Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: levan #141062:
Urcite su krajiny kde ho musis nahlasit. Nevsimol som si ze sme hovorili o povoleni, sorry. To myslim netreba.
Reply on: 810zssk #141060:
isto, na samotný pobyt nepotrebujem, je to dané Vykonávacím protokolom k Schengenskej dohode,
ten zaručuje právo občana členskej krajiny slobodne sa rozhodnúť, kde bude žiť,
iná je situácia, ak by sme hovorili o práve vstupu, ktorý môže byť v odôvodneých prípadoch odmietnutý, ale po vstupe už je to iné, muselo by existovať rozhodnutie o vyhostení na základe dokázaného porušenia platných predpisov pre vstup,
neviem presne ako je to presne v iných štátoch s ohlasovaním pobytu mimo materský štát v dĺžke nad 90 dní, ale je dosť možné, že okrem nás ho majú ešte postsocialistické štáty, ale západné krajiny
Reply on: S499.1023 #141027:
čo robíš zo seba Ty?
píšeš o argumentoch, nijaké v tom prvom príspevku nie sú, sú to otázky týkajúce sa predstáv navrhovateľa,
verím, že pochopíš rozdiel,
Reply on: levan #141059:
"na pobyt nad 90 dní v krajine Schengenu nepotrebujem povolenie alebo súhlas" - Isto? Zrovna som to nedavno zistoval a zda sa mi ze minimalne niektore krajiny to vyzaduju. Samozrejme, je to tazko kontrolovatelne.
Reply on: AAA #141015:
bavili sme sa o krajinách Schengenu, prečo zrazu EHP? ale aj pre vstup a pobyt v ňom by mali platiť takmer totožné pravidlá ako v Schengene,
na pobyt nad 90 dní v krajine Schengenu nepotrebujem povolenie alebo súhlas, sloboda pohybu a pobytu je jedným zo štyroch základných princípov EÚ,
iná je situácia, ak niekto chce tam pracovať, lebo niektoré štáty ešte využívajú právo prechodne obmedziť prístup an pracovný trh, ale aj to už dlho nepotrvá,
už dnes je možné pracovať v cudzine bez odhlásenia trvalého pobytu a odovzdania OP v SR,
keďže sa neeviduje prechod vnútorných hraníc Schengenu, dosť ťažko niekomu dokázať dĺžku pobytu nad 90 dní v tej-ktorej krajine,
http://bratislava.sme.sk/c/5159157/mesto-obetovalo-park-kultury.html

Síce mimo MHD, ale v BA sa nám asi zmenil primátor lebo určite by nebolo možné toto lebo prednedávnom sa istý BA primátor veľmi angažoval za záchranu PKO... ? ? ?
Reply on: no.ev.di. #141047:
Vlastne jandro ti plnohodnotne odpovedal
Reply on: no.ev.di. #141047:
Nadjazd nad Seneckou cestou pri Kon-Rad.. tam vyfasuješ pobede 10 min meškanie.. potom kruháč, tam sa stojí už prakticky vo všetkých smeroch ráno aj poobede, ale na smer Zl. Piesky to pre 56 až tak nevadí a potom celodenný randomizer žel priecestie v Rači.
Neverím čo som dnes videl. Dnes mali autá pod mostom papuče. ? ?
Reply on: jandro #141053:
Bola by to geniálna komunikácia keby sa dalo od Račianskej prejsť krížom cez Vajnorskú, Trnavskú, Ružinovskú, Gagarinovu a Prievoz až k Slovnaftu.
Reply on: no.ev.di. #141052:
Podľa pôvodného plánu mala Tomášiková začínať už na Račianskej....podľa mňa to ale v súčasnosti nebude reálne, i keď by to nebolo od veci
Reply on: jandro #141051:
keď je o tom vyvlastnení reč napadla ma jedna téma... Neviem či sa ešte stále počíta s predĺžením Tomášikovej cez Prievoz na Vlčie hrdlo. Resp. ide o komunikáciu, ktorá by mala cca kopírovať Domové role a mali by po nej chodiť trolejbusy cez Prievoz na Vlčie hrdlo a do P.B. Kedysi bol aj plán na električkovú trať, kt. začínala pri OD Ružinov, pokračovala po Tomášikovej, tam sa na ňu mala napojiť trať od Prievozskej a spolu mali ísť cez Kaštielsku, Domové role, Vlčie hrdlo a Krajinskú do Vrakune. Bolo by takéto niečo reálne?
Reply on: no.ev.di. #141050:
to je samozrejme dalsia z veci, ktore sa dlhodobo neriesia.....zavriet priecestie bez nahrady je nemyslitelne a urobit podjazd alebo nadjazd vyzaduje vyvlastnit majitelov pozemkov okolo, kedze dobrovolne sa nik nevzda
Reply on: jandro #141048:
keď si spomenul to priecestie, nemalo by byť mimoúrovňové križovanie vlaku a áut, keďže je to koridor, resp. v Rači sa začína ale keď sa dostavia prepojenie Filiálka - Petržalka, tak koridor sa predĺži od Rače po Petržalku
Reply on: Papyr #141042:
Jednak si myslím, že v HU žije omnoho vačšie percento obyvateľov v mestách a jednak som práve preto naschvál hovoril o cudzích jazykoch a nie o angličtine. Však nech sa Dunčík naučí žermánsky ? .
Reply on: no.ev.di. #141047:
sem tam aj železničné priecestie vie zdržať.....a semafory taktiež......ale stačí aj ten kruháč.....v špičke sa stáva, že 20 minut nejde do Rače z Východného nic a potom 56-ka a hned za nou prazdna 52-ka
Reply on: Mike #141043:
a kde v Rači je také kritické miesto? Kruháč vo Vajnoroch je jediný zádrhel, tam sa akurát naberá meškanie. O inom mieste neviem.
Reply on: Papyr #141041:
neviem konkrétne kde je taký neprekonateľný problém. Stačilo by jednu súpravu (už si nedovolím povedať názov kým na neho neprídem), ktorá premávala z Rajky do Gyoru nasadiť na tú trasu Hegyeshalom - Rajka - Rusovce - Petržalka. Zaistiť odchody/príchody aby nadväzovali na vlaky odchádzajúce z Hegyeshalomu do Gyoru. Akonáhle by sa dostal človek vlakom na stanicu v Hegyeshalom, tak by nemal o dobré spojenie do Mosonyou či Gyoru núdzu. Ide ale o to, aká by bola cena cestovného nakoľko by šlo o vlaky idúce cez hranicu. Za cestu z Petržalky do Rajky myslím, že vyhodíš 5€. Neviem ako by sa to riešilo v prípade Os vlakov, či by to bolo nejak dotované. Tiež by museli ale mať MÁV a ZSSK dohodu na vyrovnanie km výkonov, keby behala Maďarská súprava na osobáku do Petržalky. Neznie to tak tragicky všetko dokopy ale muselo by sa hlavne chcieť a ako vidno, tak BSK, ZSSK, MÁV alebo ostatní potencionálni dopravcovia ignorujú žiadosti ľudí.
Ďalším problémom je to, že MÁV stratilo záujem o trať do Rajky. My o nej hovoríme ako významnej trati, zatiaľ čo pre MÁV to je obyčajný záprdok a v skutočnosti je pre nich významná trať (Budapest) Gyor - Bruck ad der Leitha (Wien). Navyše to čo si my namýšľame ako sme významní pre TEN-T, tak Maďari si vylobovali to, že koridor Paríž - Wien nakoniec bude v Budapešti končiť a do BA to bude len taká odbočka. Však nech otvorí dakto oči a opýta sa sám seba, či cez tú jednokoľajku od Brucku budú chodiť superrýchle súpravy zo západu do Bratislavy. Môžme byť vďační aj za ten REX čo nám sem Rakúšania veľkoryso posielajú. Ďalej si všimni aj, že z Viedne do Budapešti premáva súprava RAIL-JET (čierna s odtieňmi oranžovo-fialovo-červenej), ktorú ťahá TAURUS. To na naše železnice tak skoro nezavíta. Môžme byť radi, že to nákladné spojenie Filiálka - Petržalka nám EÚ zafinancuje a bude to mať skôr význam pre vnútroštátnu prepravu ako medzinárodnú. Plus bude, že IC a R vlaky budú môcť prejsť BA cez úvrate v Hlavnej stanici.
Reply on: S499.1023 #141039:
1) tak idem na "ryby", drž palec ? 2) Hej, je tam jedna/dve lokálky čo robí danú dedinu významnou zastávkou na trase vlakov Wien - Gyor - Budapest. V Kraľovanoch všetko okrem IC, dvoch párov rýchlikov a jedného EC stojí lebo je tam prestup na Oravskú lokálku 181. Nebyť trate 181, Kraľovany by boli obyčajná stanica kdeby zastavovali iba Os a Zr vlaky, a možno 2-3 páry rýchlikov. 3) Nemčina je cudzí jazyk, ale ja hovorím o tom ako Maďari vedia po anglicky. S ohľadom na to ako vedia po Nemecky, tak si dovoľujem povedať, že to možno študovanejší ľudia s VŠ vzdelaním, alebo ľudia na západe Maďarska. To je môj dojem, umocnený nielen mojimi zážitkami. Ak máš iný (čo predpokladám), tak si šťastný človek.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.