ako päsť na oko to bude vyzerať, že na jednej strane sa budeme popri Istanbule oháňať najdrahším autobusom na trhu a potom najlacnejším artiklom z Lichav. To je niečo čo nepochopím nikdy ? Keď teda nemáme peniaze, tak nemáme a nevyhadzujeme. Malo sa kúpiť 120 SOR NB18 a 80CNGáčov napr. od MAN, Irisbus, Mercedes, Solaris,...
S tými SOR NB 12 to nie je zlá idea, keďže predstavenstvo už asi vlani vedelo, že sa rozhodne aj pre SOR NB 18. Mohli si fakt ušetriť to divadlo...Pre MHD nadšencov to asi nie je dobrá správa, keďže tu bola nádej pre Solaris, Volvo...No uvidíme aké budú tieto busy. Avšak bude 3.tender- dúfam že SOR dovtedy nezačne vyrábať SOR NB 18 CNG ? To by bol výherca asi opäť istý.... Prajem všetkým krásne Vianoce ?
No Citelis je minimálne známy doslova strašidelnou poruchovosťou. V rovnako starých Sorov a Citelisov je správkové percento na neporovnanie. Toľko aspoň moje zdroje.
Tiež by som rád zaželal všetkým nadšencom a zamestnancom DPB pekné a pokojné prežitie sviatkov, vodičom ale aj cestujúcim pevné nervy v novom roku. Dúfajme že rok 2010 prinesie veľa pozitívnych zmien a nových vozidiel ?
Myslim, ze je na kazdom aky autobus sa mu paci. Mne sa napriklad Citelis paci. Rozhodne je SOR iny jak ostatne, ved je vidno ze to je nepodarok a nikdy v takych mestach jazdit nebude.
cize znamena to, ze ked ich odobera pariz, ci ateny, tak su automaticky super busy? Citujem 810zssk: idiot! SOR je rovnaky autobus ako ine. To, ze najprv vyrobili verziu BN, ktora je hrbata neznamena, ze je zla. A radsej mat 100ks SORov ako za rovnaku cenu ani nie 50 CapaCity (priklad).
To, ze DPB objedna 5 dverovu verziu (nehrajme divadlo, ze nie) je iba sprostost DPB. Osobne sa mi 4/3 dverova verzia NB18 (a 3 ci 2 pri NB12) paci viac ako nejaky Citelis ci Solaris.
prečo vlastne si myslíš, že Citelis je horší ako SOR?
Citelisov napríklad odobral napr. Paríž - tam pod zn. Agora a zaisrte ich budú mať aj iné Francúzske mestá. A dosť ich behá aj v Grécku v Aténach.
Reakcia na:
Súťaž na dodávku 100 kĺbových naftových autobusov vyhral SOR.
Tak Bratislava bude mať 100 ks SOR NB18 – pozerám reakcie vačšinou negatívne.
Ja to až tak drasticky síce nevidím, je to vždy lepšie ako nič. Ale mám určité podozrenie, pri ktorom mi nie je jasné načo sa vypisujú na SR tendre, keď aj tak dodávateľ už vopred vybraný. Konkrétne s týmto tendrom čo vyhral SOR. Tie autobusy tu mohli byť už rok bez zbytočného toho celého divadla so sútažami a skúšaním všetkých možných značiek. Tak to chodí keď má niekto z vedenia mesta kamarátov predstaviteľov určitej finančnej skupiny ktorá je naviazaná aj na určitého výrobcu autobusov.
Nedovolím si to tvrdiť na 100percent ale je dosť pravdepodobné, že toto je práve taký prípad. Radšej nech sa ľudia rok ešte vozia haraburdami, pokým sa výroba SOR NB18 aspoň ako-tak nezabehá.
A daľšia vec – Vozidlový park, v Bratislave už bude ozaj všehochuť. SOR DPB už síce má, ale iný typ. Neviem teda, do akej miery je kompatibilná rada B - BN a NB. Rozhodne čím viac značiek a typov tým viac problémov s náhradnými dielmi a aj vyššie náklady. Keď už vedenie DPB preferuje toľko autobusy SOR a vyslovene čakali len na NB18 tak načo kupovali tie 12m autobuy Citelis ? Namiesto značiek Tedom, Citelis mohli rovno nakúpiť aj 100ks SOR NB 12. Taktiež zbytočne veľa objednali tých cirkusových hrbatých SOR BN. Je to od toho istého výrobcu, tak mohli vyrokovať, že namiero 40 SOR BN sa dodá už 40 autobusov novej rady NB + niečo by sa doplatilo.
SOR NB18 – s vhodným náterom je to inak celkom vzhľadný autobus ale kvalita je otázna nakoľko tieto vozidlá sú v prevádzke len niečo rok. Ešte sa len ukáže aké budú o 5 -7 rokov. Okrem toho, boli zaznamenané všeliaké šumy – vraj že nemá dostatočne pevnú karosériu a že je to aj pojazdná gilotína na nohy...tak neviem. Predpokladám, že tie nedostatky by sa pri výrobe dali aj odstrániť. Na mieste DPB by som na tom trval, však údajne tento typ NB18 bol vyvinutý práve pre Bratislavu.
Aj tak si stále myslím, že Bratislava i Praha má naviac, na zabehané a osvedčené značky – Citelis, Solaris, Man, Mercedes a SOR mohol ostať ešte nejaký čas zatiaľ pre malé mestá
Dobrý deň, chcel by som upozorniť, že zajtra sa v štúdiu Slovenskej televízie koná už tradičné konto nádeje. Pri tejto príležitosti bude od 9:00 v 30-minútovom intervale premávať kyvadlová doprava z Námestia SNP do Mlynskej doliny a späť.
mohli by to ale riešiť, alebo pri najmenšom by DP mohli tlačiť. Ale trojčlánkové busy by sa uplatnili akurát v BA a KE. Aj to ale len v špičke. Podľa mňa na tom niesme tak zle aby sme kupovali 3-článkové busy. Stále je ešte veľa miest (Petržalka, DNV, Prievoz, Vrakuňa, P. Biskupice, Vlčie hrdlo) kam sa dá kapacitnejšia doprava riešiť električkou.
A bolo tu už písané x krát, že na Slovensku taký autobus nepozná zákon. ? Takže by sa musel upravovať zákon alebo by musel mať nejakú výnimku a tam by trebalo toľko byrokracie... ?
Ale povedzme si nebude tá Sorka vyzerať až tak zle v červeno-čiernej kombinácii: http://i-bratislava.sk/sorka2.png Len to ešte nemám dokončené a mám rozrobenú aj 4-dverovú. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
no.ev.di.