teleskopickým obuškom. Ale na nočáky si brávam paralyzér, takže som mu ním iba zaprskal pred nosom a bol pokoj. Ešte mi pohrozil že nabudúce si na mňa donesie pušku a vypadol.
Za dva a pol roka iba dvaja grázli, to nie je zlá štatistika...
Podla mňa vysokopodlažné ? No ak by som bol vozičkár tak jednoznačne nízkopodlažaky. najlepšie by bolo, keby sa to striedalo, v prospech NP. A v CP keď je napísané že nízkopodlažný garantovaný, tak by tam musel aj skutočne prísť. To by si potom ludia mohli myslieť že DPB si z nich usiera ?
15metrových busov máme naozaj málo, ale neboj, SOR to istí ?
Predstav si že u nás by sa k starému okamžite volala polícia a strávil by noc v base, plus by ho čakal mastná pokuta. Tak riešim konflikty, pri ktorých sa mi cestujúci začne vyhrážať fyzickou ujmou ja. Aj keď zatiaľ som musel iba raz...
máme stále na výber :
1) Vysokopodlažný autobus = výstup po dvoch schodoch (z čoho aj len jeden schod je vyšší ako schod, na ktorom je sedadlo v NP vozidle) a sedadlo bez výstupu + problémy pre telesne postihnutých sa vôbec do autobusu dostať
2) Nízkopodlažný autobus = výstup po jednom schodíku k sedadlu + bezproblémový nástup pre telesne postihnutých
Teraz mi povedz svoj názor, ktorý variant je pre teba lepší.
Neprekážajú mi zas tak veľmi 14TrM a 15TrM-ky, keby to ale neboli najnovšie trolejbusy, ktoré máme u nás. Keby sa podarilo mať dostatok NP trolejbusov, kĺbových ako aj krátkych na garantované NP spoje, tak ani nepípnem. Viem, že k ideálnemu stavu keď všetky autobusy a trolejbusy máme ďaleko (o električkách ani nehovorím, bude vôbec úspech ak nejaké prídu po dostavaní trate do Petržalky), ale NP vozidlá existujú aspoň 15 rokov (nechcem streliť väčšie číslo), čo je čas za ktorý sme už mohli vypisovať druhý tender na NP vozidlá. Kľudne by sme mohli mať aj viac 15m vozidiel, určite by sa uživili (napr. na L50,80 (za predpokladu natiahnutia intervalu) 87,133 (pri intervale 12min), ale táto kategória na dlhší čas u nás skončila asi Solarismi na CNG pohon, ktorý nebol pri týchto vozidlách overený a samozrejme DPB na vine nie je ani pri najmenšom ale len a len výrobca ?
Dnes, Sprinter 1900, odchod z Jaskového radu 12:10 h. Ľudia pri vystupovaní vodiča zdravili, on vždy odzdravil. Pred novou zastávkou "Júlová"sa pani v predstihu v poloprázdnom vozidle zreteľne postavila k prvým (jediným) dverám, ale nezazvonila. Nezastavil jej. Na jej slušnú otázku, či tam nestojí, slušne odpovedal: "Predstavte si, nestojí. Treba zazvoniť. Všetky zastávky sú na znamenie."
Na Kolibe zrazu starší cestujúci začal vodičovi hovoriť, že sa má ísť liečiť a vyjadril počudovanie, že ho ešte z DPB nevyrazili - že toto nebolo prvýkrát a že už minule sa sťažoval na dispečingu. Za to, že vodič v prvej sekunde neotvoril na Kolibe dvere, začal provokovať, že mu rozbije kabínu (či čo) ak neotvorí...
Dvere ihneď otvoril, ale cestujuci nechcel vystúpiť a vrieskali po sebe na celé obratisko. Vodič, reprezentant dopravcu, starého častoval najškaredšími nadávkami (starý provokoval použitím viac-menej slušných slov).
Starý odišiel, 12:30 h tá pani nastúpila, niečo sa vodiča normálnym tónom pýtala alebo mu hovorila na čo on reagoval krikom! Snáď jej potom na Júlovej zastavil...
Ako často robia vodiči psychotesty? Majú aj nejaké školenie na zvládanie konfliktov?
Keď som neskôr išiel späť, z jeho jazdy vyplinulo, že podľa neho sú VŠETKY zastávky na linke 44 na znamenie, teda aj pred Siemensom treba radšej zvoniť a vonku pre istotu aj tam mávať (aj keď to sa oficiálne nemusí ani na zastávkach na znamenie)...
Dožvie, ako by dopadla prípadná sťažnosť tej cestujúcej. Z palubáku by sa totiž preukázateľne zistilo, že pred zastávkou "Júlová" nezazvonila. Nuž tak málo stačí ku konfliktu, kde (podľa môjho názoru) KAŽDÁ STRANA MÁ SVOJ PODIEL VINY!
PS 1: Majú vôbec niektoré minibusy vnútorný displej s ukazovaním zastávok a akustické hlásenie? Lebo 1900 nič také nemá.
PS 2: Zastávka "Na Revíne" má označník aj v smere na Kolibu? Lebo nevšimol som si.
Teoreticky by sme sa mohli vyvážať v trolejbusoch Daimler-Stoll, ktoré by prešli desiatimi generálkami alebo v MAN-Siemensoch. O generálkach 14Tr nejdem ani hovoriť, to ma zdrbeš že je to staré. K tej nízkopodlažnosti- ono to neni zas tak úžasné ako sa o tom šade hovorí. Opýtaj sa starých ludí resp. ludí s malou telesnou výškou- napr. také Citelisy-nastúpia síce pohodlne bez schodov ale potom sa musia štverať na sedačky, pretože sú vysoko položené. A v časti za druhými dverami medzi sedačkami je malo priestoru na statie.
Zaujímavé, že na zastávkach aj na www.dpb.sk je stále nesprávny CP linky 44. Na http://bid.cp.sk a www.imhd.sk je správny (ten na imhd je oproti cp.sk prehľadnejší a zrozumitelnejší).
14TrM sú k dispozícií od roku 2001 a patrilo by sa už akosi niečo novšie, niečo ide s dobou. Teoreticky by sme sa mohli voziť aj v Škoda T11 alebo Škoda 9Tr, len by sa vyrábali z nových materiálov ale inak by to bolo ako cez kopírák. Pochybujem, že by si bol nadšený. Napr. okolo nemocničného komplexu na Krmároch okrem NP 22 a 32 neprejde ani jeden NP trolejbus, ktorý premáva narozdiel od 22 a 32 do centra mesta alebo na mýta (Račianske a Trnavské). Irisbusy na Dlháče sú v tom žalostnom počte výsmechom celej trati na DD. Keby Záhradník nebol krátkozraký pako tak namiesto provizórnej L133 by tvrdo makal na tom aby sme boli čím ďalej bližšie k predĺženiu trate z Molecovej na Slávičie údolie s pokračovaním okolo ZOO na Patrónku a spojením trate so zvyškom siete, takže by tam mohli občas dojsť aj 14 alebo 15Tr-ky bez potreby odťahu. Električky : to isté čo u trolejbusov. Kľudne sme mohli voziť v podstate v tom čo v polovici 20.storočia a len z nových materiálov to robiť ?
Ahoj, nemáte prosím niekto nejaké informácie o buse Karosa-Ikarus 366 ečv. BAB 71-42?
Buď #1642 alebo #1643, neviem presne.
Autobus je z roku 1990, vyradený asi v roku 2001.
Náter: Bol bielej farby, šedý pás naspodu, jeden belasý a dva červené vstrede. Nápis Karosa na ňom nebol, iba IKARUS.
Poprípade ak máte informácie o druhom Bratislavskom Karosa-IK366, alebo o našom IK396, či TAMe 331 A 119 budem vďačný!
Viem len, že tá 396ka bola predaná zájazdom a má biely náter so šedým pásom naspodu, špz BA-086HB
Každá informácia pomôže, ďakujem! ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
irizar
A bol ešte jeden incident, keď sa mi na nočáku ožran neschopný pochopiť že linkový autobus si iba kvôli nemu neurobí šesťdesiatkilometrovú zachádzku mimo trasu vyhrážal teleskopickým obuškom. Ale na nočáky si brávam paralyzér, takže som mu ním iba zaprskal pred nosom a bol pokoj. Ešte mi pohrozil že nabudúce si na mňa donesie pušku a vypadol.
Za dva a pol roka iba dvaja grázli, to nie je zlá štatistika...